تهران ۲۳.۸۵° كمينه ۲۳.۷۳°  بیشینه ۲۴.۷۹°
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۵
در هفتمین تور رسانه‌ای قوه قضاییه انجام شد

بازدید خبرنگاران از زندان بندرعباس/ ۱۵۷۳ زندانی شاغل هستند

بازدید خبرنگاران از زندان بندرعباس/ ۱۵۷۳ زندانی شاغل هستند
در هفتمین تور رسانه‌ای قوه قضاییه که حدود دو ساعت طول کشید، اصحاب رسانه از زندان بندرعباس بازدید کردند.
کد خبر: ۷۶۴۷۲

به گزارش معاصر، اصحاب رسانه در این مدت زمان از بندهای مختلف زندان بندر عباس و کارگاه‌ها و سالن ملاقات و محل هواخوری و سالن های آموزشی این زندان بازدید و با زندانیان گفت‌وگو کردند.

مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در این بازدید اظهار کرد: رسانه‌ها یکی از راه‌های ارتباطی مردم و قوه قضاییه هستند و رسانه‌ها می‌توانند در انعکاس تصویر واقعی خدمات قوه قضاییه بسیار اثرگذار باشند.

وی با اشاره به اینکه در این بازدید وضعیت واقعی زندان‌های استان به تصویر کشیده شده است، افزود: زندان‌های ما بر اساس اصول نوین کیفرشناسی و جرم‌شناسی اداره می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان تصریح کرد: ارتباط بین زندانیان با زندانبانان ارتباط خوبی است. برای زندانبانان آینده زندانی و اصلاح و تربیت آنها مهم است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان اضافه کرد: در زندان روانشناس و کارشناس مذهبی حضور دارند. برنامه‌های آموزشی، سواد آموزی، کمک به ادامه تحصیل زندانیان اجرا می‌شود.

قهرمانی گفت: کرامت زندانی برای ما بسیار با اهمیت است و ما تمامی مددجویان را افرادی شریف می‌دانیم که به دلیل یک غفلت یا اشتباه وارد زندان شده‌اند.

وی از وجود ۵ هزار و ۱۵۶ مددجو در زندان‌های استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۱۶ مددجو زن و مابقی مرد هستند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان اضافه کرد: همچنین هزار و ۵۷۳ زندانی در استان دارای شغل هستند و از مشاغلی که در زندان انجام می‌دهند، درآمد کسب می‌کنند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز