تهران ۳۱.۷۳° كمينه ۳۱.۵۱°  بیشینه ۳۳.۷۹°
۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۲۱
هفته بیست‌وهفتم لیگ برتر فوتبال ایران

هوادار 0-2 پرسپولیس؛ صدرنشینی در روز درخشان عیسی

هوادار 0-2 پرسپولیس؛ صدرنشینی در روز درخشان عیسی
پرسپولیس توانست بردی 2گله را برابر هوادار به‌دست آورد و با انجام یک بازی بیشتر نسبت به استقلال، به صدر جدول لیگ بیست‌وسوم صعود کرد.
کد خبر: ۷۶۵۶۵

به گزارش معاصر، هفته بیست‌وهفتم لیگ برتر فوتبال ایران با برتری یک‌گله شمس‌آذر قزوین مقابل ملوان بندرانزلی و تساوی 1-1 تیم‌های مس رفسنجان و سپاهان اصفهان فعالیت خود را آغاز کرد و بعد از انجام این 2 مسابقه، نوبت به انجام یکی از حساس‌ترین دوئل‌های هفته رسید؛ مصاف تیم‌های هوادار و پرسپولیس تهران. شاگردان مسعود شجاعی در تیم هوادار در بازی امروز به دنبال آن بودند تا خود را به رتبه دهم جدول برسانند و پرسپولیسی‌ها در سودای صدرنشینی بودند.

بنفش‌پوشان در طول 7 بازی اخیر خود در لیگ برتر و جام حذفی شکست‌ناپذیر بودند و بعد از آنکه مقابل استقلال تهران بازنده شدند، توانسته بودند روند شکست‌ناپذیری خود را آغاز کنند و در بازی امروز به دنبال تمدید این روند درخشان بودند. در طرف مقابل، شاگردان اوسمار ویرا بعد از برد ارزشمند در قائمشهر مقابل نساجی، به دنبال آن بودند تا در دومین بازی بیرون از خانه پیاپی بتوانند برنده شوند تا با انجام یک بازی بیشتر نسبت به استقلال تهران به صدر جدول بروند.

ترکیب هوادار تهران

علیرضا حقیقی (از دقیقه 42: آرشا شکوری)، مجتبی لطفی، محمد عباسی، مرتضی منصوری (از دقیقه 84: مهدی عبدی)، محسن سفیدچوقایی، مهدی گودرزی (از دقیقه 46: ادریس رحمانی)، امین پورعلی، داریوش شجاعیان (از دقیقه 78: فرهاد زاوشی)، بابک مرادی، امین قاسمی‌نژاد (از دقیقه 78: امیرحسین بهادر) و کریم اسلامی

سرمربی: مسعود شجاعی

ترکیب پرسپولیس تهران

علیرضا بیرانوند، گیورگی گولسیانی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، دانیال اسماعیلی‌فر (از دقیقه (1+90): ابوالفضل بابایی)، عبدالکریم حسن، مسعود ریگی، سینا اسدبیگی، مهدی ترابی (از دقیقه 88: محمد خدابنده‌لو)، اوستون اورونوف (از دقیقه 79: سعید صادقی)، امید عالیشاه (از دقیقه 79: وحید امیری) و عیسی آل‌کثیر (از دقیقه 88: وحدت هنانوف)

سرمربی: اوسمار ویرا

مسعود شجاعی نسبت به دیدار قبلی تیمش مقابل ملوان بندرانزلی، 2 تغییر در ترکیب اولیه بنفش‌پوشان ایجاد کرد و مهدی گودرزی و امین پورعلی به جای محمد میریِ محروم و سبحان پسندیده وارد ترکیب اولیه هوادار شدند. در آن‌سوی میدان هم، با تصمیم اوسمار ویرا، سینا اسدبیگی جانشین سروش رفیعیِ محروم شد و امید عالیشاه هم در نقش جانشین وحید امیری وارد ترکیب اصلی پرسپولیس شد تا دو تیم با تغییر در ترکیب خود نسبت به دیدار قبلی پا به دیدار امروز بگذارند.

دو تیم در ورزشگاه خالی از تماشاگر پاس قوامین تهران از ساعت 18:20 با قضاوت حسن اکرمی کار خود را آغاز کردند. بنفش‌پوشان در دقایق ابتدایی بازی نمایشی تهاجمی داشتند و در دقیقه 5، علیرضا بیرانوند اشتباه مهلک خود را جبران کرد و اجازه فروپاشی زودهنگام دروازه پرسپولیس را نداد. بعد از شروع خوب هوادار، نوبت به آغاز حملات سرخ‌پوشان شد که عیسی آل‌کثیر در دقیقه 12 فرصت خوبی از دست داد و ضربه او را علیرضا حقیقی مهار کرد تا نتیجه بازی 0-0 مساوی باقی بماند.

عیسی آل‌کثیر بعد از فرصت‌سوزی انجام شده، روی کار تیمی زیبای شاگردان اوسمار ویرا، پاس امید عالیشاه را به گل تبدیل کرد تا در دقیقه 15، گل اول مسابقه به سود سرخ‌پوشان پایتخت به‌ثبت برسد. بعد از گلزنی مهاجم جنوبی سرخ‌پوشان، کریم اسلامی فرصت خوبی برای گلزنی داشت اما ناکام در گلزنی بود و ضربه او دقیقاً به جایی رفت که علیرضا بیرانوند انتظارش را می‌کشید تا بنفش‌پوشان تهرانی ناکام در باز کردن دروازه پرسپولیس باشند و نتیجه بازی یک بر صفر بماند.

پرسپولیسی‌ها در فاصله کمتر از 3 دقیقه، 3 فرصت ایده‌آل گلزنی را به‌دست آوردند اما فرصت‌سوزی‌های عیسی آل‌کثیر و اوستون اورونوف باعث شد تا شاگردان ویرا ناکام در رسیدن به گل دوم باشند. بعد از فرصت‌سوزی‌های سریالی بازیکنان پرسپولیس، کریم اسلامی بار دیگر قدر موقعیت ایجاد شده روی دروازه پرسپولیس را ندانست و ناکام در گلزنی بود. مصدومیت علیرضا حقیقی باعث شد تا او پیش از پایان نیمه نخست جای خود را به آرشا شکوری بدهد. شکوری در آغاز کارش توانست به خوبی سد راه حمله اوستون اورونوف شود تا نیمه نخست با برتری یک‌گله سرخ‌پوشان پایتخت به پایان برسد.

شاگردان شجاعی نیمه دوم را تهاجمی آغاز کردند و بعد از چند موقعیت نصفه‌ونیمه، امین قاسمی‌نژاد موقعیت خوبی برای باز کردن دروازه پرسپولیس داشت که در دقیقه 66 ناکام در گلزنی بود. در ادامه، شکوری روز خوب خود را تکمیل کرد و با واکنشی زیبا سد راه گلزنی امید عالیشاه شد تا نتیجه بازی تغییر نکند. محسن سفیدچقایی در دقیقه 72 در محوطه جریمه پرسپولیس صاحب موقعیت شد اما سایه توپ را زد تا بنفش‌پوشان ناکام در گلزنی باشند.

عیسی آل‌کثیر در دقیقه 74 روی ارسال دانیال اسماعیلی‌فر موفق به گلزنی شد تا خیال سرخ‌پوشان پایتخت در دقیقه 74 از کسب 3 امتیاز مسابقه امروز آسوده شود. البته که در این صحنه، اسماعیلی‌فر در موقعیتی مشکوک به آفساید به توپ رسید. علیرضا بیرانوند در ادامه روز خوب خود توانست در دقیقه 82 با واکنشی دیدنی سد راه گلزنی بابک مرادی شود تا روز خوب خود را تکمیل کند. در واپسین لحظات مسابقه، صحنه‌ای مشکوک به خطای هند در محوطه جریمه پرسپولیس رخ داد اما اکرمی اعتقادی به پنالتی نداشت تا مسابقه امروز با برتری 2گله سرخ‌پوشان پایتخت به پایان برسد.

پرسپولیس با برد در مسابقه امروز، 59 امتیازی شد و با انجام یک بازی بیشتر نسبت به استقلال به صدر جدول صعود کرد. هوادار هم بعد از 7 بازی پیاپی شکست‌ناپذیری، امروز باخت را پذیرفت تا با 29 امتیاز در رتبه یازدهم جدول بماند. سرخ‌پوشان پایتخت در دیدار بعدی خود سه‌شنبه اول خردادماه در هفته بیست‌وهشتم لیگ برتر میزبان استقلال خوزستان هستند و هوادار هم در دیدار بعدی خود روز پنجشنبه بیست‌وهفتم اردیبهشت‌ماه باید در مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی در سیرجان به مصاف گل‌گهر برود.

بزرگ علیه دومین برد پیاپی تیمِ سابق!

تیم‌های آلومینیوم اراک و صنعت‌نفت آبادان از ساعت 18:30 به میزبانی ورزشگاه امام خمینی اراک برابر هم صف‌آرایی کردند؛ آن‌هم در حالی‌که اراکی‌ها برای ماندن در جمع 8 تیم برتر به کسب امتیاز در بازی امروز نیاز داشتند و در طرف مقابل، زردپوشان آبادانی با انگیزه کسب دومین برد پیاپی و فرار از قعرنشینی به اراک سفر کرده بودند و چشم امیدشان به کسب 3 امتیاز دوئل حساس برابر آلومینیوم بود. بیژن حیدری قضاوت مسابقه حساس امروز را برعهده داشت.

نفتی‌ها که قعرنشین جدول رده‌بندی هستند، شروعی درخشان در بازی امروز داشتند و 2 موقعیت پیاپی گلزنی پیش از رسیدن به دقیقه 20 نصیب زردپوشان آبادانی شد که بوباکار تراوالی ناکام در گلزنی بود و ضربات او به شکلی خطرناک از کنار دروازه آلومینیوم به بیرون رفت. رفته‌رفته اراکی‌ها از لاک دفاعی خارج شدند و توانستند روی دروازه صنعت‌نفت خطرآفرین شوند که درخشش پیام پارسا در خط دروازه زردپوشان اجازه گلزنی را به شاگردان مجتبی حسینی نداد. در دقیقه 34، تراوالی بار دیگر صاحب موقعیت گلزنی شد که این‌بار خط دفاعی آلومینیوم ایستادگی کرد تا نتیجه بازی 0-0 مسابقه باقی بماند.

تراوالی بازهم زهردار نشان داد و در دقیقه 40 این‌بار برای علی یوسف موقعیت‌سازی کرد که ضربه ستاره عراقی صنعت‌نفت را احمد گوهری برگشت داد. شاگردان فراز کمالوند پیش از پایان نیمه نخست، مزد نمایش تهاجمی خود را گرفتند و با پاس بوباکار تراوالی و ضربه حسین شنانی در دقیقه 44 به گل برتری رسیدند تا با بردی یک‌گله به کارشان در نیمه اول پایان بدهند.

شاگردان مجتبی حسینی نیمه دوم را خوب آغاز کردند و ضربه سر تماشایی شروین بزرگ باعث شد تا او خیلی زود دروازه تیم سابق خود را در آغاز نیمه دوم باز کند و در دقیقه 50 بازی به تساوی کشیده شد. اراکی‌ها بعد از ثبت گل تساوی، نمایشی تهاجمی روی دروازه صنعت‌نفت نداشتند و خبری از طراوت نیمه نخست تیمِ آبادانی نبود و شاگردان کمالوند در لاک دفاعی به دنبال حفظ یک امتیاز به‌دست آمده در اراک بودند که به خواسته خود رسیدند و مهدی لیموچی 2 فرصت خوب گلزنی را از دست داد تا نبرد تیم‌های آلومینیوم اراک و صنعت‌نفت آبادان با تساوی 1-1 به پایان برسد. 

آلومینیوم با پذیرش هشتمین تساوی فصل 35 امتیازی شد و در رتبه هشتم جدول موقعیتش تغییری نکرد و صنعت‌نفت آبادان هم با 20 امتیاز همچنان قعرنشین لیگ بیست‌وسوم است. اراکی‌ها در دیدار بعدی خود باید روز پنجشنبه در یزد به مصاف چادرملو اردکان بروند و دیدار خود در مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی را برگزار کنند و صنعت‌نفت آبادان هم دیدار بعدی خود را روز سه‌شنبه اول خردادماه در خانه مقابل شمس‌آذر قزوین برگزار می‌کند. در آخرین بازی روز نخست هفته بیست‌وهفتم، تراکتور تبریز و گل‌گهر سیرجان رودرروی هم قرار گرفته‌اند و ادامه دیدارهای این هفته، روز دوشنبه برگزار خواهد شد که در حساس‌ترین نبرد، استقلال تهران باید در خانه به مصاف فولاد خوزستان برود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز