تهران ۱۵.۶۷° كمينه ۱۴.۷۹°  بیشینه ۱۵.۹۹°
۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶

صدور فرزندان به جای صدور انقلاب!

اظهارات یکی از شش فرزند مرتضی سقائیان نژاد شهردار قم در تکذیب ادعاهای پدرش درباره علاقه او به بازگشت به کشور و التزامش به نظام جنجال‌هایی را به همراه داشته است. سقائیان نژاد فرزتدانش را سفیران گویای نظام خوانده است اما فرزندش می‌گوید کاری به نظام ندارد. بازخوانی برخی نمونه‌های مشابه در چهل سال اخیر جالب توجه است.
کد خبر: ۱۰۰۲۲

«کمک کننده دور زدن تحریم‌ها»، «ژن خوب»، «صاحبان نمازهای با کیفیت»، «نخبه‌های حاذق»، «مغزهای اقتصادی کسب و کار»، «صاحبان اختیار» و ...! اینها برخی صفاتی است که مسئولان جمهوری اسلامی برای فرزندانشان که در خارج کشور زندگی می‌کنند، به کار رفته است. در روزهای گذشته توصیف «سفیران گویای نظام» نیز توسط مرتضی سقائیان نژاد شهردار قم به تعاریف پیشین اضافه شد.
 
سید مرتضی سقاییان نژاد شهردار قم است که در عصر ظهور سلاطینی که در کار واردات هستند، نام او با صادرات مشهور شده است؛ از این جهت می‌توان به او لقب «سلطان صادرات فرزند» را اعطا کرد! خود او تایید کرده که شش فرزندش در حال حاضر خارج از ایران زندگی می‌کنند. سقائیان نژاد فرزندان خود را «ولایی» و «سفیران گویای نظام» در خارج از کشور خوانده و گفته اگر برخی فرزندان من برای تحصیل علم و دانش به خارج رفته‌اند همگی به عنوان سفیران گویا برای نظام بوده‌اند؛ یکی از فرزندانم بعد از تحصیلات عالی [در خارج کشور]، تحصیلات خود را در قم دنبال می‌کند و خانواده من هیچ علاقه‌ای به زندگی در خارج از کشور نداشته و در خدمت نظام هستند.
 
واکنش‌ها به اظهارات مرتضی سقاییان نژاد در شبکه‌های اجتماعی جالب توجه است، اما بهترین واکنش به حامد پسر مرتضی سقاییان نژاد تعلق دارد. او گفته قصد بازگشت به کشور را ندارد و نظرش با نظر پدر فرق می‌کند و «سفیر گویای نظام» هم نیست بنابراین صحبت‌های پدرش «مصرف داخلی» دارد.
 
فارغ از اظهارات حامد سقائیان نژاد، تصاویر او در اینستاگرام هم نشان می‌داد ظاهرا با سیاست‌های جمهوری اسلامی در انتخاب سفرای خود همخوانی ندارد.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز