تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۸.۷۹°  بیشینه ۱۲.۹۹°
۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵

سخنگوی وزارت کشور: کمک داوطلبان انتخابات به اشخاص، خیریه‌ها و اماکن مذهبی جرم است

سخنگوی وزارت کشور گفت: جرایمی مثل خرید و فروش رای، کمک های نقدی و غیرنقدی و توزیع اقلام و لوازم توسط داوطلبان انتخابات مجلس جرم بوده و در مرحله رسیدگی به صلاحیت ها مدنظر قرار می گیرد.
کد خبر: ۱۰۰۲۳

سید سلمان سامانی با بیان اینکه قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی چهار روز قبل از پایان مجلس نهم یعنی در تاریخ سوم خرداد سال ۹۵ اصلاح شد، اظهار کرد: تاکنون هیچ انتخاباتی با این اصلاحیه قانون انتخابات مجلس برگزار نشده است و انتخابات پیش رو اولین انتخاباتی خواهد بود که براساس این قانون اجرا خواهد شد.

وی در گفت و گو با ایسنا، در ادامه با اشاره به جرم انگاری اعمال شده در اصلاحیه قانون انتخابات مجلس تصریح کرد: اقدام برای خرید و فروش مستقیم و غیرمستقیم رای، توزیع اقلام و لوازمی که برای دریافت کننده جنبه انتفاعی داشته باشد و کمک های نقدی و غیرنقدی به اشخاص، اماکن عمومی و مذهبی، هیات ها و امور خیریه بعد از ثبت نام در انتخابات جرم انگاری شده است که در قوانین قبلی با این صراحت نبوده است.

معاون هماهنگی وزارت کشور تاکید کرد: وزارت کشور، هیات های بازرسی و نظارت با حساسیت ویژه ای این موارد را رصد کرده و اگر تخلفی انجام شود، در رسیدگی به صلاحیت داوطلبان مدنظر قرار می گیرد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز