تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۱۲.۶۲°  بیشینه ۱۴.۷۹°
۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱

۲۳ میلیون نفر در معرض حذف از لیست یارانه‌بگیران

عضو هیئت رئیسه «کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس»، گفت: در حال حاضر حدود ۷۸ میلیون نفر یارانه نقدی دریافت می‌کنند که با شناسایی سه دهک پردرآمد، حدود ۲۳ میلیون نفر را می‌توان از فهرست یارانه‌بگیران خارج کرد.
کد خبر: ۱۰۰۲۴

محمد خدابخشی با اشاره به تکلیف قانونی دولت در شناسایی سه دهک بالایی درآمدی و حذف یارانه نقدی ثروتمندان، اظهار کرد: بر اساس اظهارات مسئولان دولتی از جمله محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه، دولت و مشخصا «وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی» در حال تمهید مقدمات و ایجاد سامانه جامع برای شناسایی سه دهک پردرآمد جهت حذف از فهرست یارانه بگیران نقدی هستند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: در سامانه‌ای که از سوی دولت راه‌اندازی خواهد شد، درآمد خانوارها و فهرست دارایی‌های آنها مشخص می‌شود تا یارانه فقط به گروه‌های هدف و نیازمند تعلق گیرد.

خدابخشی گفت: در حال حاضر حدود ۷۸ میلیون نفر یارانه نقدی دریافت می‌کنند که با شناسایی سه دهک پردرآمد، حدود ۲۳ میلیون نفر را می‌توان از فهرست یارانه‌بگیران خارج کرد.

این عضو هیئت رئیسه «کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس» در پاسخ به این سوال که با حذف سه دهک پردرآمد از فهرست یارانه‌بگیران، چه میزان منابع برای صرف در امور تولیدی مطابق قانون بودجه، حاصل خواهد شد؟ گفت: از حدود ۴۳ هزار میلیارد تومان یارانه در نظر گرفته‌ شده برای پرداخت در سال ۹۸، برای هر دهک حدود ۴ هزار میلیارد یارانه تخصیص می‌یابد که با حذف سه دهک پردرآمد، حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان حاصل می‌شود و می‌توان این منبع را برای رونق تولید به کار گرفت.

نمایندگان مجلس در تاریخ چهارم اسفند ۹۷، در ادامه بررسی جزئیات بخش درآمدی بودجه ۹۸، با جز (۱) بند (الف) تبصره (۱۴) این لایحه موافقت کردند و به موجب این مصوبه، دولت موظف شد با استفاده از کلیه بانک‌های اطلاعاتی در اختیار، نسبت به شناسایی و حذف سه دهک بالای درآمدی از فهرست یارانه‌بگیران اقدام کند.



انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز