تهران ۱۱.۷۳° كمينه ۶.۷۹°  بیشینه ۱۱.۹۹°
۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۵

روز تلخ بوریس جانسون در پارلمان انگلیس/ شکست در اولین قدم

شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴ گزارش داد نخست‌وزیر جدید انگلیس در اولین تلاش خود برای رای گرفتن از پارلمان شکست خورد.
کد خبر: ۱۰۰۶۴

به گزارش معاصر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴ گزارش داد، نمایندگان مخالف برکسیت بدون توافق در برابر بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس به پیروزی دست یافتند. آن‌ها با حمایت ۲۱ نماینده حزب محافظه‌کار به طرح پیشگیری از برکسیت بدون توافق رای دادند. این طرح با ۳۲۸ رای موافق و ۳۰۱ رای مخالف تصویب شد. از همین رو بوریس جانسون به زودی طرح برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام را مطرح می‌کند.

بوریس جانسون در این باره گفت: من نمی‌خواهم برگزاری انتخابات زودهنگام را مطرح کنم. اما اگر نمایندگان پارلمان روز چهارشنبه به توقف مذاکرات رای دهند و مباحثات جدیدی بدون هرگونه نفعی برای برکسیت به راه بیندازند که می‌تواند سال‌ها به طول بیانجامد، برگزاری انتخابات تنها راه برای حل این مشکل خواهد بود.

بوریس جانسون که بسیار ضعیف ظاهر شد، اطمینان ندارد انتخابات زودهنگام هم به نتیجه برسد زیرا در این زمینه هم پارلمان حرف آخر را خواهد زد.

خبرنگار این شبکه در لندن در این باره گفت این یک روز سیاه برای بوریس جانسون بود که نخستین رای خود را در پارلمان به عنوان نخست‌وزیر از دست داد. وی با ۲۷ رای در پارلمان بازنده شد. بوریس جانسون حداکثر پارلمانی را همراه خود ندارد. وی قصد دارد برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی را اعلام کند، اما حتی در این زمینه هم بدون موافقت پارلمان قدرتی ندارد. اگر بوریس جانسون برگزاری انتخابات زودهنگام را اعلام کند، دو سوم مجلس نمایندگان باید به آن رای دهد. اما در حال حاضر نمایندگان مخالف دولت که از پیروزی که در برابر جانسون به دست آورده‌اند خوشحالند، حاضر نیستند با جانسون همراهی کنند. آن‌ها می‌خواهند قانونی را مطرح کنند که بوریس جانسون را وادار خواهد کرد اگر تا ۱۹ اکتبر با اتحادیه اروپا به توافق جدیدی دست نیافت، برکسیت را به اوایل سال آینده موکول کند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز