تهران ۱۵.۶۷° كمينه ۱۵.۴°  بیشینه ۱۵.۹۹°
۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۷

آینه های مترو میز آرایش نیستند!!

اکثر راهبران قطارها از تزاحم خانمها در مقابل آینه های مستقر در مترو شکایت دارند و معتقدند عدم فرهنگسازی در خصوص این آینه ها خطرآفرین است.
کد خبر: ۱۰۰۸۷

به گزارش ایسنا اکثر راهبران قطارها از تزاحم خانمها در مقابل آینه های مستقر در مترو شکایت دارند و معتقدند عدم فرهنگسازی در خصوص این آینه ها خطرآفرین است.
«در برخی ایستگاه‌ها یک و برخی دیگر دو آینه وجود دارد که راهبر قطار می‌تواند به وسیله‌ی آن تا انتهای سکو را ببیند. به همین دلیل هم جلوی آینه توقف یا حرکت می‌کند. برخی از خانم‌ها فکر می‌کنند این آینه‌ها میزتوالت هستند و مدت‌ها جلوی آن می‌ایستند. گاهی اوقات ما مجبور می‌شویم به محض ورود به ایستگاه بوق بزنیم تا آنها کنار بروند. گاهی هم وقتی توقف می‌کنیم و به آنها تذکر می‌دهیم که از جلوی آینه کنار بروند تا ما بتوانیم انتهای سکو را ببینیم، اصلا توجهی نمی‌کنند و در برخی موارد حتی اعتراض هم می‌کنند. گاهی اوقات وقتی با همکارانمان درباره برخی از مشکلات فرهنگی این چنینی صحبت می‌کنیم، به شوخی می‌گوییم بهتر است به مسئولان پیشنهاد بدهیم که یک میز توالت و آینه در هر ایستگاه بگذارند تا خانم‌ها پشت همان میز مشغول باشند و در کار ما اخلال ایجاد نکنند.»

یکی دیگر از راهبران قطار هم معتقد است: «حضور خانم‌هایی که جلوی آینه‌های کناره‌های سکو می‌ایستند، برای راهبران قطار به یک معضل تبدیل شده است. برخی مواقع تذکر می‌دهیم و گاهی اوقات هم مجبوریم بی‌خیال شویم. از کابین بیرون بیاییم تا بتوانیم درهای قطار را چک کنیم. بارها شده که به خانم‌ها تذکر داده‌ایم اما یا بی‌توجه بوده‌اند یا گفته‌اند که متوجه نشده‌اند. در واقع این آینه‌ها برای هدایت قطار و راحتی راهبر طراحی شده‌اند در حالی که تنها کسی که نمی‌تواند از آن استفاده کند همان راهبر است. حتی بارها این موضوع را با مسئولان هم در میان گذاشته‌ایم اما هیچ نتیجه‌ای نداشته چون آنها هم واقعا نمی‌توانند کاری انجام دهند. شاید چنین اتفاقاتی مشکلات کوچکی به حساب بیایند اما برای ما آزاردهنده هستند. گاهی درباره مسائل کوچکی مثل این موضوع در قطارهای جدید که مانیتور هم دارند، کلیپ یا ویدئوهای کوتاهی برای فرهنگ‌سازی منتشر می‌شود اما کمتر مسافری به این کلیپ‌ها و ویدئوها توجه می‌کند.»
انتهای پیام
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز