تهران ۱۵.۶۷° كمينه ۱۱.۷۹°  بیشینه ۱۵.۹۹°
۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۱

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس: هیچ مذاکره جدیدی در دستور کار نیست

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ضمن رد هرگونه مذاکرات جدید گفت: اروپایی‌ها هرگز نمی‌توانند مستقل از آمریکا تصمیم بگیرند و به نظر من آن‌ها به تعهداتشان عمل نخواهند کرد.
کد خبر: ۱۰۰۸۸

اخبار معاصر: سید حسین نقوی حسینی ضمن رد هرگونه دستورالعمل مذاکره جدید با آمریکا و طرف‌های غربی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به‌دنبال هیچ نوع مذاکره جدیدی نیست، نه مذاکره جدیدی در دستور کار است و نه اینکه پیرامون موضوعات جدیدی مذاکره وارد می‌شود، بلکه هدف ایران از کاهش تعهدات برجامی این است که طرف مقابل به تعهدات برجامی خویش بازگردد و به تعهدات برجامی خود عمل کند چرا که ایران تاکنون به همه تعهدات خود عمل کرده است بنابراین طرف مقابل باید به تعهداتش بازگردد.

وی ادامه داد: ایران به هیچ وجه در مورد هیچ موضوع جدیدی مذاکره نمی‌کند چرا که پیش از این همه مذاکرات انجام شده و تعهدات طرفین تعریف شده است.


سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هدف ما از انجام مذاکرات فقط انجام تعهدات طرف مقابل است تصریح کرد: اگر غربی‌ها آمادگی عمل به تعهداتشان را داشته باشند و برای انجام آن پیشنهاد داشته باشند در مورد انجام تعهدات آن‌ها گفت‌وگو می‌کنیم اما مذاکره جدید یا پیرامون موضوع جدیدی مذاکره نخواهیم کرد و فقط در مورد انجام تعهدات برجامی 1+5 که به 1+4 تبدیل شده است مذاکره می‌کنیم.

نقوی حسینی در پایان خاطرنشان کرد: اروپایی‌ها همواره نشان داده‌اند که قادر نیستند به تعهدات برجامی خود عمل کنند آن‌ها هرگز نمی‌توانند مستقل از آمریکا تصمیم بگیرند بنابراین به نظر من آن‌ها به تعهداتشان عمل نخواهند کرد.


انتهای پیام
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز