تهران ۱۵.۴° كمينه ۱۵.۴°  بیشینه ۱۵.۹۹°
۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰

تحقق رویای بسکتبال؛ مرسی نیجریه، سلام المپیک!

تیم ملی بسکتبال ایران با پیروزی برابر فیلیپین و با توجه به شکست چین مقابل نیجریه بعد از 12 سال بار دیگر المپیکی شد.
کد خبر: ۱۰۱۰۱

اخبار معاصر: در حساس ترین روز جام جهانی 2019 بسکتبال برای ایران، یک اتفاق بزرگ و شاید تا حدودی غیرقابل پیش بینی رخ داد. با اینکه همه قبل از بازی های امروز شانس چین را با توجه به میزبانی برای المپیکی شدن بیشتر می دانستند، اما همه چیز به سود ایران پیش رفت.


تونس با پیروزی برابر آنگولا این انگیزه را در نیجریه ایجاد کرد تا برابر چین به پیروزی برسد چون این تیم سبزپوش آفریقایی برای کسب سهمیه المپیک فقط نیاز به شکست میزبان داشت.


ایران در پکن مقابل فیلیپین ایستاد و از سوی دیگر چین با حمایت تماشاگران خود برابر نیجریه در گوانگژو قرار گرفت.


شاگردان شاهین طبع از همان ابتدا توانستند برتری خود را بر حریف آسیایی شان دیکته کنند و با فاصله ای که در نیمه اول به وجود آوردند، بیشتر نگاهها به گوانگژو بود.

 


از آن سو دیدار چین و نیجریه بسیار حساس و نزدیک دنبال می شد و تا قبل از کوارتر چهارم چین امیدوار بود بتواند سهمیه المپیک 2020 را در کشور خودش کسب کند.


اما امروز، روز بسکتبال ایران بود. قبل از پایان بازی ایران و فیلیپین، هواداران بسکتبال در ایران جشن صعود را برپا کردند. نیجریه توانست 86 بر 73 برابر میزبان جام جهانی به پیروزی برسد.


در پکن هم که شهر خوشبختی آسمان خراش های ایرانی بود، ایران در نهایت 95 بر 75 مقابل فیلیپین به برتری دست یافت و جشن صعود به المپیک را برپا کرد.

 


تیم ملی ایران با کسب دومین برد خود در جام جهانی بسکتبال به عنوان بهترین تیم آسیایی با توجه به تفاضل گل بهتر نسبت به چین معرفی شد و جواز حضور در المپیک 2020 را کسب کرد.


بسکتبالیست های ایرانی در دور اول این رقابت ها 3 شکست نزدیک برابر پورتوریکو، تونس و اسپانیا را تجربه کردند، اما در دور دوم با شکست دادن آنگولا و فیلیپین به رویای خود یعنی حضور در المپیک بعد از 12 سال دست یافتند.

انتهای پیام
منبع: ورزش 3
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز