تهران ۱۴.۹۱° كمينه ۱۴.۷۹°  بیشینه ۱۴.۹۹°
۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۵
هشدار انصارالله یمن به سعودی‌ها

اگر تجاوز متوقف نشود، ریاض را تصرف می‌کنیم

البخیتی: اگر عربستان به تجاوز و حملاتش به یمن پایان ندهد رزمندگان یمنی، ریاض را به تصرف خود در خواهند آورد
کد خبر: ۱۰۱۶۵

یکی از اعضای دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن با اشاره به عملیات امروز رزمندگان یمنی به تاسیسات نفتی شرکت آرامکو و آتش سوزی گسترده در این تاسیسات و اعتراف رژیم سعودی به آن؛ تهدید کرد اگر عربستان سعودی به تجاوز و حملاتش به یمن پایان ندهد رزمندگان یمنی، ریاض پایتخت عربستان را به تصرف خود در خواهند آورد.
محمد البخیتی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی الجزیره در پاسخ به این سؤال که آیا یمنی‌ها در حمله به دو میدان نفتی عربستان دست داشته اند؟ گفت: این نخستین بار است که مقامات سعودی عملیات دقیق نیروی هوایی یمن در عمق خاک عربستان را اعلام می‌کنند. این اقدام شاید به این علت صورت گرفت که بعضی فعالان، تصاویری را از آتش سوزی بزرگ و ستون‌های دود در تاسیسات شرکت آرامکو پخش کردند. در چند ساعت آینده جزئیات این عملیات از طرف سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن اعلام خواهد شد. می‌توان گفت: این آتش سوزی‌ها نتیجه عملیاتی است که صورت گرفت.
البخیتی افزود: ارتش یمن عملیات گسترده‌ای را علیه شرکت آرامکو اجرا کرد، اما جزئیات آن هنوز اعلام نشده است. مقامات سعودی همواره برای تکذیب عملیات یا کاستن از خسارت‌ها تلاش می‌کنند، اما این بار به حملات حتی پیش از آنکه ما اعلام کنیم، اعتراف کردند که نشان می‌دهد خسارات سنگینی بر جای گذاشته است تا جایی که نمی‌توانستند آن را پنهان کنند. این قبیل عملیات ادامه خواهد داشت و گسترش خواهد یافت تا زمانی که سعودی‌ها تجاوزگری علیه یمن را متوقف کنند و به محاصره یمن پایان دهند. تأکید می‌کنیم که اگر سعودی‌ها به تجاوزگری خود ادامه دهند و پایان جنگ را رد کنند، پایان جنگ به پایان کار نظام سعودی مرتبط خواهد شد. عملیات ما محدود به حملات هوایی و موشکی باقی نخواهد ماند و بر حمله زمینی به عمق خاک عربستان متمرکز خواهیم شد و اگر تجاوزگری خود را متوقف نکنند، ان شاء الله به ریاض خواهیم رسید.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز