تهران ۱۸.۸۵° كمينه ۱۴.۷۹°  بیشینه ۱۸.۹۹°
۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹
در میان تدابیر شدید امنیتی

برگزاری انتخابات مجلس رژیم صهیونیستی

صهیونیست‌ها برای دومین بار در سال جاری میلادی، برای انتخاب اعضای کرسی‌های مجلس رژیم صهیونیستی ( کنست) به پای صندوق‌های رأی می‌روند.
کد خبر: ۱۰۱۹۰


پس از برگزاری انتخابات مجلس رژیم صهیونیستی (کنست) در اوایل سال جاری بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم و رئیس حزب لیکود مأمور تشکیل کابینه شد، اما با وجود اختلافات بسیار در میان احزاب راست افراطی در زمینه تشکیل کابینه ناکام ماند.

در تاریخ رژیم نامشروع صهیونیستی، این نخستین‌بار است که حزب لیکود به عنوان حزب پیروز، نتوانست تشکیل کابینه دهد. رؤسای دو حزب اصلی رژیم صهیونیستی در آخرین ساعات پیش از رأی‌گیری که در میان تدابیر شدید امنیتی انجام می‌شود، شهروندانِ مردد را به شرکت در انتخابات به سود نامزدهای مورد حمایت خود فراخواندند.

در انتخابات آوریل گذشته (فروردین سال جاری)، حزب لیکود به ریاست نتانیاهو تنها یک کرسی بیش از حزب رقیب، اتحاد سیاسیِ «آبی و سفید» به ریاست بنی گانتس به دست آورد و با وجود پیروزی احزاب راست در این انتخابات، موفق به تشکیل دولت نشد.

در انتخابات گذشته، حزب لیکود و حزب رقیب آن، ائتلاف آبی- سفید، هر کدام توانستند ۳۵ کرسی در کنست ۱۲۰ عضوی به دست آورند. اما لیکود با دیگر احزاب ائتلاف کرد و در مجموع آنها ۶۵ کرسی را در اختیار گرفتند.

رقیب اصلی نتانیاهو در این انتخابات بنی گانتس، ژنرال دارای درجه سپهبدی ارتش رژیم صهیونیستی و بیستمین فرمانده ستاد کل فرماندهی و عملیات ارتش این رژیم است که با تشکیل حزبی وارد سیاست شده است. با وجود این، نتانیاهو سعی کرده است رقیب خود را ضعیف و بی‌تجربه نشان دهد.

رقیب دیگر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در این انتخابات آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ سابق و رئیس حزب «اسرائیل، خانه ما» است. این حزب با حزب بنی گانتس، ائتلاف آبی و سفید را تشکیل داده است تا پیروز انتخابات پارلمانی این رژیم شود.
انتهای پیام
منبع: العالم
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز