تهران ۶.۹۹° كمينه ۵.۷۹°  بیشینه ۶.۹۹°
۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹
در تازه ترین تنش های شبه قاره

پاکستان مانع عبور هواپیمای نخست وزیر هند از آسمان خود شد

اسلام آباد ضمن اعلام اینکه به دلیل شرایط بحرانی در کشمیر حاضر به همکاری با هند نیست مانع عبور هواپیمای حامل نخست وزیر هند از آسمان خود شد.
کد خبر: ۱۰۲۰۴

بنابر گزارش اکسپرس نیوز، دولت اسلام آباد درخواست دهلی نو مبنی بر عبور هواپیمای حامل نخست وزیر این کشور از آسمان خود را رد کرد.

گزارش ها حاکی است «نارندار مودی» نخست وزیر هند که قصد دارد برای شرکت در جلسات سازمان ملل راهی آمریکا شود قصد داشت از آسمان پاکستان عبور کند.

در همین راستا مسئولین هندی مکاتبه‌ای با دستگاه های ذی ربط پاکستانی داشتند ولی دولت اسلام آباد با عنوان اینکه شرایط بحرانی در کشمیر مانع همکاری با هند است این درخواست دهلی نو را رد کرد.
پیش از این نیز پاکستان مانع عبور هواپیمای حامل رئیس جمهور هند از آسمان خود شده بود. عدم صدور مجوز پرواز برای هواپیماهای هندی یا هواپیماهایی که به مقصد هند در پرواز هستند از سال گذشته و پس از آغاز تنش میان اسلام آباد و دهلی نو آغاز شد.

این اقدام ضررهای چند میلیارد روپیه ای برای شرکت هواپیمایی هند به همراه داشت و مسئولین دولت هند خواستار بازنگری اسلام آباد به تصمیم خود شده بودند.

دو ماه پیش پاکستان آسمان خود را به تمام پروازهای هندی گشود ولی آغاز حکومت نظامی در کشمیر توسط هند و حبس خانگی مردم باعث شد بازهم پاکستان آسمان خود را به روی پروازهای خاص هند ببندد. انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز