تهران ۲۴.۹۱° كمينه ۲۴.۸۴°  بیشینه ۲۶.۷۹°
۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳

افشاگری های این مرد مصر را به هم ریخت

مردم مصر پس از 6 سال خانه‌نشینی بار دیگر برای اعتراض به دولت به خیابان‌ها ریخته‌اند. محرک این اعتراضات افشاگری‌های یک تاجر فراری مصری است که در اسپانیا اقامت دارد.
کد خبر: ۱۰۲۷۲


جرقه اعتراضات جمعه و شنبه گذشته در مصر با افشاگری‌های یک تاجر مصری فراری علیه "عبدالفتاح السیسی" رییس جمهوری مصر آغاز شده است.

به گزارش سی‌ان‌ان ترک، "محمد علی" تاجر 41 ساله مصری که در تبعیدی خودخواسته در اسپانیا زندگی می‌کند، در سلسله ویدئوهای افشاگرانه درباره فساد سیاسی و اقتصادی سیسی و هیات حاکمه مصر، مردم مصر را پس از بیش از 6 سال سکوت و خانه‌نشینی بار دیگر به میدان تظاهرات کشانده است.

این تاجر 41 ساله مصری در ویدئوهایی که منتشر کرده مدعی شده به مدت 15 سال پیمانکار ساخت و ساز در ارتش مصربوده و برای سیسی قصری مجلل در یک پایگاه نظامی در مصر ساخته است.

او همچنین مدعی شده فساد اقتصادی در هیات حاکمه مصر به قدری زیاد است که میلیون‌ها دلار از اموال او را به باد داده است.

محمد علی از مردم مصر خواسته برای اعتراض علیه فساد به پا خیزند . او هفته گذشته با انتشار یک ویدئوی 30 دقیقه‌ای ، برای روز جمعه گذشته فراخوان تظاهرات داد که با اجابت گروه‌های گسترده‌ای از معترضان در داخل مصر مواجه شد. چند حزب مصری از جمله "اخوان امسلمین" و  " حزب سوسیال دموکرات مصر" از فراخوان تظاهرات محمد علی حمایت کرده‌اند.

روزهای جمعه و شنبه گذشته برخی شهرهای مصر صحنه تظاهرات علیه سیسی بودند. این تظاهرات پس از 6 سال سکوت انجام شده و نخستین تظاهرات اعتراضی گسترده پس از به قدرت رسیدن سیسی در مصر است.

سیسی در جریان کنفرانس خبری هفته گذشته محمد علی را به دروغگویی متهم کرد و تلویزیون دولتی مصر نیز مصاحبه ای با پدر محمد علی ترتیب داد و پدر محمد علی در این مصاحبه پسرش را به دروغگویی و بیان اظهارات خلاف واقع متهم کرد.

"عبدالفتاح السیسی" رییس جمهوری مصر یک نظامی است که در سال 2013 با شبه‌کودتایی علیه دولت قانونی "محمد مرسی"، به قدرت رسیده است. او پس از به قدرت رسیدن به شدت حزب اخوان المسلمین را سرکوب کرده است و در این راه از حمایت‌های همه‌جانبه عربستان سعودی برخوردار بوده است.



انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز