تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۸.۷۹°  بیشینه ۱۲.۹۹°
۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴
آیت الله جنتی:

به مدیران فعلی هیچ امیدی ندارم

رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: سال گذشته ۱۸ میلیارد دلار با نرخ ارز دولتی به جیب دلال‌ها ریخته شد و اکنون به سمت فرانسه و اروپایی‌ها، دست گدایی دراز کرده‌اند و آن‌ها هم دولت ما را سر کار می‌گذارند؛ به مدیران فعلی هیچ امیدی ندارم.
کد خبر: ۱۰۲۷۵

اخبار معاصر: آیت‌الله احمد جنتی، رئیس مجلس خبرگان رهبری، صبح امروز(سه‌شنبه ۲ مهر) در هفتمین اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری در دور پنجم، با بیان اینکه سالی که در آن قرار داریم، با هیچ سالی قابل قیاس نیست، تصریح کرد: موفقیت‌ها و پیروزی‌هایی نصیب انقلاب شده است که سابقه نداشته است.

**غارتگران از داخل و خارج کشور تلاش می‌کنند تا تولید رونق نگیرد**

وی با تاکید بر اهمیت رونق تولید گفت: غارتگرها  از داخل و خارج کشور تلاش می‌کنند تا تولید رونق نگیرد و مردم در فقر و فلاکت باشند و در اثر تنگدستی، شورش کنند.

رئیس مجلس خبرگان ادامه داد: هدف دشمن این است تا با عدم رونق تولید، نظام تضعیف شود و مردم تبدیل به عامل دشمن شوند. اگر تولید رونق داشته باشد نقشه دشمن خنثی می‌شود.

آیت‌الله جنتی با بیان اینکه برخی بانکدارها و پولدارها نمی‌گذارند تولید رونق بگیرد، گفت: سال گذشته ۱۸ میلیارد دلار با نرخ ارز دولتی به جیب دلال‌ها ریخته شد و اکنون به سمت فرانسه و اروپایی‌ها، دست گدایی دراز کرده‌اند و آن‌ها هم دولت ما را سر کار می‌گذارند.

وی با اشاره به نقدینگی بالای کشور گفت: باید با هدایت این نقدینگی، به ساخت پالایشگاه پرداخت و صنایع نفتی را تقویت کرد و با اقداماتی از قبیل ساخت مسکن، نیازهای مردم را تامین کرد.

**افراد نادان و غافل به فکر این هستند که در شرایط فشار مذاکره کنند**

رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سیاست فشار حداکثری دشمن، گفت: فشار حداکثری به دنبال تسلیم ماست و برخی افراد نادان و غافل هم به فکر این هستند که مذاکره کنند، درحالی که آن‌ها هم همین را می‌خواهند. 

وی افزود: مذاکره از نظر آمریکایی‌ها  یعنی هرچه آن‌ها می‌گویند قبول کنیم. آن‌ها قدم به قدم جلو می‌آیند و به موشکی و حضور ایران در منطقه می‌رسند.

**خط قرمز شورای نگهبان استفاده از پول‌های کثیف در انتخابات است**

دبیر شورای نگهبان با اشاره به انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گفت: خط قرمز ما استفاده از پول‌های کثیف برای رسیدن به قدرت است. یعنی حاکمیت پول و ثروت؛ ثروت برای قدرت و قدرت برای ثروت. 

**کسی توقع نداشته باشد، فاقدان شرایط را تایید صلاحیت کنیم**

آیت‌الله جنتی تصریح کرد: تا جایی که بتوانیم و خدا کمک کند نمی‌نداریم کسی با پول کثیف وارد قدرت شود. کسی هم توقع نداشته باشد افراد واجد شرایط را رد کنیم یا کسی که شرایط ندارد را تایید کنیم.

وی با بیان اینکه شورای نگهبان تحت تأثیر جریان‌های سیاسی قرار نمی‌گیرد، گفت: از نظر شورای نگهبان، راه برای کسانی که اسلام، ولایت‌فقیه و قانون را قبول دارند، باز است، امّا برای دارندگان قدرت و ثروت، راه بسته است.

رئیس مجلس خبرگان، اربعین حسینی را مورد اشاره قرار داد و گفت: رونق اربعین هرسال بیشتر می‌شود و نه‌تنها از شهرهای مختلف ایران بلکه از کشورهای دیگر هم در اربعین حضور پیدا می‌کنند.

**اربعین وحدت 2 ملت ایران و عراق را نشان می‌دهد**

وی ادامه داد: حماسه اربعین، عظمت اسلام و انقلاب و وحدت دو ملت ایران و عراق را نشان می‌دهد.

آیت‌الله جنتی، اربعین را حرکتی صددرصد مردمی دانست و افزود: دشمن در مقابل این حرکت عظیم کاری نمی‌تواند بلکند و امنیت آن هم محفوظ است که از مسئولان ایرانی و عراقی تشکر می‌کنیم.

وی با بیان اینکه مردم نباید در شرایط فعلی بی‌تفاوت باشند و باید مطالبه‌گر باشند، گفت: مردم امید خود را از دست ندهند.

**مدیران ضعیف کنار می‌روند، دوباره سر کار می‌آیند**

آیت‌الله جنتی با بیان اینکه جوانان در عرصه‌های مختلف مشغول به‌کار هستند، اظهار داشت: مدیران ضعیف وقتی کنار می‌روند، متأسفانه دوباره سر کار می‌آیند.

وی اسقاط پهپاد آمریکایی را مهم دانست و گفت: اینکه آن‌ها عقب‌نشینی کردند و جواب ندادند، نشان‌دهنده این است که مقاومت جواب داده است.

**به مدیران فعلی هیچ امیدی ندارم**

آیت‌الله جنتی با انتقاد از مدیریت اجرایی کشور گفت: بی تعارف من به مدیران فعلی هیچ امیدی ندارم. امیدواریم مدیران جوان و انقلابی جایگزین این افراد شوند تا از این خفت و گرفتاری که دچارش شده ایم رها شویم.

رییس مجلس خبرگان با بیان اینکه دفاع مقدس پیرامون فرهنگ عاشورا شکل گرفت و رزمندگان ما اسلام را زنده کردند، خاطرنشان کرد: مردم ایران در ابتدای نهضت در مقابل دشمن خود که برای حذف انقلاب اسلامی ایستاده بود، مقاومت کرد.

وی ادامه داد: خدا از ما خواسته است با دشمن بجنگیم، هرچند ما به دنبال جنگ نبودیم و نمی‌خواستیم از آن طرف هم کسی کشته شود چون مسلمانان را به جنگ آورده بودند.

آیت‌الله جنتی درس دفاع مقدس را خداشناسی دانست و گفت: دشمن مطمئن بود ظرف یک‌ماه انقلاب اسلامی از بین خواهد رفت اما خدا راضی به این کار نشد که انقلاب به دست اشقیای بعثی شکست بخورد.

آیت‌الله جنتی با بیان اینکه دفاع مقدس درس مقاومت به دنیا داد، تصریح کرد: مقاومت از ابتدای تاریخ و در دوران همه انبیا بوده است.

دبیر شورای نگهبان گفت: اگر جنگ هشت ساله نبود ما به این زودی قدرت نظامی پیدا نمی‌کردیم. این جنگ، اسحله سازی را به ما یاد داد و موشک‌هایی که دشمن از آن وحشت دارد و تکنولوژی پهپاد را به ما داد انقلاب اسلامی قدرت گرفت.

انتهای پیام
منبع: فارس
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز