تهران ۱۵.۴° كمينه ۱۵.۴°  بیشینه ۱۵.۹۹°
۰۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰

هاآرتص: سیاست واشنگتن در قبال تهران به بن بست رسیده است

تحلیلگر امور نظامی روزنامه صهیونیستی هاآرتص به نقل از منابع امنیتی در تل آویو اعلام کرد: سیاست واشنگتن در قبال تهران به بن بست رسیده است.
کد خبر: ۱۰۳۰۹

به گزارش رای الیوم، عاموس هارئیل تحلیلگر امور نظامی روزنامه صهیونیستی هاآرتص به نقل از منابع امنیتی در تل آویو اعلام کرد: سیاست واشنگتن در قبال تهران به بن بست رسیده است.

وی افزود: دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در حال حاضر غرق تبعات ورطه جدیدی است که خود آنرا ایجاد کرده است و آن به علت اقدامات  علیه وی به خاطر فشارش بر اوکراین برای تحقیق درباره جو بایدن، رقیب احتمالی اش در انتخابات   ۲۰۲۰ ایجاد شده است؛ موضوعی که حزب دموکرات را به شروع روند اقدامات علیه وی سوق داده است.

هارئیل در ادامه با اشاره به حملات یمنی ها به تاسیسات آرامکو در شرق عربستان تاکید کرد: با وجود رقم بالای هزینه هایی که کشورهای حوزه خلیج فارس در زمینه سامانه های دفاعی آمریکا خرج کردند اما آسیب جدی به تاسیسات نفتی عربستان وارد شد و تولید نفت عربستان حداقل برای ماهها آسیب دید و قیمت نفت بالا رفت.

این تحلیلگر صهیونیست می افزاید: متحدان آمریکا در خاورمیانه با دردسرهای داخلی روبرو هستند. نتانیاهو که ترامپ تا چندی پیش دوست نزدیک توصیفش می کرد با توجه به نتایج انتخابات پارلمانی در اسرائیل با دشوارهایی روبرو است.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز