تهران ۱۵.۴° كمينه ۱۵.۴°  بیشینه ۱۵.۹۹°
۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳

تردد پرحجم و روان زوار در مهران، شلمچه و چذابه/ استعلام برگ تردد اربعین با پیامک

فرمانده قرارگاه اربعین ناجا گفت:‌ مرز خسروی همچنان بسته است و تا شرایط در آن سوی مرز فراهم نشود، زوار باید از 3 مرز دیگر عبور کنند.
کد خبر: ۱۰۳۸۳

اخبار معاصر: سردار محسن فتحی‌زاده فرمانده قرارگاه اربعین ناجا در حاشیه صبحگاه مشترک نیروی انتظامی در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش فارس در خصوص آخرین وضعیت مرزهای چهارگانه برای تردد زوار، اظهار داشت: متأسفانه مرز خسروی هنوز هم بسته است و تا شرایط در آن سوی مرز مهیا نشود، زائران باید از مرزهای دیگر عبور کنند. 

فرمانده قرارگاه اربعین ناجا تصریح کرد: در حال حاضر تردد در مرزهای مهران، چذابه و شلمچه به صورت پرحجم و روان اعلام شده و هیچ مشکل خاصی گزارش نشده است. 

وی گفت:‌ پیاده‌روی اربعین که از چند روز گذشته آغاز شده است با حجم بالای زائرین نسبت به مدت مشابه در سال گذشته روبه‌رو بوده است و پیش‌بینی می‌کنیم تعداد زوار افزایش پیدا کند. 

سردار فتحی‌زاده به فرایند صدور گذرنامه و برگ تردد اربعین پرداخت و اظهار داشت: تاکنون 230 هزار درخواست برگ تردد اربعین به پلیس گذرنامه واصل شده که 200 هزار برگ تردد صادر شده و به پست تحویل داده شده است. 

وی با بیان این مطلب که فرایند ارسال برگ تردد از طریق پست و در فاصله زمانی 24 ساعته انجام می‌شود خطاب به زواری که تعجیل در دریافت برگ تردد دارند، اعلام کرد: زوار می‌توانند کد ملی خود را به شماره 1103000010 پیامک بزنند و با کدی که به آنها ارسال می‌شود به اداره پست محل خود مراجعه کرده و برگ تردد خود را سریع‌تر تحویل بگیرند. 

وی با اشاره به بسته بودن مرز خسروی خطاب به زواری که مرز خسروی برایشان معرفی و اعلام شده بود، گفت: مرز مهران جایگزین مرز خسروی است. 

وی درخصوص سهمیه کاپوتاژ و مرز مشخص شده برای کاپوتاژ اتوبوس‌ها اعلام کرد:‌تعداد سهمیه کاپوتاژ را گمرک مشخص کرده است اما باید گفت که حدود 400 دستگاه که برای جابجایی زوار با شرایط خاص پیش‌بینی شده است از مرز چذابه امکان عبور را دارند. 

فرمانده قرارگاه اربعین ناجا تعداد زواری را که از ابتدای سفر تاکنون برای شرکت در مراسم اربعین حسینی وارد عراق شدند را حدودا 600 هزار نفر اعلام کرد و گفت: اطلاعات تکمیلی متعاقبا اعلام خواهد شد. 

وی به زوار توصیه کرد که حتما از مسیرهای اصلی تردد کرده و سوار بر خودروهای مورد تأیید، شده و از تردد با خودروهای متفرقه بپرهیزند. 

فرمانده قرارگاه اربعین ناجا خاطرنشان کرد: مرز مهران به واسطه حجم زیاد زوار در عبور خودروهای کاپوتاژی ممنوعیت دارد.


انتهای پیام
منبع: فارس
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز