تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۷.۶۲°  بیشینه ۱۸.۷۹°
۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴
اردوغان:

امروز یا فردا در شرق فرات عملیات هوایی و زمینی می‌کنیم

رئیس‌جمهور ترکیه با هشدار به آمریکا مبنی بر اینکه زمان حرف زدن گذشته، تهدید کرد ارتش ترکیه به زودی در شرق فرات عملیات چند جانبه‌ای را آغاز می‌کند.
کد خبر: ۱۰۳۸۷

اخبار معاصر: رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه امروز (شنبه) تهدید کرد که ارتش این کشور به زودی عملیات زمینی و هوایی همزمانی را برای استقرار صلح و ثبات در مناطق شرقی رودخانه فرات در سوریه اجرا می‌کند.

اردوغان طی سخنرانی در بیست‌ونهمین نشست مشورتی و ارزیابی حزب عدالت و توسعه خطاب به آمریکا گفت که زمان حرف زدن درباره طرح منطقه امن در شمال سوریه گذشته و ترکیه برای پاکسازی شرق فرات از عناصر تروریستی، خود دست به کار خواهد شد.

به نوشته روزنامه «دیلی صاباح»، وی با بیان اینکه گشت‌های زمینی و هوایی با آمریکا، همگی فقط یک افسانه‌سرایی بودند، توضیح داد: «ما تمهیدات و تدارکات برای ایجاد منطقه [در شمال سوریه]‌ را اجرا کردیم و دستورات لازم را دایدم،‌ [اما آمریکایی‌ها نه]. امروز یا فردا عملیات زمینی و هوایی شروع می‌شود».

آمریکا و ترکیه اخیرا به توافق رسیده‌اند تا برای محقق کردن درخواست‌های آنکارا برای دور کردن تهدید‌های «تروریستی» از مرزهای جنوبی خود، منطقه امنی در امتداد این مرزها با سوریه و به عمق ۳۰ الی ۴۰ کیلومتر ایجاد شود و شبه‌نظامیان کرد از مرز دور شوند. «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه نیز چندی پیش از آغاز به کار مرکز عملیات مشترک با آمریکا درباره منطقه امن در شمال سوریه خبر داد.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه چند هفته پیش اعلام کرد قصد دارد یک میلیون از ۳.۶ میلیون پناه‌جوی سوری را به منطقه امن واقع در شمال شرق سوریه منتقل کند.

اردوغان پیش از این درباره «منطقه امن» در شمال سوریه گفت آن چیزی که ترکیه در ذهن دارد با آن چیزی که آمریکا در ذهن خود دارد یکسان نیست و به نظر می‌رسد که واشنگتن نمی‌خواهد منطقه امنی برای ترکیه ایجاد کند، بلکه می‌خواهد منطقه امنی برای سازمان‌های ترویستی تشکیل دهد.

انتهای پیام
منبع: فارس
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز