تهران ۱۱.۷۳° كمينه ۸.۷۹°  بیشینه ۱۱.۹۹°
۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳
دستگیری عناصر اصلی تیم در کم‌تر از 10 ساعت

جزئیات طرح ترور حاج‌قاسم سلیمانی

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان در تشریح جزئیات طرح ترور سرلشکر سلیمانی گفت: با توجه به اشراف کامل اطلاعاتی سازمان اطلاعات سپاه و با احکام و دستورات قضائی، کلیه عناصر اصلی و محوری تیم ترور، هم‌زمان با تاسوعا و عاشورای حسینی در کم‌تر از 10 ساعت در چند نقطه مختلف مورد ضربه قرار گرفته و دستگیر شدند.
کد خبر: ۱۰۴۱۵

آخرین اخبار: به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان کرمان، دادخدا سالاری در تشریح جزئیات طرح ترور سرلشکر سلیمانی با اشاره به اینکه این پروژه صرفا در مرحله طراحی باقی نمانده بود، اظهار کرد: کلیه عملیات اجرایی این پروژه از قبیل جذب جاسوس، آموزش آنان، تهیه سلاح و مهمات و مواد منفجره و وسایل و تجهیزات ارتباطی و نظامی در سطح وسیع و گسترده تهیه و از سوی پشتیبانان طرح از طریق یکی از مرزها به داخل کشور منتقل و آماده بهره‌برداری بود.

این مقام ارشد قضائی در استان کرمان بیان کرد: سازمان اطلاعات سپاه از شش ماه قبل از دستگیری اعضای این تیم ترور در شهریور ماه سال جاری، اقدامات و فعالیت‌های این تیم را در خارج و داخل کشور به صورت شبانه‌روزی مورد رصد اطلاعاتی قرار می‌داده است.

سالاری ادامه داد: اعضای تیم پروژه ترور به اتهام مشارکت در اقدام علیه امنیت داخلی و خارجی کشور،  محاربه و کمک به سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای بیگانه و متخاصم تحت تعقیب قضایی قرار گرفته‌اند.

دادستان کرمان گفت: در پی ناکامی‌های مکرر مثلث شوم عبری، عربی و آمریکایی در منطقه خاورمیانه در جهت ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، جبهه کفر و نفاق در اتاق‌های فکر مشترکشان به سراغ پروژه جدیدی با نیت شوم از هم گسستن اتحاد فی ما بین جوامع جهان اسلام رفته و طرح ترور سردار سلیمانی را ‌به عنوان روشن نمودن فتیله انفجار بزرگ آن هم در ایام فاطمیه و یا عاشورای حسینی در دستور کار سرویس‌های مشترک استکبار قرار گرفته بود.

وی افزود: معاندان با انجام این ترور قصد ایجاد اختلاف و شروع جنگ داخلی بین جامعه متحد اهل تسنن و شیعه را داشتند و از سوی دیگر با این اقدام می‌خواستند جنگ خانمان‌سوز عرب و عجم را بر افروخته و با این ترور در جهان اسلام بین برادران شیعه و سنی اختلاف بزرگ و تاریخی به‌وجود آورند.

این مقام ارشد قضائی در استان کرمان خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اهداف این عملیات این بود تا جبهه مقاومت جهان اسلام را زمین‌گیر و دچار شکست کنند.

دادستان کرمان ضمن تقدیر و تشکر از مجاهدت‌های خاموش و چندین ماهه و شبانه‌روزی سازمان اطلاعات سپاه در کشف و خنثی‌سازی این طرح پیچیده ضد امنیتی گفت: اجرای این پروژه می‌توانست  ضربه‌ای بزرگ و جبران ناپذیری را نه‌تنها بر ارکان ساختاری وامنیتی کشور بلکه بر جهان اسلام وارد نماید که با عنایت حضرت ولی عصر (عج) این پروژه با شکست مواجه شد .

انتهای پیام
منبع: فارس
اشتراک گذاری :
برچسب ها : قاسم سلیمانی ترور
ارسال نظر

آخرین اخبار روز