تهران ۱۶.۵۱° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۷
معاون اوباما:

ترامپ به آمریکا خیانت کرده و باید استیضاح شود

معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا اقدامات ترامپ در ماجرای «اوکراین گیت» را خیانت به آمریکا خواند و خواستار استیضاح وی شد.
کد خبر: ۱۰۴۳۳

اخبار معاصر: جو بایدن، معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا (باراک اوباما) خواستار استیضاح دونالد ترامپ رئیس‌جمهور کنونی این کشور به دلیل «خیانت به ملت» شد.

جو بایدن که یکی از نامزدهای حزب دموکرات برای رقابت با ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری 2020 نیز محسوب می‌شود، ظهر روز چهارشنبه به وقت محلی در جمع هواداران خود در شهر راچستر ایالت نیوهمپشایر اعلام کرد: «دونالد ترامپ به سوگند ریاست جمهوری خود پایبند نبوده، به ملت خیانت کرده و اقداماتی را انجام داده که سزاوار استعفا است.»

وی خاطرنشان کرد: «برای اینکه قانون اساسی خود، دموکراسی خود و اتحاد خود را حفظ کنیم، او باید استیضاح شود.»

ماجرای رسوایی موسوم به «اوکراین گیت» پس از آن آغاز شد که افشاگر یا افشاگرانی از کاخ سفید به رسانه‌ها و نمایندگان کنگره اطلاع دادند که ترامپ در جریان مکالمات تلفنی از رئیس‌جمهور اوکراین خواسته است که دستور انجام تحقیقاتی را در مورد تخلفات مالی احتمالی پسر «جو بایدن» معاون سابق رئیس‌جمهور آمریکا (باراک اوباما) صادر کند. به گفته افشاگران، ترامپ حتی ارائه کمک‌های نظامی به اوکراین را منوط به پذیرش این خواسته کرده است.

نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان به همراه دیگر نمایندگان این حزب در کنگره آمریکا، درخواست ترامپ از رئیس‌جمهور اوکراین برای انجام تحقیقات علیه بایدن و گروکشی از اوکراین در این قضیه را مصداق سوءاستفاده از قدرت خوانده‌ و به همین دلیل روند استیضاح وی را کلید زده‌اند.


انتهای پیام
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز