تهران ۹.۹۱° كمينه ۷.۷۹°  بیشینه ۹.۹۹°
۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۹

ترامپ : دفاع آمریکا از عربستان در برابر ایران مجانی نخواهد بود

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا امروز به خبرنگاران اعلام کرد عربستان سعودی مخارج استقرار یگانهای نظامی بیشتر ایالات متحده در این کشور را خواهد پرداخت.
کد خبر: ۱۰۴۴۶

به گزارش اسپوتنیک، ترامپ گفت:" ما نیروهای بیشتری را به عربستان سعودی اعزام می کنیم. عربستان سعودی به درخواست من قبول کرده مخارج همه کمک های ما را بپردازد و ما به این آمدگی عربستان ارج می نهیم".

پیشتر پنتاگون استقرار سه هزار نظامی تازه نفس و همچنین تسلیحات بیشتر در عربستان در پاسخ به حمله به تاسیسات نفتی در این کشور را مورد تأئید قرار داد. برایان هوک، نماینده ویزه وزات خارجه امریکا در امور ایران اعلام کرد حضور این نیروهای مسلح دارای ماهیت صرفاً دفاعی بوده و ماموریت انها دفاع از عربستان در ب رابر حملات احتمالی  از جانب  ایران است.

در تاریخ 14 سپتامبر 2019، تاسیسات نفتی شرکت آرامکو سعودی در شرق عربستان با چندین هواپیمای بدون سرنشین مورد حمله موشکی قرار گرفتند. مسئولیت این حمله را حوثی های یمن برعهده گرفتند. اما "ائتلاف عربی" در حال جنگ در یمن به رهبری عربستان سعودی ، ایران را مسئول حمله به تأسیسات نفتی عربستان می داند. وزیر امور خارجه آمریكا ، مایك پمپئو نیز ایران را مقصر دانسته و در این راستا به عربستان سفر نمود. وزیر دفاع و دیگر مقامات ایران این اتهام را اکیدا رد کرده اند. براساس اعلام آژانس بین المللی انرژی، این حادثه در عربستان سعودی در حال حاضر به جدی ترین وقفه در تأمین نفت در تاریخ منجر شده است، حتی برخی از ناظران می گویند خسارات حمله به آرامکو، بیش از خسارات ناشی از انقلاب اسلامی در ایران در سالهای 1978-1979 و تحریم نفت پس از جنگ اعراب و اسرائیل در سال های 1973-1974 بوده است.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز