تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۲۲.۶۲°  بیشینه ۲۲.۹۹°
۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۴
در نشست خبری در تبریز مطرح شد؛

اختصاص ۶۰۰ میلیارد برای رفع مشکلات قضایی

رئیس دستگاه قضا اظهار داشت: ۶۰۰ میلیارد ریال از بودجه قوه قضاییه برای رفع مشکلات قضایی آذربایجان شرقی اختصاص یافته است.
کد خبر: ۱۰۵۴۵
اخبار معاصر: رئیس قوه قضاییه دیشب در نشست خبری پایان سفر به استان گفت: امسال ۶۰۰ میلیارد ریال از بودجه‌های قوه قضاییه و استانی برای رفع مشکلات دادگستری‌ها، پزشکی قانونی و زندان‌های آذربایجان شرقی اختصاص یافته است.
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با اعلام این خبر گفت: با این اعتبار فعلا مشکلات حل می‌شود تا بتوانیم در بودجه سنواتی پیش بینی برخی از نیازمندی‌ها را داشته باشیم تا مشکلات به صورت اساسی رفع شود.
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به برگزاری نشست‌های مختلف در این سفر و بازدید از کارخانه ماشین سازی تبریز ادامه داد: بعد از برخورد قوه قضاییه با فساد در این شرکت، بازدید از وضع این کارخانه و فعالیت کارگران برای بنده بسیار مهم بود.
وی افزود: بحمدالله چرخ‌های تولید این کارخانه فعال می‌شود و رونق می‌گیرد، البته با همه ظرفیت کار نمی‌کند، ولی میزان ظرفیتی که امکان داشته به کار گرفته شده و در آینده نیز قابل افزایش است.
رئیس قوه قضاییه گفت: این اقدام نشان می‌دهد هرجا برخورد با فساد صورت گیرد زمینه برای رونق آماده می‌شود.
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به اظهارات خود در بازدید از کارخانه ماشین سازی تبریز مبنی بر اینکه فساد چوبی در چرخ تولید است اگر این چوب برداشته شود، چرخ‌های تولید به حرکت درمی‌آید، تصریح کرد: جلوه این موضوع را در کارخانه ماشین سازی تبریز دیدیم و امیدوارم با پیگیری استاندار و مسئولان استانی این کار دنبال شود.
رئیس دستگاه قضا با تاکید بر لزوم تسریع در تعیین هیئت مدیره کارخانه ماشین سازی تبریز، ادامه داد: باید سریعا هیئت مدیره تعیین و دست مدیرعامل باز شود و اقداماتی که در حوزه هیئت مدیره است سریعا انجام شود.
رئیس قوه قضاییه با اشاره به برگزاری نشست با کارآفرینان و صنعتگران درحوزه مسائل اقتصادی گفت: در این جلسه موانعی از تولید از سوی کارآفرینان و صنعتگران بیان شد و تاکید کردم که این موانع حتما باید در جای خودش مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد.
وی افزود: امروز باید آن خا‎ن‌ها و مجوز‌هایی که موجب کندی تولید می‌شود برداشته شود و آنچه در قانون است، اجرایی و از سوی دستگاه‌های اداری مسئول پیگیری صورت گیرد تا این موانع رفع گردد و شاهد رونق تولید باشیم.
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی اضافه کرد: بخش‌هایی هم به عهده استان است که خوشبختانه مسئولان استانی با هماهنگی که وجود دارد، جلسات مشترکی برگزار می‌کنند که خیلی از مسائل در این جلسات مورد بررسی قرار می‌گیرد که زمینه ارزشمندی برای توسعه یافتگی استان است.
وی ادامه داد: محوریت نماینده مقام معظم رهبری در استان و همکاری همه مسئولان خیلی می‌تواند کارساز باشد.
رئیس دستگاه قضایی بیان کرد: امروز به یک انسجام جدی و حرکت دانشگاه‌ها با یک امید قطعی نیاز داریم و بدانند گر‌ه این کشور به دست توانای جوانان و نخبگان همین کشور باید گشوده شود و ما هم به عنوان دستگاه قضایی حمایت می‌کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به برگزاری جلسه شورای عالی قوه قضاییه خاطرنشان کرد: هفده گروه به شهرستان‌های مختلف استان آذربایجان شرقی اعزام شدند و در این جلسه گزارش کار خود را ارائه کردند.
وی یادآور شد: یک گروه چهل نفره نیز از دو هفته قبل به این استان اعزام شدند تا مسائل استان آذربایجان شرقی را به صورت کارشناسی ببینند و گزارش‌های آن‌ها در جلسه شورای عالی قوه قضاییه ارائه شد.
وی تاکید کرد: به همکاران قضایی تاکید کرده‌ایم که تلاش کنند تا در آذربایجان شرقی کار تولیدکنندگان و کارآفرینان با مشکل مواجه نشود و اگر مشکلاتی داشتند اول به سازمان‌های مربوطه مراجعه کنند و اگر حل نشد واحد‌های سازمان بازرسی کل کشور ماموریت دارند که موانع تولید را برای برطرف کردن دنبال کنند.
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: نیروی متراکم انسانی در استان آذربایجان شرقی به ویژه جوانان و فرهیختگان و منابع و ذخایر مادی که خداوند متعال به این استان مرحمت کرده و عزم و اراده ملی، زمینه برای کار و تلاش و رونق تولید را فراهم نموده است.
رئیس دستگاه قضا اظهار کرد: قوه قضاییه اجازه نخواهد داد کارخانه و یا واحد تولیدی با زیاده خواهی و موانعی که برخی می‌خواهند ایجاد کنند، تعطیل شود تمام تلاش دستگاه‌هایی اجرایی باید این باشد که اجازه ندهند کارخانه‌ها و کارگاه‌ها دچار وقفه شوند.
وی افزود: برخی از موضوعاتی که در این استان دغدغه‌هایی برای مردم ایجاد کرده مثل مسئله آلاینده‌ها و محیط زیست و برخی از پرونده‌های خاص را در جلسه شورای عالی قوه قضاییه بحث کردیم و بنا شد تمام پرونده‌هایی که دغدغه مردم است در اولویت رسیدگی قرار گیرد و مردم در جریان اقدامات قرار گیرند. انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز