تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۷.۶۲°  بیشینه ۱۷.۹۹°
۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۶
رئیس قوه قضاییه:

حقوقدانان مستقل پیگیر محاکمه حامیان داعش باشند

رئیس قوه قضاییه گفت: حقوقدانان و جریانهای حقوق بشری مستقل باید محاکمه ناقضان حقوق بشر و تشکیل‌دهندگان و حامیان داعش را مطالبه کنند.
کد خبر: ۱۰۵۷۲

اخبار معاصر: به گزارش اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در جلسه شورای‌عالی حقوق بشر، با تأکید بر ضرورت برگزاری نشست‌های فصلی این شورا تصریح کرد: ما به موضوع حقوق بشر نباید تهدیدمحور نگاه کنیم بلکه این موضوع، فرصت‌محور است تا بیان کنیم بهترین مبانی دفاع از حقوق انسان در ارزشهای اسلامی وجود دارد و این امر در نظام جمهوری اسلامی، قانون اساسی، قوانین عادی، موضع‌گیری‌های امام راحل و مقام معظم رهبری و همچنین عملکردمان کاملاً شفاف و مشخص است.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به در پیش بودن 13 آبان روز مبارزه با استکبار جهانی و جنایات آمریکا در طول تاریخ علیه ملت ایران و سایر ملت‌ها ادامه داد: ایران امروز در جایگاه مدعی حقوق بشر است، نه متهم. امروز داعیه‌داران دروغین حقوق بشر در جایگاه متهم قرار دارند.

رئیس قوه قضاییه افزود: اگر با دقت به کارنامه مدعیان حقوق بشر و عملکرد ایران در این عرصه نگاه شود، می‌توان کیفرخواست بلندی که همه حقوقدانان آزاده دنیا آن را تأیید می‌کنند، علیه مدعیان حقوق بشر به‌ویژه آمریکا ارائه کرد. این کیفرخواست باید در یک دادگاه عادلانه بین‌المللی مطرح شود تا مشخص شود جنایات در یمن، فلسطین و اقصی نقاط عالم توسط چه‌کسانی ارتکاب می‌یابد.

رئیسی اظهار کرد: آمریکا رسماً می‌گوید "داعش را ما ساختیم". مؤسسان و حامیان این جنایات هولناک توسط داعش در منطقه باید محاکمه شوند. چگونه است که خودشان می‌گویند "رهبر داعش را کشته‌ایم"، و خودشان هم خبر تعیین جانشین او را می‌دهند و به هیچ وجه اجازه نمی‌دهند کسی بفهمد سرنوشت قضیه چه بوده است.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه امروز جریان تروریستی رسمی دولتی در دنیا دست آمریکاست، خاطرنشان کرد: حقوقدانان و جریانهای حقوق بشری مستقل باید محاکمه ناقضان حقوق بشر و تشکیل‌دهندگان و حامیان داعش را مطالبه کنند.

رئیسی در پایان با بیان اینکه حقوق بشر در ذات نظام اسلامی است و اگر در جایی هم تخلفی باشد بیش و پیش از هر کس خود مسئولان و نظام دنبال پیگیری آن هستند، ابراز کرد: امیدواریم تعامل و همکاری دستگاه‌های مختلف در ستاد حقوق بشر ادامه داشته باشد، به‌نحوی که بیش از گذشته شاهد همکاری دلسوزان و دغدغه‌مندان حقوق بشر در کشور باشیم و بتوانیم چهره واقعی ناقضان حقوق بشر را در سطح جهان فاش کنیم.

انتهای پیام
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز