تهران ۱۵.۹۹° كمينه ۱۵.۷۹°  بیشینه ۱۵.۹۹°
۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۵

"سلمان فارسی" میرباقری از دربار ایران تا بردگی و شیفتگی در عربستان/ دلیل انتخاب "شجاع‌نوری"

امرالله احمدجو گفت آنچه انتخاب داود میرباقری از روایات بوده است به شروع از خانواده زرتشتی برمی‌گردد و ماجرای "سلمان" از این منظر آغاز خواهد شد، جایی که او در میان اینچنین خانواده‌ای که به دربار وصلند و املاک بزرگی دارند و زرتشتی‌اند.
کد خبر: ۱۰۵۷۴

اخبار معاصر: قبل از "مختارنامه" داود میرباقری دنبال ساخت سریال "سلمان فارسی" بود؛ چرا که به تعبیر امرالله احمدجو یکی از نگارندگان فیلمنامه سریال، کارگردان "سلمان" 30 سال دغدغه داشت "سلمان فارسی" را بسازد و من به او می‌خندیدم. چون در تاریخ اطلاعات زیادی درباره سلمان وجود ندارد و یکسری کلیات مطرح شده است.

حالا بعد از 20 سال پشتوانه کار تحقیقاتی برای نوشتن قصه "سلمان" به روز موعود برای کلید زدن رسیده است و این اتفاق در آذرماه می‌افتد؛ این سریال سه دوره تاریخی ایران باستان، بیزانس و رم را جلوی دوربین خواهد برد و در آغاز تصویربرداری «سلمان» بازیگران و عوامل کار در جزیره قشم و استان کرمان حاضر خواهند شد.

پس از رایزنی‌های انتخاب بازیگران سریال داود میرباقری بالأخره نام علی‌رضا شجاع‌نوری رسانه‌ای شد؛ حسین طاهری تهیه‌کننده این سریال تلویزیونی، به خبرنگار خبرگزاری تسنیم،‌ گفت: در همه بخش‌های سریال "سلمان فارسی"، علی‌رضا شجاع‌نوری سلمان ما خواهد بود.

او در خصوص شروع کار در آذرماه با شجاع‌نوری یا انتخاب دیگر بازیگران سریال، توضیح داد: بازیگران  دیگر در حال قطعی شدن و انتخابند و کار در بخش‌های دیگر شروع می‌شود و شجاع‌نوری در فاز دوم به ما اضافه خواهند شد.

این روزها "سلمان فارسی" در روزهای پایانی پیش‌تولید قرار دارد و تاکنون از 25 هزار کیلومتر لوکیشن بازدید شده و 9 کارگاه برای تولید لباس‌ها و صحنه‌پردازی‌های این سریال فعال و 12 هزار دست لباس هم دوخته شده است.

20 هزار بازیگر از سراسر کشور شناسایی شدند و 1500 شخصیت در سریال حاضرند؛ داود میرباقری کارگردان سریال «سلمان فارسی» از بازیگران خارجی هم بهره می‌برد.

نکته دیگر درباره داستان سریال «سلمان فارسی» به تعبیر "امرالله احمدجو" نویسنده و کارگردان سریال «روزی روزگاری» و نگارشگر فیلمنامه سریال «سلمان فارسی» این است که «سلمان فارسی» از تولد تا ماجرای فتح ایران سریال می‌شود. سریال‌های بی‌سابقه در کشور همچون «سلمان» داود میرباقری خیلی نمی‌توانند مطابق با برنامه جلو بروند، زیرا اتفاقاتی پیش‌بینی می‌شود که با فراهم نشدن بسترهای لازم، کار به تأخیر می‌افتد، مثلاً بخش زیادی از دکور باید ساخته شود و زمین بزرگی نیاز داشت که هرکدام به مشکلی برخوردند و برنامه‌ریزی برای شروع تصویربرداری به‌تأخیر افتاد.

احمدجو درباره شجاع‌نوری و انتخابش به عنوان "سلمان" به خبرنگار تسنیم گفت: وقتی با داود میرباقری صحبت می‌کردیم دنبال بازیگری بودیم که هم بتوان پیرش کرد و هم در جوانی از او بهره برد؛ البته به غیر از چهره، هم اخلاق و هم تجربه بازی در این نوع پروژه‌ها را به خوبی داشته باشد. ایده‌آل‌ترین آن‌ها "شجاع‌نوری" بود. اما امکان دارد در مقاطعی او "سلمان" نباشد؛ چون کودکی، نوجوانی و حتی بخشی از جوانی را احتمالاً اشخاص دیگری بازی خواهند کرد.

وی درباره "شهاب حسینی" تصریح کرد: وقتی نامش را از رسانه‌ها به عنوان بازیگر "سلمان" شنیدم بسیار تعجب کردم چون قامت و شکل و شمایل "شهاب حسینی" با قد و قامت نقش سلمان همخوانی ندارد؛ چون این نقش شمشیربازی دارد و نیازمند ضرب و زوری است که باید بازیگر دیگری انتخاب می‌شد؛ جالب است که نظر هر دوی ما "علی‌رضا شجاع‌‌نوری" بود.  

احمدجو در خصوص انتخاب بازیگران سریال "سلمان" توضیح داد: داود میرباقری از همه شهرستان‌ها، پیشکسوت و زن و مرد و بازیگران با تجربه تئاتر، تست گرفته و ارزیابی خوبی داشته‌ و دستش باز است اما حتماً میان چهره‌ها، افرادی را برمی‌گزیند که کار بدون معطلی زودتر جلو برود. این را هم باید درنظر بگیرید که اینگونه پروژه‌ها که سنگین و پیچیده‌اند، شرایط خاص خودشان را دارند.

او در پاسخ به این سؤال که "سلمان فارسی" از کدام مقطع شروع می‌شود، تأکید کرد: ظاهراً روایت‌های مختلفی از تاریخ مطرح شده اما آنچه انتخاب داود میرباقری از روایات بوده است به شروع از خانواده زرتشتی برمی‌گردد و ماجرای "سلمان" از این منظر آغاز خواهد شد، جایی که او در میان اینچنین خانواده‌ای که به دربار وصلند و املاک بزرگی دارند و زرتشتی‌اند. اما "سلمان" از همان کودکی دغدغه‌مند و به دنبال پاسخ سؤالاتش است و می‌گوید چرا آنقدر زرتشتی‌گری خرافات دارد و آیا آتش پسر اهورا مزدا است؟

احمدجو تأکید کرد: "سلمان" در دوران جوانی وارد کلیسا و دین مسیحیت می‌شود و تا استادی و مفسری هم پیش می‌رود اما سؤالات و ابهاماتش تمامی ندارد و او را به مرز اخراج می‌رساند. تا اینکه زمزمه اسلام را می‌شنود و می‌بیند که حرف‌های نو و تازه‌ای دارد و عزمش را جزم می‌کند به مکه و ملاقات رسول اکرم(ص) برود؛ از حوزه بیزانس خارج می‌شود و به عربستان می‌رود؛ در سر دو راهی یثرب و مکه ایشان را به بردگی می‌گیرند و به فردی یهودی می‌فروشند.

وی اشاره کرد: "سلمان" در این زمان، چندبار دست‌به‌دست می‌شود تا اینکه حضرت رسول(ص) از مکه به مدینه هجرت می‌کنند و "سلمان" هم که آماده روی آوردن به دین اسلام بود و شیفته همدیگر می‌شوند.

احمدجو درباره پایان سریال و مسیرهای دیگر این مجموعه تلویزیونی،‌ گفت: متن اولیه‌ای که در اختیار من گذاشتند بعد از وفات پیامبر اکرم(ص) همچنان داستان ادامه دارد و به دوران مریدی حضرت علی(ع) جنگ قادسیه و گسترش اسلام در ایران می‌رسد. تا این بخش را در اختیار من قرار دادند و صحبت سر این بود که در کدام مقطع، سریال به پایان برسد. در جریان نیستم که آیا بعد از وفات حضرت رسول(ص)، "سلمان" تمام می‌شود و یا بخش‌های دیگر هم خواهد داشت.

به گزارش تسنیم، قرار است سریال "سلمان فارسی" در 40 قسمت ساخته شود و کار خودش را از آذرماه شروع می‌کند. اما به گفته امرالله احمدجو شاید با دیالوگ‌ها، حرکت‌ها، جنگ‌ها و زد و خوردهای زیاد و پیچیدگی‌های داستانی و تعداد نهایی قسمت‌های این مجموعه تلویزیونی افزایش داشته باشد.

انتهای پیام
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز