تهران ۱۵.۹۹° كمينه ۱۰.۷۹°  بیشینه ۱۵.۹۹°
۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۴

«نفوذ»به سایت‌های جاسوسی آمریکا رسید

تهیه‌کننده مجموعه تلویزیونی «نفوذ» گفت: ما در همه کارهایی که انجام داده‌ایم، چهره‌های جدید معرفی کردیم.سعی ما بر این است که نقش‌های اصلی را به افراد ناشناس بدهیم تا به چهره‌های مطرح سینما اضافه بشوند.
کد خبر: ۱۰۵۸۱

اخبار معاصر: محسن علی اکبری، تهیه‌کننده سریال «نفوذ» در گفت‌وگو با برنامه «سلام صبح بخیر» درباره ساخت فصل دوم این سریال توضیح داد: این سریال از سال 56 شروع می شود و اتفاقات قبل از انقلاب و برخورد ساواک با دانشجویان و شکنجه آنها در زندانها و نقش پررنگ دانشجویان در پیروزی انقلاب را در این سریال می بینیم.

وی افزود: دانشجویان در گنبدکاوس و کردستان مسائلی را داشتند و پس از پایان یافتن قائله ماجرای تسخیر لانه جاسوسی رقم می خورد که اصلا اقدامی بی فکر از سوی تعدادی جوان نبوده بلکه دانشجویان تجربه بسیار زیادی داشتند. در فرماندهی شرکت داشتند در بطن انقلاب و قبل از آن حضور فعال داشتند و کار عاقلانه و درستی با تفکر انقلابی انجام دادند.

این تهیه کننده تاکید کرد: امروز هم که یوم الله  13 آبان است و جا دارد از این عزیزان به هر نحو ممکن تقدیر و تشکر کنیم.

علی اکبری درباره ساخت سریالهایی با مضامین سیاسی و تاریخی اظهار کرد: روایت تاریخ معاصر نکته ای فراموش شده است و هنرمندان رسالت دارند که از تاریخ معاصر خود نگذرند و آنها را برای نوجوانان و جوانان که آن مقطع را ندیده اند و نبوده اند به تصویر بکشند و آنها را که مشتاق هستند مطلع کنند.

وی ادامه داد: مخاطب ما بسیار زیاد است و مخاطب آثار تاریخ معاصر از «هزار دستان» مرحوم علی حاتمی تا کارهایی که آقای فتحی و دیگر دوستان انجام می دهند، یا خود ما که کار غیاث الدین جمشید کاشانی را با آقای لطیفی داشتیم، همواره کارهای تاریخ معاصر مخاطب بسیاری دارند و این نیاز سیمای جمهوری اسلامی ایران است.

تهیه کننده «نفوذ» درباره آخرین وضعیت این سریال توضیح داد: اکنون در لشکر 16 زرهی قزوین مستقر هستیم و صحنه‌های مربوط به پادگان کردستان را تصویربرداری می کنیم. بعد از آن به سمت شمال کشور حرکت خواهیم کرد و تصویربرداری مان در سایت جاسوسی آمریکا که بسیار بزرگ است و دکور سنگینی برای آن ساخته شده کار می‌کنیم.

علی اکبری در پاسخ به اینکه نقش شهید چمران را چه کسی بازی می‌کند، گفت: نقش شهید چمران را از بچه های تئاتر بازی می کند و ما در این سریال نه فقط این سریال بلکه همه کارهایی که انجام دادم، چهره های جدید معرفی کردیم. مثلا در سریال «مریم مقدس» شبنم قلی خانی را معرفی کردیم، در سریال «اصحاب کهف» خانم مهتاب کرامتی را معرفی کردیم. در سریال «غیاث الدین جمشید کاشانی» آقای وحید جلیلوند را معرفی کردیم و سعی ما بر این است که نقش های اصلی را به افراد ناشناس بدهیم تا به چهره های مطرح سینما اضافه بشوند.

وی یادآور شد: در این سریال هم چهره‌های تاثیرگذار سریال را امین اسکندریان، کیمیا اکرمی، اشرفی نیا و... بازی می کنند که از بچه های دانشجو و جوان هستند. برای نقش شهید چمران و شهید تیمسار فلاحی هم از بازیگران حرفه ای استفاده نشده البته بازیگران حرفه ای از جمله احمد نجفی، علیرام نورایی، حمید گودرزی، رحیم نوروزی، فرجاد، لرستانی، صالح میرزاآقایی توکلی و در مجموع 12 نفر از بازیگران حرفه ای هم در کار هستند اما 7، 8 نفر اصلی را مخاطب برای اولین بار می بینند و بچه های حرفه ای تئاتری با تجربیات بسیار خوب هستند.

علی اکبری یادآور شد: ما دکور  سفارت آمریکا را در شهرک سینمایی غزالی ساخته ایم و دقیقا جنب دکور مریم مقدس که کار خودمان بود، بین این دکور و دکور آقای غیاث الدین زمینی بود که دیوار سفارت آمریکا و خیابان طالقانی را ساختیم و کل صحنه‌های دیوار و حیاط سفارت در شهرک سینمایی غزالی به مدت یک ماه تصویربرداری می شود.

وی تاکید کرد: جا دارد از آقای شمقدری نویسنده و کارگردان و کلیه عوامل تشکر کنم. عزیزان ما کار بسیار سنگینی انجام میدهند و ما هر روز در یک لوکیشن هستیم و جذابیت بصری را ایجاد کردیم و کار سنگین تاریخ معاصر است و عین همان معماری ها و زندگی ها را به تصویر بکشیم که با واقعیت ها انطباق داشته باشد. دعا کنید کار موفقی باشد و مخاطبان راضی باشند.


انتهای پیام
منبع: فارس
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز