تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۷

جلسات ستاد تنظیم بازار روزانه شد/ ۵ مصوبه جدید برای کنترل قیمت‌ و تشدید نظارت

معاون وزیر صنعت گفت: با توجه به شرایط کشور، واردات کالا‌های اساسی شرایط مطلوب دارد و تا این لحظه، ورودی کالا به کشور ۱۰درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل بیشتر بوده است و در وفور کالا و انباشت کالای مصرفی مردم مشکلی نداریم.
کد خبر: ۱۰۶۳۸
جلسات ستاد تنظیم بازار روزانه شد/ 5 مصوبه جدید برای کنترل قیمت‌ و تشدید نظارت

اخبار معاصر: عباس قبادی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر افزود: پس از اعلام قیمت‌های جدید بنزین در کشور، صبح جمعه فراخوان دادیم و جلسه تنظیم بازار با حضور تمام اعضا برگزار شد و در سراسر کشور نیز استانداران جلساتی مشابه برگزار کردند.

وی گفت: قرار است هر روز صبح با حضور اعضای ستاد تنظیم بازار و برای نظارت بر بازار و روند تنظیم فروش، جلسات برگزار شود.

قبادی درباره شرایط فعلی بازار نیز افزود: شرایط فعلی بازار روند عادی دارد و هیچ گونه کمبود کالایی نداریم.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط کشور، واردات کالا‌های اساسی شرایط مطلوب دارد و تا این لحظه، ورودی کالا به کشور 10 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل بیشتر بوده است و در وفور کالا و انباشت کالای مصرفی مردم مشکلی نداریم.

سیدجواد احمدی معاون سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان دیگر مهمان برنامه نیز گفت: در جلسه روز گذشته کارگروه تنظیم بازار، 4 الی 5 مصوبه برای حاکم شدن آرامش در بازار داشتیم که در درجه نخست، پایش مستمر بازار قرار دارد.

وی افزود: امروز نیز با ابلاغیه جدیدی که صادر شد تشدید نظارت بر بازار در دستور کار قرار گرفت.

احمدی گفت: هماهنگی نزدیکتر با اتحادیه‌ها و اتاق‌های اصناف نیز موجب آرامش بیشتر بازار خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری گشت‌های مستمر اصناف و تعزیرات برای نظارت بر بازار افزود: همچنین با ابلاغ مصوبات به 96 انجمن، سندیکا و اتحادیه تأکید شد که در شرایط فعلی با هماهنگی‌های لازم از افزایش قیمت خدمات و کالا‌ها خودداری کنند.

معاون سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: تا این لحظه افزایش قیمتی که متأثر از قیمت بنزین باشد نداشته‌ایم و گزارش‌هایی در حوزه‌های حمل‌ونقل درون‌شهری داشته‌ایم که با نظارت تاکسیرانی، کنترل‌ها انجام شده است.

شهرام رضایی نماینده شرکت پخش فرآورده‌های نفتی نیز در ارتباط تلفنی با برنامه، درباره بسته تکمیلی سهمیه سوخت ناوگان شهری گفت: ناوگان تاکسی تلفنی در سهمیه‌بندی قبلی کارت شخصی‌شان باطل و به آن‌ها کارت سوخت داده شد و اکنون نیز اگر این خودرو‌ها به‌وسیله وزارت صمت و شهرداری‌ها ساماندهی شوند به‌میزان 200 لیتر برای خودرو‌های بنزین‌سوز و 120 لیتر برای دوگانه‌سوز در کارت بانکی‌شان واریزی خواهیم داشت.

وی افزود: برای خودرو‌های بین‌شهری‌ها نیز منتظر اطلاعات سازمان راهداری هستیم تا سهمیه سوخت آن‌ها اعمال شود؛ و براساس اعلام وزارت نفت و شرکت پخش فراورده‌های نفتی، پس از دریافت اطلاعات، 750 لیتر برای خودرو‌های بنزین‌سوز و 450 لیتر برای دوگانه‌سوز از آذرماه اعمال و برای این 10 روز باقیمانده آبان نیز سهمیه واریز خواهد شد.

وی درباره سوخت سرویس‌های مدارس نیز گفت: اگر این خودرو‌ها در سامانه سپند ثبت‌نام شده باشند بر اساس اطلاعات سهمیه‌بندی، مبلغ به کارت بانکی واریز خواهد شد.

رضائی اضافه کرد: خودرو‌های وانت‌بار نیز سهمیه دریافت می‌کنند که از روز گذشته برای وانت‌بار‌های پرمصرف 300 لیتر و برای کم‌مصرف 200 لیتر اعمال شده است، ولی وانت‌بار‌هایی که در حمل‌ونقل بین‌شهری کار می‌کنند بعد از ساماندهی مابه‌التفاوت آن واریز خواهد شد.

وی گفت: با توجه به اینکه خودرو‌های ون در همه کلاس‌های خودرو وجود دارند بنابراین برای تاکسی‌های ون بعد از شناسایی، کارت جدید صادر خواهد شد و سهمیه آن‌ها 600 لیتر در ماه اعمال خواهد شد.

رضائی افزود: تاکسی‌های اینترنتی نیز با توجه به استفاده از نرم‌افزار‌ها در صورت داشتن مجوز وزارت صمت و تأیید وزارت کشور و داشتن پیمایش بالای 200 کیلومتر، اعتبار به کارت بانکی آن‌ها واریز خواهد شد.

شهرام رضایی درباره تمهیدات لازم برای روان‌سازی ناوگان حمل‌ونقل گفت: در هر سهمیه‌بندی اگر نیاز به تغییرات باشد در کمیته‌های لازم پایش‌های لازم انجام می‌شود.

مرتضی ضامنی مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی نیز در ارتباط تلفنی با برنامه گفت: در بخش‌های مختلف و در شهر‌های مختلف تیم‌های نظارتی داریم و با توجه به اعلام شماره پیام‌گیر، تخلفات رصد می‌شود.

وی همچنین گفت: ناوگان تاکسیرانی روز شنبه فعال بودند و ارائه خدمت کردند و فقط در تهران به‌علت شرایط جوی مشکلاتی داشتیم.

یاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی نیز در ارتباط تلفنی با برنامه گفت: بازار تاکنون آرامش داشته است و هیچ گونه افزایش قیمت نداشته‌ایم.

وی اضافه کرد: روز شنبه بخشنامه‌ای به استان‌های مختلف برای رسیدگی به پرونده‌های افزایش قیمت صادر شد و با هماهنگی وزارت صمت بازار، مدیریت و کنترل خواهد شد و رسانه‌ها نیز می‌توانند در بازدید و رصد روزانه همراه گشت‌های سازمان تعزیرات حکومتی حضور داشته باشند.

حصاری مدیرکل حمل‌ونقل وزارت کشور نیز در ارتباط تلفنی با برنامه گفت: برای تاکسی‌های اینترنتی حتماً سهمیه در نظر گرفته شده است که با احتساب مابه‌التفاوت به حساب آن‌ها واریز و پرداخت خواهد شد.

وی افزود: سنجش پیمایش بر اساس شرکت‌های تاکسرانی اینترنتی انجام می‌شود و اطمینان می‌دهیم سهمیه به آن‌ها تعلق خواهد گرفت.

حصاری گفت: برای سهمیه سرویس‌های مدارس نیز 120 لیتر برای خودرو‌های تک‌سوز و بر اساس تعداد سفر از کلان‌شهر‌ها تا شهر‌های کوچک و 60 لیتر برای دوگانه‌سوز‌ها در نظر گرفته شده است که بعد از ثبت در سامانه سپند اعمال می‌شود.

انتهای پیام
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز