تهران ۱۳.۸۵° كمينه ۱۳.۷۳°  بیشینه ۱۳.۹۹°
۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰
یادداشت؛

تلنگری بر دولت تدبیر

دولت تدبیر چرا از همان روز اول گرانی بنزین، شرط دسترسی به حساب های بانکی متقاضیان دریافت حمایت معیشتی را به صورت شفاف بیان نکرد؟
کد خبر: ۱۰۷۰۲
اخبار معاصر: علی رغم تمام توصیه ها و دلسوزی های دغدغه مندان نظام اسلامی در ضرورت اهتمام، توجه و مواظبت در مدیریت امور اقتصادی و معیشت مردم و جدی گرفتن بحث تولید داخلی با الهام از پیام نوروزی مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، متأسفانه ملت شریف ایران در یکی از بدترین شرایط هم از داخل کشور و هم از سوی دشمنان خارجی قرار گرفته اند.

گرانی ها، تعطیلی کارخانه ها و تولیدات، واردات کالاهایی از قبیل برنج، شکر، چای، لوازم یدکی، منسوجات، انواع میوه ها و... که در داخل تولید می شود و نیازی به واردات ندارد و همچنین فشار سختی ها، کمبودها و تحریم ها بر ملت و در نهایت گران کردن بنزین در شب عید ولادت رسول مهربانی ها که تصمیمی نابجا و بی وقت بود، نشان از عدم مدیریت صحیح اقتصادی در کشور دارد.

برکسی پوشیده نیست که مدیریت سوخت یک امر مهم و ضروری و در مصرف آن همانگونه که رهبر انقلاب می فرمایند باید نهایت دقت را داشت اما تحمیل یکباره 3 برابری افزایش قیمت بنزین، نشان می دهد که برخی از مسوولین، برنامه ریزی لازم و درک صحیحی از شرایط معیشتی مردم را ندارند.

اگرچه بهانه دولت در افزایش قیمت بنزین، صرفه جوئی در مصرف، کسب درآمد و واریز یارانه معیشتی به حساب مردم اعلان شده اما لازم است نکات ذیل مورد توجه قرار گیرد:

اول: آیا مسوولان اجرایی این طرح توجه کرده اند در کنار این درآمد، نظام چه هزینه ای پرداخت کرد و یا باید پرداخت بکند؟ هزینه بی اعتمادی مردم (که صاحبان اصلی نظام هستند) نسبت به مسؤولان کشور و تخریب اموال عمومی و شهادت مدافعان وطن را با چه چیزی و یا چه درآمدی می توان جبران کرد؟

دوم: آیا گرانی را بر دوش مردم گذاشتن قبل از آماده سازی زیرساخت ها، نشان از بی تدبیری نیست. اینکه بعد از گرانی بنزین بخاطر جلوگیری از هرج و مرج و عبور از این بحران اعلان می شود که در مقابل گرانی بنزین، علاوه بر یارانه، سبد حمایت معیشتی به مردم خواهیم داد ولی بعد از گذشت چند روز و آرامش نسبی در کشور، با کمال تعجب از طرف دولت اعلان می شود که اولاً این سبد حمایت معیشتی برای همه نیست ثانیاً فقط به کسانی خواهیم داد که به ما اجازه بدهند که به تراکنش بانکی آنان وارد و اجازه تمام حساب های بانکی مردم را داشته باشیم، آیا این اظهارنظرهای عجولانه، بازی با افکار مردم و تحریک آنان نیست؟ چرا روز اول این شرط به مردم بصورت شفاف بیان نشد؟

سوم: یک نفر که به هر علتی شاید تراکنش بانکی او بالا باشد، آیا یک ایرانی نیست؟ آیا در ایران زندگی نمی کند؟ او که انقلاب، جنگ و تحریم ها را حس کرده است، چرا نباید مزایای نظام شامل حال او شود؟ آیا او فشار وارد شده بر خود و هزینه بنزین سه هزار تومانی اش را از جیب مردم جبران نمی کند؟

چهارم: چرا باید طرح های گذشته(مسکن مهر، سهمیه بندی بنزین و ...) پس از سال ها ایراد گرفتن و مسکوت ماندن، مجدداَ با نام دیگری توسط همین دولت به اجرا در بیاید و چرا مسؤولان امر نسبت به مدیریت تدریجی افزایش قیمت بنزین اقدام نکرده اند تا مردم در زندگی و امور روزمره خود دچار مشکل نشوند؟

آنچه مشخص است اینکه مردم در طول سال های انقلاب اسلامی( بویژه در 9 دی88 و آذرماه سال جاری) همواره نشان داده اند که حامی و پشتیبان نظام و ولایت فقیه بوده اند اما این دولتمردان هستند که باید نسبت به ولی نعمتان خود صادق و خدمتگزار باشند.

حمید نوروزنژاد

انتهای پیام
منبع: رسا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز