تهران ۱۸.۸۵° كمينه ۱۶.۷۹°  بیشینه ۱۸.۹۹°
۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۶
وزیر بهداشت:

آنفلو‌انزا مهار شد / دارو به اندازه کافی داریم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از مهار بیماری آنفلو‌انزا در کشور خبر داد و گفت: داروی ‌به‌ اندازه کافی در مراکز درمانی وجود دارد.
کد خبر: ۱۰۷۳۱
وزیر بهداشت در قم: آنفلو‌انزا مهار شد / دارو به اندازه کافی داریم

اخبار معاصر: سعید نمکی در حاشیه افتتاح کلینیک ویژه بیمارستان شهید بهشتی و بازدید از  بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن اشاره به مشکلات حوزه بهداشت در استان قم اظهار داشت: بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) که با همت آیت‌الله خوانساری جنب بیمارستان شهید بهشتی بنا شده تا مراحل پایانی پیش رفته اما برخی مشکلات مانع از افتتاح به‌موقع آن شده که امروز مورد بررسی قرار گرفت.

وی در این بازدید دو نوع از مشکلات بیمارستان را بررسی کرد و افزود: یکی از مشکلات مربوط به انشعابات بیمارستان بوده که با تشکیل یک کارگروه به ریاست استاندار قم مشکلات آن در اسرع وقت حل خواهد شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دسته دوم مشکلات این بیمارستان را تشریح کرد و گفت: بخش دیگری از مشکلات بیمارستان مشکلات مالی بوده که قسمتی  از آن مربوط به تعهدات خیر و بخشی نیز مربوط به تأسیسات است.

وی از کمک 10 میلیارد تومانی دولت به تکمیل تأسیسات و تجهیزات بیمارستان خبر داد و خاطرنشان کرد: در این جلسه مقرر شد علاوه بر 10 میلیارد تومان کمک دولتی، 30 میلیارد تومان نیز خیران برای اتمام تأسیسات بیمارستان کمک کنند.

نمکی از افتتاح بیمارستان تا دو ماه آینده نیز خبر داد و ادامه داد: افتتاح کلینیک معین داخل بیمارستان شهید بهشتی جهت ساماندهی بهتر بیماران برای ارجاع به بخش‌های تخصصی طراحی و امروز به بهره‌برداری رسید.

وی  راه‌اندازی 600 کلینیک معین در کشور را از برنامه‌های وزارت بهداشت اعلام کرد و گفت:  تعدادی از این کلینیک‌ها در کشور به بهره‌برداری رسیده و تعدادی نیز تا پایان سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به موضوع آنفلو‌انزا نیز اشاره و بیان کرد: با وجود موج سرکش آنفلو‌انزا در کشور و ویروس بسیار قوی، خوشبختانه با همراهی مردم و مشارکت گسترده صداوسیما و رسانه‌ها بیماری مهار شده و سیر نزولی پیداکرده است.

وی ضمن تأکید بر وجود داروی آنفلو‌انزا به‌اندازه کافی در مراکز درمانی تصریح کرد: البته با وجود سیر نزولی بیماری و وجود دارو مردم هنوز برای مقابله به ویروس تمهیدات بهداشتی را رعایت کنند.

نمکی در ادامه به گردشگری سلامت نیز اشاره کرد و ابراز کرد: در گردشگری سلامت پدیده دلالان و بی‌ضابطه بودن آن با  دستورالعملی که در معاونت وزارت خانه تدوین‌شده سامان‌دهی شده و مقررشده که بخش‌های دانشگاهی 10 درصد از تخت‌های خود را به‌صورت وی آی پی به این حوزه اختصاص دهند.

انتهای پیام
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز