تهران ۱۰.۶۷° كمينه ۷.۷۹°  بیشینه ۱۰.۹۹°
۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷

ارسال پرونده کیفری برخی از اغتشاش‌گران به دادسرا/ «لیدرها» در اولویت رسیدگی قرار دارند

دادستان عمومی و انقلاب تهران از تکمیل پرونده برخی از اغتشاش‌گران در حوادث اخیر خبر داد و گفت: پرونده برخی از آشوب‌گران به دادسرا ارسال شده است.
کد خبر: ۱۰۷۴۲
ارسال پرونده کیفری برخی از اغتشاش‌گران به دادسرا/ «لیدرها» در اولویت رسیدگی قرار دارند

اخبار معاصر: علی القاصی، دادستان عمومی و انقلاب تهران، در مورد محاکمه اغتشاشگران حوادث اخیر گفت: در کوتاه‌ترین زمان ممکن آنهایی که اغتشاشگر بودند و آنهایی که به اموال عمومی دست‌اندازی کردند محاکمه می‌شوند.

وی در پاسخ به این سوال که چه زمانی دادگاه اغتشاش‌گران برگزار می‌شود، ادامه داد: به زودی دادگاه این افراد برپا خواهد شد.

 

القاصی در پاسخ به سوال دیگری در مورد اینکه که آیا برخی از این اراذل و اوباش در اولویت رسیدگی قرار دارند یا خیر گفت: قطعاً اولویت ما در برخورد با کسانی است که لیدر اغتشاش بودند و آنهایی که آمدند و بانک‌ها را آتش زدند و اموال عمومی را تخریب کردند و در واقع عناصر اصلی اغتشاشات در اولویت رسیدگی خواهد بود.


دادستان عمومی و انقلاب تهران همچنین در مورد تشکیل پرونده و ارسال آن به دادسرا گفت: پرونده برخی از اغتشاش‌گران تکمیل شده و برخی نیز در حال تکمیل است.

وی افزود: زمان دقیق برگزاری دادگاه این افراد هنوز مشخص نیست اما امیدواریم به زودی دادگاه این افراد برپا شود.

 

چندی پیش؛ غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه نیز اعلام کرد: آتش زدن اماکن و غارت اماکن و به شهادت رساندن عاملان برقراری امنیت و کشتن شهروندان بی‌گناه در اغتشاشات آبان ماه،کار گروهی خاص از اراذل بود که وابسته به گروه‌های ضدانقلاب و خارج نشین و تحت حمایت سرویس‌‌های بیگانه بودند که در فرایند مهار این آشوبها گروه‌هایی از افراد بازداشت شدند و همان ابتدا رئیس قوه قضائیه دستور داد اقدامات عاجل جهت تفکیک و تعیین تکلیف آنها انجام شود.

سخنگوی قوه قضائیه گفت:علاوه بر دیدار چهره به چهره مسؤولان با دستگیر شدگان، اقدامات لازم برای تفکیک آنها صورت گرفته و با اجرای این برنامه ها اکثر بازداشت‌شدگان اغتشاشات اخیر آزاد شدند و امروز عدد بازداشتی ها به حداقل رسیده و در تهران تعداد ۳۰۰ نفر در بازداشت به سر می‌برند.

وی ادامه داد: کسانی که در زمره اغتشاش گران هستند در اسرع وقت پرونده هایشان رسیدگی شده و به دادسرا می رود و سایر بازداشتی‌ها نیز آزاد خواهند شد.

انتهای پیام
منبع: فارس
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز