تهران ۱۵.۶۷° كمينه ۱۵.۴°  بیشینه ۱۶.۷۹°
۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲

مشکلات اقتصادی مانع رفع آلودگی هوا/ تکرار داستان ژان‌والژان در تهران

رئیس کمیسیون عمران و حمل نقل شورای شهر تهران با اشاره به اینکه مشکلات اقتصادی مانع رفع آلودگی هوا است، گفت: طرح‌های ترافیکی به تنهایی چاره مقابله با آلودگی هوا نیست.
کد خبر: ۱۰۷۶۹
مشکلات اقتصادی مانع رفع آلودگی هوا/ تکرار داستان ژان‌والژان در تهران

اخبار معاصر: محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل نقل شورای شهر تهران، درمورد آلودگی هوا و اجرای طرح‌های ترافیکی در این زمینه اظهارداشت: طرح‌های ترافیکی باید با بسته‌ای از سیاست‌ها در نظر گرفته شود اینکه حلقه دوم طرح ترافیک را اجرا کنیم و بگویم مشکل حل شده است تنها یک ادعا محسوب می‌شود. البته همین ادعا باعث شد که همه تصور کنند مسئولیت رفع آلودگی هوا با شهرداری است.

وی گفت: باید به این واقعیت اشاره کرد که مشکلات کشور ما سلسله وار به یکدیگر ارتباط دارد و اگر می بینید که قوانین قابل اجرا نیست به دلیل همین مشکلات است برای مثال وقتی گفته می شود خودروی یا موتورسیکلت دودزا باید توسط پلیس توقیف شود و عملا نمی شود به دلیل تبعات و پیامدهای موضوع است

رئیس کمیسیون عمران و حمل نقل شورای شهر تهران گفت: شرایط اقتصادی،‌ اجتماعی و سیاسی سبب این مساله شده است اینکه بخواهند یک موتور سیکلت را توقیف کنند درگیری ایجاد می شود، شخصی که از قشر ضعیف جامعه است و به خاطر فقر و تنگدستی با یک وسیله فرسوده کار می کند توقیف وسیله او در این وضعیت بد اقتصادی کار راحتی نیست. پس خیلی از مشکلات به یکدیگر مرتبط هستند.

وی گفت: به نظرم تا زمانی که ناهماهنگی بین تصمیم گیران باشد و مدیریت واحد شهری نداشته باشیم  و در کنارش مشکلات اقتصادی فقر و بیکاری  وجود داشته باشد وضعیت ترافیک و آلودگی هوا به همین صورت خواهد ماند و مشکل حل شدنی نیست.

عضو شورای شهر تهران  به داستان ژان‌والژان اشاره کرد و گفت: در این داستان فردی نانی را از فقر به سرقت برد و یک مسئول قانونمند به دنبال آن بود تا سارق را دستگیر کند ولی زمانی که در جریان این فیلم قرار می‌گیری آنگونه است که مخاطب دلش می‌خواهد سارق دستگیر نشود و در واقع کسی که مجری قانون است ظالم و فردی که بخاطر نان سرقت کرده مظلوم است و بیننده و قاضی در این شرایط حق را به فقیر می دهد نه اجرا کننده قانون، شرایط ما اکنون این چنین است.

انتهای پیام
منبع: فارس
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز