تهران ۱۴.۹۱° كمينه ۱۰.۷۹°  بیشینه ۱۴.۹۹°
۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹

دولت به‌جای اصرار بر تصویب FATF و پالرمو به ‌ظرفیت‌های داخلی ‌تکیه کند

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تسلیم‌شدن ایران هدف دشمن از طرح قراردادهای مختلف است، گفت: دولت به‌جای اصرار بر تصویب FATF و پالرمو به ‌ظرفیت‌های داخلی ‌تکیه کند.
کد خبر: ۱۰۷۷۴

اخبار معاصر: حجت‌الاسلام احمد سالک در حاشیه سفر خود به بادرود در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در نطنز، ضمن اشاره به قرارداد اف‌ای‌تی‌اف اظهار داشت: استکبار جهانی بعد از جنگ تحمیلی عراق علیه ایران به این نتیجه رسید که با موضوع قراردادها جمهوری اسلامی ایران را تسلیم خود کند لذا حدود هفت تا هشت قرارداد در دولت‌های گذشته به کشور تحمیل شد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ضمن یادآوری قراردادهای پیشِ‌روی مسئولان کشور در سال‌های اخیر گفت: از جمله این قراردادها سی‌اف‌تی، آی‌پی‌سی، اف‌ای‌تی‌اف و پالرمو بود که بعضاً به امضای دولت‌مردان گذشته نیز رسید.

وی با اعلام اینکه "ما مخالف این قراردادها هستیم"، افزود: استدلال آقایان این است که "اگر این قراردادها را امضا نکنیم در لیست سیاه جهانی قرار می‌گیریم"، و پاسخ این است که جمهوری اسلامی ایران 40 سال است که در لیست سیاه استکبار قرار دارد و ما باید بر توانمندی و ظرفیت‌های داخلی خودمان تکیه کنیم.

سالک با بیان اینکه تمامی نهادهای دخیل باید برای تصویب این قراردادها تصمیم‌گیری کنند، تأکید کرد: تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی راجع به این مسائل به‌عهده مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

عضو فراکسیون ولایی مجلس در مورد لایحه بودجه 99 ابراز داشت: این لایحه در کمیسیون تلفیق مورد بررسی اعضای کمیسیون قرار گرفت که این لایحه 17 مخالف و 21 موافق داشت ولی جزئیات آن باید در صحن علنی مجلس مطرح شود.

سالک ضمن اشاره به انتخابات دوم اسفند تأکید کرد: در انتخابات دوم اسفند باید افرادی را انتخاب کنیم که در تراز انقلاب اسلامی باشند و خصوصیاتی همچون ایمان قوی، تخصص برای پیشرفت و عدالت، روحیه انقلابی‌گری و نه روحیه بُزدلی و سازشکاری، کلان‌نگر و دشمن‌شناس داشته باشند.

وی ضمن اشاره به ویژگی‌های یک نماینده مجلس اضافه کرد: یک نماینده باید یک دوره کتاب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را خوانده باشد و پیروی از ولایت فقیه را نیز در عملکرد گذشته خود به‌صورت عملی نشان داده باشد.

سالک تصریح کرد: به‌لطف خدا و حضور گسترده مردم، انتخابات 98 مجلس شورای اسلامی، انتخابات سال 1400 برای تشکیل دولت جوان حزب‌اللهی و انقلابی که مطابق با منویات رهبر معظم انقلاب باشد، تشکیل خواهد شد.

وی ضمن یادآوری ویژگی‌های مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مجلس بنا به فرمایشات امام راحل در رأس امور است و بر همین اساس نمایندگان مجلس باید با عملکرد خود چشم دشمنان نظام و انقلاب اسلامی را کور کنند اما متأسفانه عملکرد دهمین دوره ‌مجلس ضعیف بود و من به آن نمره 10 می‌دهم.

انتهای پیام
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز