تهران ۱۳.۸۵° كمينه ۱۱.۷۹°  بیشینه ۱۳.۹۹°
۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳

مردم مشهد چشم‌انتظار سردار دل‌ها/ «حاج‌قاسم» تا ساعتی دیگر روی دستان مردم به حرم می‌رود

مردم مشهد از ساعات آغازین صبح برای وداع با سردار سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی به میدان ۱۵ خرداد مشهد آمده‌اند و هنوز چشم به آسمان منتظر ورود هواپیمای حامل پیکر مطهر سردار دل‌ها هستند.
کد خبر: ۱۰۷۸۰
مردم مشهد چشم‌انتظار سردار دل‌ها/ «حاج‌قاسم» تا ساعتی دیگر روی دستان مردم به حرم می‌رود

اخبار معاصر: مراسم استقبال مردم مشهد از پیکر مطهر سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی و دوستان شهیدش، از لحظاتی قبل در مشهد آغاز شده است.

مردم قدرشناس مشهد، اما از ساعات ابتدایی صبح امروز، از نقاط مختلف این کلانشهر خود را به میدان ۱۵ خرداد رساندند تا به استقبال سردار دل‌ها برسند، تا وداع کنند با مردی که فرزند خلف این انقلاب بود، هست و خواهد بود.

اگر چه طبق اعلام قبلی قرار بود، پیکر مطهر سردار سلیمانی ساعت ۱۲ به مشهد برسد اما مهر و عطوفت مردم خونگرم اهواز و مشایعت بی‌نظیر و وداع طولانی‌شان، باعث شد سردار هم بیشتر بین‌شان بماند و با تاخیر به مشهد بیاید.

پرچم ها و پلاکاردهایی با شعار مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، لبیک یا حسین (ع) و تصاویری از مقام معظم رهبری و سردار سلیمانی در دست این مردم عزادار، ترکیبی است که نشان می‌دهد این فقط یک شور و هیجان معمولی نیست؛ در کنار این همه شور، شعوری است مثال‌زدنی و این مردم حسین(ع) و یزید زمانشان را خوب شناخته‌اند.

از فرودگاه هم خبر می‌رسد عده‌ای از مردم با در دست داشتن پلاکارهایی بی‌صبرانه منتظر ورود سردار سلیمانی به مشهد هستند.

امروز هوای مشهد اگر چه سرد است، اما تنور عاشقی و قدرشناسی‌ها داغ داغ است؛ لحظه به لحظه بر سیل این جمعیت افزوده می‌شود؛ حضور دهه هشتادی‌ها و نودی‌ها در این مراسم چشمگیر است.

بچه‌ها با آن دستان کوچکشان تصاویر سردار سلیمانی را حمل می‌کنند، جوری که انگار تکه الماسی در دست دارند، مبادا از دستشان به زمین بیفتد و از ته دل شعار مرگ بر آمریکا را فریاد می‌زنند.

تمام زندگی این سردار سراسر برکت برای این نظام و این ملت بود و حالا عجیب نیست که شهادتش هم باعث وحدت بیشتر نسل‌ها، افکار، قومیت‌ها و مذاهب شود.

 

اهالی دیار امام رضا (ع) منتظرند؛ منتظر یک میهمان عزیزتر از جانشان.

انتهای پیام
منبع: فارس
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز