تهران ۱۵.۶۷° كمينه ۱۵.۴°  بیشینه ۱۶.۷۹°
۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹
شورای نگهبان:

سخنان رییس جمهور نشانه بی اطلاعی از روند بررسی صلاحیت‌ها است

آنچه امروز رییس جمهور مطرح کرد، نشان از بی اطلاعی ایشان نسبت به روند بررسی‌ها در هیات‌های نظارت استانی و هیات مرکزی نظارت بر انتخابات دارد و زیبنده ایشان نیست.
کد خبر: ۱۰۷۸۸
اخبار معاصر: روابط عمومی شورای نگهبان در پاسخ به سخنان امروز رئیس جمهور درباره شورای نگهبان و روند بررسی صلاحیت‌ها اطلاعیه‌ای صادر کرد.
 
متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

در شرایطی که کشور بیش از گذشته نیاز به اتحاد و همدلی دارد، انتظار می‌رود مسئولان کشور در بیان اظهارات و نظرات خویش سنجیده‌تر عمل کرده و از ایجاد تشنج خودداری نمایند تا فرصت سوء استفاده به دشمن داده نشود و آرامش بر فضای کشور حاکم گردد.
 
آنچه امروز رئیس جمهور در سخنانی که بطور زنده نیز از رسانه ملی پخش می‌شد مطرح کرد، نشان از بی اطلاعی ایشان نسبت به روند بررسی‌ها در هیات‌های نظارت استانی و هیات مرکزی نظارت بر انتخابات دارد و زیبنده یک مقام اجرایی رسمی نیست که بدون تحقیق و بی محابا درباره افراد فاقد صلاحیت سخن بگوید. دقت در نتایج بررسی‌های شورای نگهبان نشان می‌دهد این نهاد در بررسی صلاحیت‌ها تمایزی میان این جناح و آن جناح قائل نشده است و در میان افراد تأیید یا رد شده از همه جناح‌ها حضور دارند.

شورای نگهبان به عنوان داور ملی انتخابات و صیانت کننده حق الناس وظیفه خود می‌داند که در انطباق شرایط قانونی با داوطلبان انتخابات نهایت دقت را به عمل آورد و شکایت آنان را از مجرای قانونی مشخص شده بررسی نماید.

بی تردید اینگونه برخورد‌ها با نهاد شورای نگهبان نمی‌تواند تاثیری در اعلام نظرات این نهاد داشته باشد و چنانچه اعتراضی نیز مطرح است باید از مجرای قانونی خویش و نه از تریبون‌های عمومی دنبال شود.

روابط عمومی شورای نگهبان
انتهای پیام
منبع: رسا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز