تهران ۱۵.۴° كمينه ۱۵.۴°  بیشینه ۱۵.۹۹°
۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۸
بدلیل بارش سنگین برف؛

تمام پروازهای مهرآباد لغو شد/ باند فرودگاه امام عملیاتی است

فرودگاه مهرآباد در اطلاعیه هوانوردی اعلام کرد: کلیه پروازهای این فرودگاه به دلیل بارش سنگین برف متوقف است؛ با این حال فرودگاه امام خمینی (ره) اعلام کرده که باند این فرودگاه، عملیاتی شده است.
کد خبر: ۱۰۸۱۶

تمام پروازهای مهرآباد لغو شد/ باند فرودگاه امام عملیاتی است

اخبار معاصر: فرودگاه مهرآباد در اطلاعیه هوانوردی (NOTAM) اعلام کرد: دید افقی بر روی سطوح پروازی (باند) این فرودگاه در حال حاضر کمتر از ۵۰۰ متر است؛ این در حالی است که حداقل دید افقی برای انجام پرواز، ۸۰۰ متر است. بنابراین فعلاً کلیه پروازهای این فرودگاه لغو بوده و به محض رسیدن به سطح دید افقی استاندارد، پروازها از سر گرفته خواهد شد.

پیش از این دید افقی در سطوح پروازی این فرودگاه کمتر از ۳۰۰ متر بود که با تلاش نیروهای امدادی آتش نشانی و خدمات پروازی و هدایت زمینی، این سطح دید به ۵۰۰ متر رسیده است.

ضمن اینکه نیروهای امدادی فرودگاه در تلاشند تا از یخ زدگی سطوح پروازی مهرآباد جلوگیری کنند.

علی کاشانی حیدری مدیرکل ارتباطات و اطلاع رسانی فرودگاه امام خمینی (ره) نیز در گفت‌وگویی که دقایقی قبل با شبکه خبر داشت، از آغاز پروازهای این فرودگاه خبر داد و گفت: از بامداد امروز ساعت ۳ بارش برف را در فرودگاه امام خمینی (ره) شاهد بودیم که با تلاش نیروهای امدادی و خدمات زمینی این فرودگاه، سطوح پروازی، معابر و جاده‌های دسترسی، بازگشایی شد که هیچ پروازی در این فرودگاه فعلاً لغو نشده است.

وی تأکید کرد: پروازهای ورودی و خروجی همگی در حال انجام هستند؛ اما در ساعات ابتدایی پروازها، ۲۰ دقیقه‌ای پروازها تأخیر داشتند که این میزان تأخیر نیز در حال حاضر مرتفع شده است.

گفتنی است بامداد امروز دو پرواز ورودی از استانبول به فرودگاه امام خمینی (ره) شامل قشم ایر و اطلس ایر به دلیل نبود دید افقی به فرودگاه شهید بهشتی اصفهان دایورت شد که پس از برطرف شدن مشکل دید افقی باند فرودگاه امام خمینی (ره)، هر دو پرواز به تهران بازگشتند.

مسافران پیش از رفتن به فرودگاه مهرآباد با شماره ۱۹۹ و امام خمینی (ره) با شماره ۰۹۶۳۳ تماس بگیرند.

انتهای پیام
منبع: مهر
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز