تهران ۱۵.۶۷° كمينه ۱۳.۷۹°  بیشینه ۱۵.۹۹°
۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹

پنتاگون اذعان کرد؛ تعداد مجروحان «عین‌الاسد» بیش از چیزی است که اعلام شده

دو هفته بعد از آنکه دولت آمریکا ادعا کرد هیچ نظامی این کشور در جریان انتقام موشکی ایران آسیب ندیده پنتاگون به زخمی شدن شمار زیادتری از این نظامیان اعتراف کرده است.
کد خبر: ۱۰۸۳۲
پنتاگون اذعان کرد؛ تعداد مجروحان «عین‌الاسد» بیش از چیزی است که اعلام شده

اخبار معاصر: وزارت دفاع آمریکا اعتراف کرده علاوه بر ۱۱ نظامی آمریکا که قبلاً اعلام شد در حمله موشکی ایران به «عین‌الاسد» زخمی شده‌‌اند نظامیان دیگری هم برای طی روند درمان به خارج از عراق منتقل شده‌اند. 

روزنامه واشنگتن‌پست نوشته نزدیک به دو هفته پس از آنکه «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا و مقام‌های وزارت دفاع این کشور اعلام کردند هیچ‌کس [در حمله موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد] آسیب ندیده پنتاگون گفته شمار بیشتری از نظامیان آمریکایی برای انجام درمان‌های پزشکی و معاینات به خارج از عراق منتقل شده‌اند. 

وزارت دفاع آمریکا، بعد از انکارها و تکذیب‌های اولیه روز جمعه بالاخره اعتراف کرد بعد از حمله موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد ۱۱ نظامی آمریکایی برای درمان به خارج از عراق منتقل شده‌اند. 

روز سه‌شنبه مقام‌های ارتش آمریکا از ارائه آمار درباره شمار نظامیانی که تحت درمان هستند  خودداری کرده اما گفته‌اند «سربازان دیگری به مرکز منطقه‌ای لاندستول در آلمان منتقل شده‌اند.»

به نوشته واشنگتن‌پست، مقام‌های آمریکایی این احتمال را که شمار این زخمی‌ها در روزهای آینده افزایش یابد را رد نکرده‌اند. 

سازمان تروریستی «سنت‌کام» (ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا) در بیانیه‌ای اعلام کرد: «سلامت و ایمنی همه نیروها مهم‌ترین دغدغه همه مقام‌های وزارتخانه است و ما  بابت مراقبت‌هایی که توسط کارد پزشکی‌مان از این نیروها به عمل آمده قدردانی می‌کنیم.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «در حالی که ارزیابی‌ها و درمان‌ها ادامه دارند مشخص شده که شمار بیشتری از نیروهای نظامی دچار جراحت‌های احتمالی هستند.»

  در ادامه بیانیه سنت‌کام تأکید شده است: «این نظامیان - برای رعایت جوانب احتیاط- برای انجام ارزیابی‌های بیشتر و دریافت درمان‌های ضروری به صورت سرپایی به لنداشتول در آلمان منتقل شده‌اند.»

واشنگتن‌پست نوشته سنت‌کام در این بیانیه اشاره‌ای به وضعیت ۱۱ نیروی نظامی که پنتاگون جمعه گفت دچار آسیب ملایم مغزی شده و به آلمان و کویت منتقل شده‌اند، نکرده است. مقام‌های آمریکایی سه‌شنبه شب گفته‌اند اطلاعات بیشتری درباره وضعیت این نظامیان در اختیار ندارند. 

پنهان‌کاری دولت آمریکا درباره تلفات نظامیان این کشور در روزهای گذشته به سوژه کاربران فضای مجازی در آمریکا و تحلیلگران و فعالان این کشور تبدیل شده است. 

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا، «مارک اسپر»، وزیر دفاع آمریکا و سایر مقام‌های دولت این کشور بعد از حمله موشکی ایران به عین‌الاسد بارها مدعی شده بودند این حمله هیچ تلفات یا زخمی نداشته است. 

با این وجود، پایگاه «دیفنس‌وان» جمعه گذشته زخمی شدن دست‌کم ۱۱ نظامی آمریکا و انتقال آنها به مراکز پزشکی آمریکا در کویت و آلمان را تأیید کرد. گزارش‌های متعددی پیش از این گفته‌اند ده‌ها نظامی آمریکا در این حملات کشته شده‌اند. 

انتهای پیام
منبع: فارس
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز