تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۴
وارت خارجه آمریکا اعلام کرد؛

درخواست بودجه ۳۳۷ میلیون دلاری کاخ سفید برای مقابله با ایران

دولت ایالات متحده آمریکا رئوس کلی و ارقام اصلی بودجه سال ۲۰۲۱ این کشور را اعلام کرد که بر اساس آن، ۳۳۷ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار برای مقابله با نفوذ ایران در خاورمیانه درخواست شده است.
کد خبر: ۱۰۸۴۵

درخواست بودجه ۳۳۷ میلیون دلاری کاخ سفید برای مقابله با ایران

اخبار معاصر: به گزارش رسانه‌های آمریکایی، در بودجه پیشنهادی دولت دونالد ترامپ به کنگره آمریکا تقاضا شده که کمک‌های نظامی و اقتصادی از جمله ۳۳۷ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار به شرکای مهم ایالات متحده در خاورمیانه برای مقابله با تهدیدهای منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران اختصاص داده شود.

بر اساس گزارشی که دفتر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه ۲۱ بهمن منتشر کرد، این مبلغ بخشی از ۴۱ میلیارد دلار بودجه درخواستی برای این وزارتخانه و آژانس ایالات متحده برای توسعه بین‌المللی است که مسئول توزیع کمک‌های خارجی آمریکا به کشورهای مختلف است.

دولت دونالد ترامپ از زمان روی کار آمدن در ژانویه ۲۰۱۷ موضعی تهاجمی علیه جمهوری اسلامی ایران در پیش گرفته است و در اردیبهشت پارسال از توافق هسته‌ای شش قدرت جهانی با تهران خارج و تحریم‌های شدیدی علیه ایران وضع کرده است.

در بودجه پیشنهادی برای وزارت خارجه آمریکا همچنین درخواست شده است که ۷۶۳ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار کمک خارجی و ۲۴ میلیون دلار برای مقابله با پخش اطلاعات جعلی و پروپاگاندا از سوی روسیه در اروپا، اوراسیا و آسیای مرکزی اختصاص یابد.

برای مقابله با نفوذ مخرب چین و توسعه اقتصادی، دمکراسی و امنیت در هندوچین نیز یک و نیم میلیارد دلار کمک خارجی و ۵۹۶ میلیون دلار برای تعاملات دیپلماتیک در این منطقه تقاضا شده است.

وزارت خارجه آمریکا محورهای هزینه بودجه خود در سال ۲۰۲۱ را تقویت حمایت از استراتژی هندوچین- پاسیفیک، مقابله با نفوذ مخرب روسیه، چین و ایران، حفاظت از حقوق بشر و آزادی مذهبی، تأمین امنیت مرزهای ایالات متحده و کمک به تقویت امنیت ملی متحدان و شرکای اقتصادی آمریکا اعلام کرده است.

انتهای پیام
منبع: مهر
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز