تهران ۱۳.۸۵° كمينه ۱۳.۷۳°  بیشینه ۱۳.۹۹°
۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۳

اعتراف پلیس هند به اشتباه عجیبی که منجر به کشتار مسلمانان شد

با گذشت حدود ۱۴ روز از کشتار وحشیانه مسلمانان در هند پلیس دهلی‌نو دست به اعتراف عجیبی زد.
کد خبر: ۱۰۹۰۵
    اعتراف پلیس هند به اشتباه عجیبی که منجر به کشتار مسلمانان شد

اخبار معاصر: به گزارش رسانه هندی ایندیا تودی، پلیس هند به‌صراحت اعلام کرد مسیرهای مواصلاتی منتهی به شاهین‌باغ توسط نظامیان هندی مسدود شده بودند.

اعتراف پلیس در پاسخ به سؤال دادگاه هند منتشر شده است که در حال بررسی یک شکایت در خصوص اتفاق تلخ کشتار مسلمانان هندی همزمان با سفر ترامپ است.

گزارش‌ها حاکی است شاهین‌باغ که مرکز تحصن و اعتراضات مسلمانان علیه قانون تبعیض مذهبی بود از مدت‌ها قبل تحت نظر و رصد هندوهای متعصب قرار داشت.

در روزی که حمله هندوهای افراط‌گرا صورت گرفت برخی رسانه‌های هندی اخباری منتشر کرده نوشتند: مسلمانان مسیرهای منتهی به شاهین‌باغ را مسدود کرده‌اند تا آشوب‌ها و اعتراضات را به تمام دهلی‌نو بکشانند.

نشر این خبر بهانه‌ای شد تا هزاران هندوی افراط‌گرا که از حمایت نظامیان هند برخوردار بودند به مسلمانان بی‌دفاع یورش ببرند و بیش از 50 نفر را به فجیع‌ترین شکل ممکن به قتل برسانند.

این در حالی است که طی این 14 روز پلیس به‌دلیل عدم اقدام بموقع و حتی حمایت از هندوها تحت فشار قرار داشت ولی اینک پلیس دهلی‌نو به‌صراحت اعلام کرد: اخباری که از بسته شدن مسیر توسط مسلمانان منتشر شده بود کاملاً غلط است و این نظامیان هندی بودند که مسیرها را مسدود کردند.

از سوی دیگر مسئولین دستگاه قضایی هند از پلیس دهلی‌نو خواسته‌اند حکمی قضایی را که طبق آن خیابان‌های پایتخت هند را مسدود کرده است ارائه دهد ولی مسئولان پلیس پاسخ داده‌اند: هیچ حکم قضایی وجود ندارد و نیروهای پلیس بنا به صلاحدید خود دست به این اقدام زده‌اند.

بسته شدن مسیرهای مواصلاتی در پایتخت هند منجر به ترافیک شدید در دهلی‌نو شد و هندوهای افراط‌گرا آن را حاصل اعتراضات و تحصن‌های مسلمانان دانستند.

در حمله هندوها به مسلمانان حدود 400 نیز به‌شدت زخمی شدند و انتشار تصاویری که نشان می‌دهد برخی از مسلمانان توسط هندوها زنده زنده دفن شدند موجی از خشم را در سراسر جهان به‌همراه داشت.

هند با تصویب قانونی به‌نام بازنگری تابعیت در تلاش است به تمام مهاجرین خارجی مشروط بر مسلمان نبودن تابعیت هندی اعطا کند.

انتهای پیام
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز