تهران ۱۴.۹۱° كمينه ۱۴.۷۹°  بیشینه ۱۴.۹۹°
۰۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶
جدیدترین اخبار کرونا؛

ورود بیش از یک‌میلیون مسافر به مشهد/ مردم همچنان بی‌توجه به هشدارها+عکس و فیلم

این روزها همه‌جا صحبت از جولان ویروس کروناست؛ ویروسی که از چین شروع شده و دامن خیلی از کشورها از جمله ایران را هم گرفته است.
کد خبر: ۱۰۹۲۷
    جدیدترین اخبار کرونا|ورود بیش از یک‌میلیون مسافر به مشهد/ مردم همچنان بی‌توجه به هشدارها/ کاهش 75 درصدی پروازها/ #در_خانه_بمانیم/ آخرین آمار مبتلایان+ فیلم

اخبار معاصر: همان‌طور که در جریان هستید ویروس کرونا ابتدا در کشور چین شیوع پیدا کرد و ظرف مدت کوتاهی همه‌گیر شد به‌طوری که هزاران نفر در چین مبتلا شدند و خیلی‌ها نیز به‌سبب مبتلا شدن به این بیماری جان خود را از دست دادند، حال چند وقتی ‌ است که کرونا به ایران نیز رسیده است ‌که بی‌توجهی نیز می‌تواند بر شیوع این ویروس دامن بزند و مبتلایان ‌را بیشتر کند، از این رو سازمان بهداشت جهانی وضعیت اضطراری اعلام کرده و به‌سرعت به‌دنبال شناسایی و ردیابی این ویروس در سراسر جهان است تا بتواند این شرایط را تحت کنترل بگیرد و هرچه زودتر از شیوع بیشتر این ویروس خطرناک و کشنده جلوگیری کند.

اما از آغازین روزهای شیوع ویروس کرونا، شاهد خدمات و تلاش‌های خالصانه متولیان بهداشت و درمان و تیم‌های درمانی در جای جای ایران اسلامی بودیم که بی‌وقفه در صف اول مبارزه با ویروس کرونا، ایثار و فداکاری را سرلوحه کار خود قرار دادند و در این راه بشردوستانه از جان روی برگرداندند و دل در گروی صیانت و حراست از جسم و جان بی‌شمار انسان‌های مبتلا و دردمند بستند.

بی‌تردید نقش‌آفرینی پزشکان، پیراپزشکان و پرستاران‌ سختکوش در درمان بیماران مبتلا و نیز تلاش در جهت ریشه‌کنی و مبارزه با ویروس کرونا آن‌قدر ستودنی و والاست که قلم از بیان این جانفشانی‌ها قاصر و الکن است؛ سفیدپوشان دلسوزی که شبانه‌روز برای کمک به هموطنان بیمار، عاشقانه تمام هستی خود را نثار نظام سلامت کردند.

اما این ویروس در حال گسترش است و مهم‌ترین دستورالعمل برای مقابله با کروناویروس، برای مردم است و مردم باید در خانه‌ها و شهرهای خودشان بمانند، بهداشت فردی را رعایت و از ارتباطات و حضور در تجمعات، پرهیز کنند. اطمینان داریم که اگر دو، سه هفته این موارد رعایت شود، شاهد معجزه در کشور و شکست کرونا خواهیم بود.

براساس گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا دوم فروردین 966 مورد جدید ابتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد و تعداد مبتلایان به این بیماری در کشور به 20610 نفر افزایش یافت. 

براساس این گزارش خوشبختانه 7635 نفر از بیماران کووید19 در کشور بهبود یافته و ترخیص شده‌اند و این آمار روز به روز در حال افزایش است. همچنین متاسفانه با جان‌باختن 123 نفر از بیماران، مجموع درگذشتگان بر اثر این بیماری در کشور به 1556 نفر رسید.

 ‌جدیدترین  اخبار کرونا در ایران را در ادامه مشاهده می‌کنید:

‌13:27|ابتلای 712 کاشانی به ویروس کرونا تایید شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان ضمن اشاره به تایید فوت 98 کاشانی بر اثر ویروس کرونا گفت: ابتلای 712 کاشانی به ویروس کرونا تایید شده است.

‌13:22|اشراف کاملی در زمینه احتکار اقلام بهداشتی در قم وجود دارد/برخورد با اصناف متخلف

فرمانده انتظامی استان قم گفت: در زمینهٔ شناسایی و برخورد با محتکرین اقلام بهداشتی اشرافیت خوبی در استان وجود دارد که توانسته‌ایم با بسیج همه امکانات خیلی از این مراکز را شناسایی کرده و برخورد کنیم.

‌13:21|عدم کاهش مبتلایان به کرونا در استان البرز/هشدار نسبت به افرایش مبتلایان بعد از تعطیلات نوروزی

گروه استان‌ها- معاون دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: متاسفانه در سه روز ابتدایی سال جدید در استان البرز با کاهش مبتلایان به کرونا روبه‌رو نبوده‌ایم.

‌13:07|زنگ خطر جدی کرونا در آذربایجان شرقی| موج گسترده‌ مسافران نوروزی وارد ارسباران شدند‌

گروه استان‌ها- سفرهای نوروزی علی‌رغم توصیه‌های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به شهرهای اهر، کلیبر، هوراند، ورزقان و خداآفرین ادامه دارد و پزشکان معتقدند با ورود حجم بالای مسافران احتمال تبدیل ارسباران به کانون شیوع کرونا بسیار بالا است.

‌13:00|کنترل مبادی ورودی آذربایجان‌شرقی و غربالگری افراد مشکوک به کرونا به‌روایت تصویر

با توجه به اینکه امکان مسدودکردن ورودی‌های استان آذربایجان‌شرقی وجود ندارد، مسئولان استان با تدابیر ویژه، اقدام به غربالگری مسافران ورودی به استان کردند.

‌12:58|تلاش بچه هیئتی‌های قم برای مبارزه با کرونا به‌روایت تصویر

در زمانی که اکثر اجتماعات در کشور لغو شده هستند افرادی که زیر بیرق هیئت‌ها در این ایام به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند.

‌12:23|تعداد مبتلایان به کرونا در لرستان به 470 نفر رسید؛ ابتلای 37 مورد جدید

گروه استان‌ها- رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اینکه تعداد مبتلایان به کرونا در لرستان به 470 نفر رسیده است گفت: تاکنون 74 نفر از مبتلایان بهبود یافته‌اند.

‌11:53|سپاه شهرستان آبیک قزوین از تمام ظرفیت‌های خود برای شکست کرونا استفاده می‌کند

گروه استان‌ها- جانشین فرماندهی سپاه ناحیه امام صادق(ع) شهرستان آبیک قزوین گفت: سپاه و بسیج شهرستان آبیک از تمام ظرفیت‌های خود برای حضور و نقش‌آفرینی در ایام پیش‌رو برای شکست کرونا استفاده می‌کند.

11:51|27 پایگاه هلال احمر در اجرای طرح غربالگری تشخیص کرونا در استان بوشهر راه‌اندازی شد

گروه‌ استان‌ها- مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر با اشاره به اجرای طرح غربالگری توسط نیروهای هلال احمر گفت: در این راستا 27 پایگاه غربالگری در ورودی‌های استان بوشهر ایجاد شده و تاکنون 450 هزار نفر غربالگری شده‌اند.

11:46|افزایش آمار مبتلایان در گناباد/کلینیک بیماران حاد تنفسی راه‌اندازی شد

آمار مبتلایان به کرونا متاسفانه در کرونا روند افزایشی داشته است و باید تمهیدات بیشتری برای مقابله با آن در نظر گرفته شود.

11:46|پاساژها، مجتمع‌های تجاری و بازار سنتی بیرجند تعطیل شد

رئیس اتاق اصناف خراسان جنوبی گفت: به‌منظور کمک در کاهش شیوع کرونا ویروس از سوم فروردین لغایت 9 فروردین‌ماه تمامی مجتمع‌ها پاساژهای تجاری و بازارهای سنتی بیرجند تعطیل شد.

11:26|فرمانداران شبانه‌روزی پای کار باشند/ مراکز اقامتی استان البرز مسافر و مهمان نمی‌پذیرد

استاندار البرز گفت: نیروی انتظامی و مجموعه قضایی بسیار همراه هستند، فرمانداران نیز باید شبانه روزی پای کار باشند تا از این برهه خطرناک عبور کنیم.

11:07|گلایه‌ مردم کهگیلویه و بویراحمد از تداوم بی‌خیالی مسئولان در مقابله با کرونا؛ ورودی‌ها را ببندید

مردم کهگیلویه و بویراحمد این روزها به شدت از بی‌خیالی مسئولان این استان در مقابله با بیماری کرونا گلایه‌مند بوده و خواستار بستن ورودی‌های این استان بر روی خیل مسافرانی هستند که به سمت کهگیلویه و بویراحمد هجوم آورده‌اند.

11:01|عجیب اما واقعی؛ یک میلیون و 213 هزار نفر به مشهد سفر کرده‌اند

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: از تاریخ 25 اسفند تا اول فروردین ماه امسال یک میلیون و 213 هزار نفر به مشهد سفر کرده‌اند که این آمار در مقایسه با سال گذشته حدود 75 درصد کاهش داشته است.

10:41|استاندار ایلام: مدیران کم‌کار در پیشگیری از شیوع کرونا ویروس عزل می‌شوند‌

گروه استان‌ها- استاندار ایلام با اعلام وضعیت قرمز در ایلام، مدیران کم‌کار در پیشگیری از کرونا ویروس را تهدید به عزل کرد.

10:26|روند صعودی بیماران کرونایی در استان اردبیل؛ شمار مبتلایان به 270 نفر رسید

قائم‌مقام دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: هم‌اکنون ما در استان اردبیل شاهد افزایش بیماران کرونایی و روند صعودی هستیم و شمار مبتلایان قطعی به 270 نفر رسید.

09:56|126 مورد مبتلا به کرونا از بیمارستان‌های هرمزگان ترخیص شدند

گروه استان‌ها-معاون دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: از زمان شروع شیوع ویروس کرونا در استان 146 نفر به این ویروس مبتلا شدند که خوشبختانه تاکنون 126 نفر با بهبود وضعیت جسمانی از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ترخیص شدند.

09:51|روزانه همه معابر شهر قم توسط شهرداری، ارتش و سپاه ضدعفونی می‌شود

گروه استان‌ها- فرماندار قم با بیان اقدامات کمیته سالم‌سازی محیط  برای مقابله با ویروس کرونا گفت: ضدعفونی و شستشوی معابر توسط شهرداری، ارتش، سپاه و بسیج به‌صورت روزانه و مرتب در حال انجام است.

09:50|سازمان هواپیمایی کشوری خبر داد: کاهش 75 درصدی پروازها در کشور/ آیا ممنوعیت کامل پروازها شدنی است؟

مردم چابهار در مورد انجام پروازها به این شهرستان گله دارند و از مسئولان خواستار ممنوع‌شدن کامل هرگونه سفری چه به صورت هوایی و چه به صورت زمینی به شهرستان هستند.

09:48|395 نفر در آذربایجان‌غربی دچار کرونا شدند

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: تاکنون از یک هزار و 143 نفر در استان نمونه‌گیری شده در استان، تست 395 نفر مثبت بوده است.

09:47|توئیتی که همدان را در آرایش کامل دفاعی در مقابل کرونا فرو برد/ از پلمب هتل‌ها تا مهلت 2 ساعته برای خروج از شهر

در پی توئیت وزیر ارتباطات، همدان در دوم فروردین روز پرحاشیه‌ و پرخبری را پشت سر گذاشت و در پی ورود امام‌جمعه همدان به این ماجرا و موج رسانه‌ای به راه افتاده مسئولان مجبور به اتخاذ تصمیمات مهمی برای جلوگیری از ورود مسافران شدند.

09:43|زیرساخت پذیرایی از مسافران در خوزستان فراهم نیست/ اجرای قاطعانه تصمیمات اخذ شده برای مهار کرونا

گروه استان‌ها- استاندار خوزستان گفت: وظیفه اصلی ما بر بحث کنترل است که روی آن پافشاری کرده و تصمیمات ابلاغی برای استان قاطعانه اجرا می شود.

09:40|60 درصد مردم آذربایجان‌غربی از حیث کرونا مورد غربالگری قرار گرفتند‌

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به غربالگری سلامت 60 درصد جمعیت استان گفت: باید این پرسشگری از مردم تداوم داشته و موارد مشکوک به مراکز درمانی هدایت شوند.

09:40|دریافت 10 درصد هزینه از بیماران کرونایی نیازمند اطلاع‌رسانی است

گروه استان ها- مدیر‌کل صدا و سیمای مرکز قم گفت: دریافت 10 درصد هزینه از بیماران کرونایی در قم نیازمند اطلاع رسانی بیشتر است.

09:38|واحدهای صنفی به غیر از مواد غذایی تا 15 فروردین در اصفهان تعطیل شد؛ پلمب واحدهای صنفی فعال

گروه استان‌ها- رئیس بازرسی اصناف اصفهان با اعلام تعطیلی واحدهای صنفی به غیر از صنوف مربوط به مواد غذایی، گفت: واحدهای صنفی که به مصوبه مذکور عمل نکنند، متخلف صنفی تلقی و پلمب می‌شوند.

09:36|184 گروه جهادی برای مقابله با کرونا در استان اردبیل فعالیت می‌کنند؛ رزمایش سلامت اجرا می‌شود

گروه استان‌ها- مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل گفت: 184 گروه جهادی بسیج سازندگی در راستای پیشکیری از شیوع بیماری ویروسی کرونا در سطح استان اردبیل فعالیت می‌کنند.

09:32|توقف وسایل نقلیه بدون سرنشین در حاشیه زاینده‌رود ممنوع شد

گروه استان‌ها-رئیس پلیس راهور استان اصفهان گفت: توقف وسایل نقلیه بدون حضور راننده در سرتاسر حاشیه زاینده رود ممنوع است و در صورت تخلف خودرو به پارکینگ منتقل می‌شود.

09:31|تولید 20 هزار ماسک توسط بسیجیان رشت؛ سپاه برای ریشه‌کنی کرونا آمادگی کامل دارد

گروه استان‌ها- مسئول روابط عمومی و تبلیغات سپاه ناحیه مرکزی رشت از تولید و توزیع 20 هزار ماسک بهداشتی توسط بسیجیان این شهر خبر داد و گفت: سپاه برای ریشه‌کنی کرونا آمادگی کامل دارد.

09:29|استاندار قم: کنترل مبادی ورودی و خروجی استان با سخت‌گیری بیشتری دنبال شود

گروه استان‌ها- استاندار قم با اشاره به اجرای طرح کنترل مبادی ورودی و خروجی‌های استان گفت: برای تعطیلات پیش‌رو باید سخت‌گیری‌ها را بیشتر کنیم.

09:23|تعطیلی مراکز تجاری قشم تا انتهای نوروز ادامه دارد؛ عدم پذیرش مهمان در مراکز اقامتی

گروه استان‌ها- فرماندار قشم گفت: تعطیلی تمامی مراکز تجاری و بازارهای جزیره قشم به‌منظور مقابله با کووید-19 تا پایان نوروز 99 ادامه خواهد داشت.

09:23|کارمند دانشگاه علوم پزشکی گیلان «شهید خدمت» شد

گروه استان‌ها- «داریوش پیشرو» یکی از کارمندان جانباز دانشگاه علوم پزشکی گیلان به‌دلیل بیماری حاد تنفسی شهید خدمت شد.

09:19|استاندار اردبیل: نیروهای اداری استان به‌صورت شیفتی فعالیت می‌کنند

استاندار اردبیل از نیمه تعطیلی ادارات استان خبر داد و گفت: نیروهای اداری استان در راستای رفع نیازها به‌صورت شیفتی فعالیت خواهند کرد.

09:18|مدیرعامل تأمین اجتماعی: مراکز درمانی سازمان به تمام کرونایی‌ها خدمات رایگان ارائه می‌دهد

گروه استان‌ها- مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: 77 بیمارستان و 300 مرکز درمانی تأمین اجتماعی در سراسر کشور به بیماران کرونایی خدمات درمانی رایگان ارائه می‌دهند.

09:15| آمار مبتلایان به ویروس کرونا در آذربایجان شرقی به 813 نفر رسید

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه آمار مبتلایان به ویروس کرونا در آذربایجان شرقی به 813 نفر رسید گفت: آمار فوتی‌ها نیز 77 نفر شدند.

انتهای پیام
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز