تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۸

یادداشت|شبه‌مسافرانی که "کرونا" را در سطح کشور دست به دست می‌کنند!

آمار منتشره از میزان تردد و جابه‌جایی گروهی از مردم در سطح کشور بسیار تأثربرانگیز و درعین‌حال نگران‌کننده است، آیا این گروه از مردم از دامنه مشکلات هموطنان خود در مواجهه با کرونا خبر ندارند که این‌چنین خود را تافته جدابافته می‌پندارند؟
کد خبر: ۱۰۹۳۷

یادداشت|شبه مسافرانی که "کرونا" را در سطح کشور دست به دست می‌کنند!

اخبار معاصر: "ویروس کرونا" از یک ماه پیش،‌ شرایط زندگی و اقتصادی ایران را در هفته‌های اخیر سخت و دشوار کرده است. البته تمامی مسئولان همراه با جهادگران عرصه سلامت در تلاشند تا با مهار دامنه شیوع این ویروس، آن را به کنترل خود درآورند.

اما سوای از وحدت‌نظر مسئولان و هماهنگی صورت‌گرفته برای مقابله با این ویروس منحوس،‌ اخبار و گزارشات تأسف‌برانگیزی از بی‌توجهی گروه‌هایی از مردم برای همراهی با سیاست‌ها و تدابیر اتخاذشده در مواجهه با این ویروس منتشر شده و می‌شود.

در روزهای گذشته و امروز آماری از میزان تردد و جابه‌جایی گروه‌هایی از مردم در سطح کشور منتشر شده که بسیار تأثربرانگیز و در عین حال نگران‌کننده است.

کریم همتی سرپرست جمعیت هلال احمر در گفت‌وگویی از تردد بیش از 8 میلیون و 500 هزار نفر با بیش از 2 میلیون و 800 هزار خودرو در 19 استان کشور خبر داده است! این آمار درحالی اعلام شده که یکی از سیاست‌های اعلام‌شده در مواجهه با گسترش دامنه ویروس کرونا، کاهش حتی تردد‌های درون‌شهری و غیرضروری و حضور در خانه بوده است!

دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی به‌عنوان رئیس ستاد ملی مقابله با کرونا و دیگر مسئولان اعم از اجرایی و پزشکی به‌انحای مختلف از مردم خواسته‌اند تا  در ایام آغازین سال نو سفر نکنند و حتی از مردم خواسته شد که دیدوبازدیدهای معمول خود را به زمان دیگری موکول کنند.

اگرچه هشدارها و تذکرات پیاپی مسئولان اجرایی و امور پزشکی مورد توجه آحاد جامعه قرار گرفته و پویش مردمی «در خانه بمانیم» راه‌اندازی شده است و گروه‌های خودجوش مردمی برای گندزدایی و ضدعفونی کردن معابر و وسایل عمومی شبانه‌روز در تلاش و کوشش برآمد‌ه‌اند،‌ اما متأسفانه ارائه این آمار نشان از کم‌توجهی و بی‌مسئولیتی گروهی از مردم به وضعیت زمان حاضر جامعه و حال‌واحوال هموطنان خود دارد.

دکتر علیرضا زالی فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران طی نامه‌ای به سعید نمکی وزیر بهداشت، نسبت به شکل‌گیری موج دوم فراگیری ویروس کرونا در کشور ــ علی‌رغم تلاش‌ها و مجاهدت‌ها و ایثارگری‌های بی‌بدیل جامعه پزشکان و گروه‌های مردمی در مقابله و مهار ویروس کرونا ــ هشدار داده است.

این در حالی است که گزارشات دریافتی از بعضی استان‌ها، از بستری شدن تعدادی از مسافرین نوروزی به‌دلیل بروز علائم بالینی کرونا در مراکز درمانی شهرستان‌ها و مراکز استان‌ها حکایت می‌کنند!

اکنون سؤال اساسی این است که این گروه از مردم که خودخواهانه تفریح و تفرّج را بر همراهی با سیاست‌های مقابله با کرونا ترجیح داده‌اند نزد وجدان خود در برابر آسیب‌های احتمالی به خود و اطرافیان خود چه پاسخی دارند؟!

آیا این گروه از مردم، از وضعیت نامطلوب روحی و روانی خانواده‌ها و به‌ویژه خانواده‌هایی که در غم از دست دادن عزیزی از خود به‌خاطر بیماری کرونا به سوگ نشسته‌اند، خبر ندارند؟ به‌راستی این گروه از مردم  برای اقدام خودسرانه خود در بی‌توجهی به سیاست‌های در پیش گرفته‌شده در مقابله و ریشه‌کنی ویروس کرونا چه توجیهی دارند؟ آیا اقدام آنان توجیه‌پذیر است؟ آیا آنان از مجاهدت‌ها،‌ ایثارگری‌ها و ازخودگذشتگی‌های جامعه پزشکان و پرستاران متعهد و همچنین گروه‌های مردمی برای کاهش دامنه شیوع ویروس منحوس کرونا خبر ندارند؟

انتهای پیام
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز