تهران ۱۴.۹۱° كمينه ۱۴.۸۴°  بیشینه ۱۶.۷۹°
۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷
امروز اتفاق افتاد

صعود دوباره شاخص بورس

شاخص کل در بازار بورس امروز (‌شنبه) یک هزار و ۱۴۳ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و ۵۴۱ هزار واحد رسید.
کد خبر: ۱۱۰۳۷
به گزارش معاصر و به نقل از ایرنا، شاخص کل در بازار بورس امروز (‌شنبه) یک هزار و ۱۴۳ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و ۵۴۱ هزار واحد رسید.  

براساس معاملات امروز بیش از ۶ میلیارد و ۷۵۲ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۷۸ هزار و ۱۴ میلیارد ریال داد و ستد شد. 

همچنین شاخص کل (هم وزن) با سه هزار و ۳۱۹ واحد افزایش به ۴۱۰ هزار و ۵۱۷ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با دو هزار و ۱۷۴ واحد رشد به ۲۶۸ هزار و ۹۸۵ واحد رسیدند. 

شاخص بازار اول یک هزار و ۱۰۸ واحد و شاخص بازار دوم یک هزار و ۲۲۹ واحد افزایش داشتند. 


علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد ایران خودرو (خودرو) با یک هزار و ۲۷۶ واحد، مخابرات ایران (اخابر) با یک هزار و ۱۷۴ واحد، گروه مپنا (رمپنا) با ۹۴۱ واحد، بانک صادرات ایران (وبصادر) با ۸۳۵ واحد، شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه) با ۸۳۳ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۸۲۷ واحد، بانک پارسیان (وپارس) با ۸۲۷ واحد، پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۶۸۳ واحد، صنایع سایپا (خساپا) با ۶۷۲ واحد، بانک پاسارگاد (وپاسار) با ۵۵۴ واحد، بانک تجارت (وتجارت) با ۵۳۳ واحد، پالایش نفت تبریز (شبریز) با ۴۰۷ واحد و شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران (َیران) با ۳۲۸ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشتند. 


در مقابل نماد فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با دو هزار و ۸۱۹ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با یک هزار و ۸۷۷ واحد، شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با یک هزار و ۸۵۴ واحد، سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با یک هزار و ۲۸ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۹۸۴ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۷۹۲ واحد، فولاد خوزستان (فخوز) با ۷۰۰ واحد، گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان (پترول) با ۴۷۶ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۴۶۰ واحد، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با ۳۵۷ واحد و فولاد کاوه جنوب کیش (کاوه) با ۳۲۹ واحد با تاثیر منفی بر شاخص همراه بودند. 


برپایه این گزارش، امروز نماد ایران خودرو، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان، بانک تجارت، بانک صادرات ایران و سایپا در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند. 


گروه بانک ها هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه دو میلیارد و ۷۰۷ هزار برگه سهم به ارزش ۱۱ هزار و ۹۶۶ میلیارد ریال داد و ستد شد. 


آخرین وضعیت شاخص فرابورس 

شاخص فرابورس نیزامروز ، ۳۸ واحد کاهش داشت و بر روی کانال ۱۸ هزار و ۱۱۵ واحد ثابت ماند. 

همچنین در این بازار یک میلیارد و ۷۰۵ میلیون برگه سهم به ارزش ۳۱ هزار و چهار میلیارد ریال داد و ستد شد. 


امروز نمادهای سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، بانک دی (دی)، )، شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین (صبا)، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، )، صنایع ماشین های اداری ایران (مادیرافرابورس ایران (فرابورس)، توسعه مولد نیروگاهی جهرم (بجهرم)، شرکت سرمایه گذاری توسعه و عمران استان کرمان (کرمان)، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگاتوکاریل (توریل)، پالایش نفت لاوان (شَاوان)، نفت پاسارگاد (شپاس) و نفت ایرانول (شرانل) با تاثیر مثبت بر شاخص این بازار همراه بودند. 


همچنین نماد سنگ آهن گهرزمین (کگهرپتروشیمی تندگویان (شگویا)، فولاد مرمزگان جنوب (هرمز)، پلیمر آریا ساسول (آریا)، پتروشیمی مارون (مارون)، شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، توسعه مسیر برق گیلان (بگیلان)، اعتباری ملل (وملل)، برق و انرژی پیوند گستر پارس (بپیوند)، مدیریت انرژی امید تابان هور (وهورپتروشیمی غدیر (شغدیر)، گروه توسعه مالی مهر آیندگان (ومهان) و سیمان ساوه (ساوه) تاثیر منفی بر شاخص این بازار را داشتند. 


پایان پیام/

انتهای پیام
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز