تهران ۱۰.۴° كمينه ۱۰.۴°  بیشینه ۱۰.۹۹°
۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷

آمادگی ال‌جی و 5 شرکت دیگر برای تولید تلفن همراه در ایران!

ستار هاشمی، معاون وزیر ارتباطات به تازگی در مورد شرکت‌های تولید کننده تلفن همراه ایرانی و نحوه ارائه تسهیلات جهت عرضه تلفن هوشمند ایرانی توسط اپراتورها، توضیحاتی را ارائه داد.
کد خبر: ۱۱۰۶۸
به گزارش معاصر، ستار هاشمی، معاون وزیر ارتباطات   در مورد کند بودن فرایند تولید گوشی ایرانی اعلام کرد: در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین مشکلات ما نواسانات نرخ ارز است که موجب شده تا تولید تلفن همراه ایرانی با موانع متعددی روبه‌رو شود. در داخل کشور نیاز گسترده‌ای به تلفن همراه یا تبلت وجود دارد و بدون این دستگاه‌های هوشمند نمی‌توان از تکنولوژی استفاده کرد. 

وی افزود : بر اساس قانون، متولی اصلی تولید تلفن هوشمند ایرانی، وزارت صنعت، معدن و تجارت است و وزارت ارتباطات، مسئولیتی از این بابت ندارد، اما باتوجه به نیازهای مردم و کسب و کارهای نوظهور، وزارت ارتباطات به این موضوع ورود پیدا کرده است.  

اقدامات وزارت ارتباطات برای ایجاد ثبات در بازار 

معاون وزیر ارتباطات در مورد اقدامات این وزارتخانه در جهت رفع نیاز بازار به تلفن همراه گفت: ما برای پاسخ به نیاز مردم در تلاش هستیم تا موضوع قاچاق تلفن همراه را مدیریت کنیم، طرح رجیستری کمک فراوانی به این موضوع کرد و از ورود کالای قاچاق تا درصد قابل توجهی مقابله شد. همچنین تعرفه ورود تلفن همراه در گمرک از 15 درصد به 5 درصد کاهش پیدا کرد. 


هاشمی با تاکید به اقدامات صورت گرفته جهت عرضه گوشی ایرانی توسط اپراتورهای تلفن همراه گفت: برنامه بلند مدت و کار مستمر، لازمه تولید محصول است. ما برای تولید گوشی ایرانی همکاری خوبی با شرکت‌های داخلی داشتیم و منابع مالی خوبی از طرف بانک مرکزی دریافت کرده‌ایم. البته برای کار تولید نقش سرمایه‌گذار نیز اهمیت دارد اما به دلیل نوسانات نرخ ارز در کشور، سرمایه‌گذاران علاقه‌ای برای ورود به این کار ندارند. 


روند فروش تلفن‌های هوشمند ایرانی با کمک اپراتورها 

وی تصریح کرد: ما برای تسهیل در روند تولید با اداره پست و اپراتورها، قرارداد همکاری منعقد کرده‌ایم. می‌خواهیم منابع را در اختیار اپراتورها قرار دهیم تا مردم با ورود به سایت اپراتورها بتوانند کالای خود را به دو روش نقدی یا اقساطی خریداری کنند. می‌خواهیم از ظرفیت اپراتورها برای فروش تلفن‌های هوشمند ایرانی استفاده کنیم، به طوری که محصولات با اطلاعات کامل در سایت اپراتورها در دسترس قرار می‌گیرند و خریداران پس از اعتبار سنجی، می‌توانند محصولات را به صورت قسطی خریداری کنند. 


ال‌جی و جی‌پلاس آماده تولید تلفن همراه 

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به آمادگی شرکت‌های ایرانی برای تولید تلفن همراه گفت: در حال حاضر 6 شرکت در داخل توانایی تولید تلفن همراه را دارند، شرکت‌های ال‌جی، جی‌پلاس، مجموعه ارگ جدید بم، انارستان، صاایران و اُرُد پای کار تولید هستند و می‌توانیم از ظرفیت آن‌ها استفاده کنیم. شرکت ال‌جی از سال گذشته به طور جدی برای تولید گوشی وارد کشور شد و هم‌اکنون در این زمینه مشغول به کار است. شرکت جی‌پلاس نیز در حال آماده‌سازی شرایط تولید در کشور است. شرکت ارگ جدید بم در زمینه تولید مودم فعالیت داشته و برای تولید گوشی نیز مذاکراتی را با آن‌ها داشته‌ایم. شرکت انارستان تا کنون در زمینه تولید تبلت موفق بوده و در حال راه‌اندازی خط تولید تلفن همراه است. شرکت صاایران نیز پیش‌تر سابقه تولید تلفن همراه را داشته و حالا با نیروی مضاعف به دنبال از سرگیری تولید است. شرکت اُرُد در پاکدشت فعال است و در زمینه تولید قطعات فعالیت می‌کند. 


 هاشمی در پایان، در خصوص اهداف تولید تلفن هوشمند داخلی در ایران گفت: اگر درگیر مشکلات ارزی نبودیم تاکنون حداقل دو خط تولید تلفن هوشمند در کشور فعال بودند. اما با توجه به شرایط فعلی و اسناد بالادستی قرار است تا سال 1404 نزدیک به 20 درصد نیاز بازار تلفن همراه در کشور توسط شرکت‌های داخلی تامین شود، همچنین از سال آینده بیش از 2 میلیون تلفن هوشمند در کشور تولید خواهد شد. تا پایان سال جاری نیز بیش از 400 هزار تلفن هوشمند در داخل تولید خواهیم کرد. 


پایان پیام/


انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز