تهران ۱۴.۹۱° كمينه ۱۱.۷۹°  بیشینه ۱۴.۹۹°
۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴
کامران قدکچیان:

سانسور یعنی حذف عقاید و سلایق مختلف/ خط قرمزها با تغییر مدیران عوض می‌شوند

کامران قدکچیان با مخرب دانستن سانسور تأکید کرد که در کشور ما با تغییر مدیران خط قرمزها تغییر می‌کند.
کد خبر: ۱۱۰۷۹

به گزارش معاصر و به نقل از برنا ، کامران قدکچیان کارگردان سینما اظهار داشت: من از انتشار بیانیه 313 سینماگر در روز ملی سینما که خواستار برچیده شدن سانسور بودند حمایت کردم و دلیل این حمایت هم کاملاً مشخص است. من مخالف سانسور هستم چراکه سانسور یعنی حذف عقاید و سلایق مختلف؛ و این امری پسندیده نیست. 


سانسور یعنی حذف عقاید و سلایق مختلف/ خط قرمزها با تغییر مدیران عوض می‌شوند


قدکچیان تصریح کرد: ما در پس از بیش از 40 سال زندگی در جمهوری اسلامی خط قرمزها را می‌شناسیم ولی وقتی نکاتی اضافه بر آن به سینماگران تحمیل می‌شود به این معنی است که سانسور پیشرفت کرده و مدیران در سمت‌های مختلف سلیقه خود را اعمال می‌کنند و سانسور منجر به این می‌شود که سطح آثار هنری به شدت نازل شود و به حد و اندازه آثار صداوسیما برسد که امروز شاهد ضعف تولیدات صداوسیما هستیم. 


او افزود: سال‌هاست که شاهد اعمال سلیقه مدیران در صداوسیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستیم. هر مدیری در این دو رسانه سلیقه خود را اعمال کرده و هیچ‌وقت نشده که سینماگران بتوانند سلایقه خود را مطرح کنند. هیچ‌گاه برای سانسور و خط قرمز با هنرمندان تعاملی وجود نداشته و همیشه سلیقه مدیران دست و پای سینماگران را برای تولید اثر بسته است. 


کارگردان فیلم سینمایی «سوغات فرنگ» در ادامه اظهار داشت: همیشه سینماگران به پیروی از سلیقه مدیران وادار شده‌اند و هیچ‌گاه قانونی مشخص برای مشخص شدن خط قرمزها و سانسور وجود نداشته است. هیچ قاعده و قانونی وجود ندارد که به عنوان مثال بگوییم این نکات شامل خط قرمز و سانسور می‌شود. ممکن است یک اثر در دوره مدیریت یک فرد قابل قبول باشد و با تغییر مدیر سانسور و توقیف برای آن در نظر گرفته شود. 



این کارگردان در پایان تأکید کرد: به طور کل هر هنرمندی مخالف سانسور است و هیچ‌گاه هیچ هنرمندی از آن حمایت نمی‌کند اما اگر قرار است این پدیده در سینما و تلویزیون ما وجود داشته باشد باید در یک مدار قانونمند قرار بگیرد تا هر هنرمندی در هر عرصه اسیر سلیقه مدیران نشود و امنیت شغلی او فراهم شود. 


پایان پیام/

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز