تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۷.۶۲°  بیشینه ۱۸.۷۹°
۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰

معرفی 21 عدد از محبوب ترین شبکه های اجتماعی حال حاضر اینترنت

بدون شک شبکه های اجتماعی بخشی از زندگی روزمره‌ی ما شده اند! و بسیاری از مردم، شخصیت ها و کسب و کارها هرکدام بنوعی با این شبکه ها در ارتباط هستند! حال به بررسی برترین و محبوب ترین شبکه های اجتماعی حال حاضر در اینترنت می پردازیم.
کد خبر: ۱۱۱۱۵

به گزارش معاصر و به نقل از تک میکس، شبکه های اجتماعی منبع اصلی برای کسب و کارهای بزرگ و کوچکی ست که بدنبال تبلیغ برند خود در اینترنت هستند. پلتفرم شبکه های اجتماعی برای استفاده بسیار ساده است و حتی بعضی از این شبکه ها سرویس های پولی تبلیغات نیز ارائه می‌دهند ، برای کسب و کارهایی که به دنبال مشتری و مخاطبان جدید می‌گردند. 


اگرچه کسب و کار شما به شبکه های اجتماعی نیاز دارد اما لزومی ندارد در تمامی آنها حضور داشته باشید! اما برای بهربرداری بهینه از قدرت و ظرفیت شبکه های اجتماعی باید محبوب ترین این شبکه ها را بشناسید و آن یک را که برای شما بهترین ست شناسایی کنید. 


برای ساده سازی کار شما، ما 21 تا از محبوب ترین شبکه های اجتماعی را برای شما در لیست زیر آماده کردیم، بنابراین براحتی می‌توانید برای انتخاب یکی از آنها که مناسب کسب و کار شماست، تصمیم بگیرید. 


فیسبوکFacebook 
این بزرگترین شبکه اجتماعی موجود در اینترنت است! هم از لحاظ تعداد کاربر و هم از لحاظ اسم و رسم! در فوریه 2004 تاسیس شد، و در بیش از 12 سال اداره و پشتیبانی مستمر، نزدیک به 1.6 میلیارد نفر کاربر فعال درماه را جمع آوری کرده است ، و همین امر بصورت خودکار این شبکه را تبدیل به یکی از بهترین شبکه ها برای اتصال مردم از سراسر جهان به کسب و کار شما می‌کند. تخمین زده می‌شود که بیش از یک میلیون کسب و کار کوچک و متوسط از این پلتفرم برای تبلیغ بیزنس خود استفاده می‌کنند. 


توییترTwitter 
شاید فکر کنید که محدود کردن پست های شما به 140 کاراکتر هیچ راهی برای تبلیغ کسب و کار شما نمیگذارد ، اما شکه می‌شوید اگر بدانید که توییتر بیش از 320 میلیون کاربرا فعال ماهانه دارد! که با وجود محدودیت 140 کاراکتری پستهای آن ، کاربران باز هم درآن فعالیت می‌کنند و به اشتراک گذاری اطلاعات مشغول ند. کسب و کارها میتواند بوسیله توییتر با مشتری ها آینده نگر در ارتباط باشند ، به سوالات پاسخ کوتاه دهند ، آخرین اخبرا خود را منتشر کنند، از اسپمرها در امان باشند و همزمان تبلیغات خود را باتوجه به کشور کاربران و بدلخواه نمایش دهند. توییتر در مارچ سال 2006 در سانفرانسیسکو تاسیس شد. 


لینکدینLinkedIn 
لینکدین linkedinاین شبکه در دسامبر سال 2002 تاسیس و در ماه می سال 2003 راه اندازی شد، در ماه جون 2016 مایکروسافت پیشنهاد خرید این شبکه را به قیمت 26.2 میلیارد دلار مطرح کرد . لیندکین براحتی محبوب ترین شبکه اجتماعی برای تبلیغ حرفه ای کسب و کارهاست.این سایت با 24 زبان زنده دنیا و با بیش از 400 میلیون کاربر عضو شده در دسترس است. LinkedIn بسیار مناسب برای کسانی ست که بدنبال ارتباط با شرکت ها ، صنایع و کسب و کارهای مشابه با کار خود هستند. 


یوتیوبYouTube 

یوتیوب بزرگترین و محبوب ترین شبکه اجتماعی برای تماشا و به اشتراک گذاری ویدئو می باشد، این شبکه در فوریه 2005 توسط سه نفر از مدیران پیپال راه اندازی شد و در سال بعد به قیمت 1.6 میلیارد دلار توسط گوگل خریداری شد. یوتیوب بیش از 1 میلیارد بازدید ماهانه دارد و دومین موتور جست و جوی پرطرفدار اینترنت پس از گوگل محسوب میشود.

 

اینستاگرامInstagram 
اینستاگرام یک شبکه اجتماعی تصویری و متعلق به فیسبوک ست. سایت در اکتبر 2010 راه اندازی شد و هم اکنون بیش از 500 میلیون کاربر فعال دارد. بیشتر کاربران از این شبکه برای ارسال اطلاعات خود همچون مسافرت ، فشن ، غذا ، هنر و موضوعات مشابه استفاده می‌کنند. همچنین خاصیت منحصربفرد این پلتفرم وجود فیلترهایی خاص برای ادیت تصاویر و ویدئوه است. تقریبا بیشاز 95 درصد کاربران اینستاگرام از فیسبوک نیز استفاده می‌کنند.(اینستاگرام یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی در ایران و شاید محبوب ترین است!) 


پینترستPinterest 
پینترست pinterestشبیه به اینستاگرام یک تابلوی اشتراک گذاری تصویری ست. پینترست در مارچ 2010 راه اندازی شد، این شبکه تقریبا یک تازه وارد در بین رقبا محسوب می‌شود اما یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی ست. این پلتفرم یک تابلو اعلانات دیجیتال است جایی که کسب و کارها می‌توانند محصولات و داشته های خود را سنجاق کنند ، پینترست در سپتامبر 2015 اعلام کرد که بیش از 100 میلیون کاربر دارد. کسب و کارهای کوچکی که نیاز به مخاطب خانم دارند مسلما باید در Pinterest سرمایه گذاری کنند زیرا بیش از نیمی از کاربران این شبکه را خانم ها تشکیل می‌دهند. 


گوگل پلاس – Google+ 
پس از توییتر، فیسبوک و لیندکین شبکه اجتماعی Google+ محبوب ترین شبکه محسوب می‌شود، ارزش سئو و بهینه سازی این شبکه برای سایتها ، آنرا تبدیل به یک شبکه متفاوت و ضروری برای هر کسب و کار می‌کند. در دسامبر 2011 راه اندازی شد و تا کنون بیش از 420 میلیون کاربر جذب کرده است. 


تلگرامTelegram 
در آگوست 2013 در روسیه راه اندازی شد اما در حال حاضر مقر اصلی آن در آلمان است. این شبکه در ابتدا بیشتر و فقط یک پیام رسان ساده بود و به تدریج با پدیدار شدن امکاناتی همچون گروه ها و کانال ها میتوان آن را یک شبکه اجتماعی تلقی کرد. 
در فوریه 2016 تلگرام اعلام کرد که بیش از 100 میلیون کاربر فعال بصورت ماهانه در این شبکه هستند و روزانه 350 هزار به این عدد اضافه میشود ، همچنین در سال جاری دو شبکه اجتماعی اینستاگرام و پیام رسان واتس اپ که هر دو در مالکیت فیسبوک هستند اقدام به فیلتر و مسدودسازی لینک های تلگرام نمودند. 


Tumblr 
تامبلر tumblrتامبلر یکی از سخت ترین شبکه ها برای کارکردن می‌باشد اما در عین حال یکی از جذاب ترین ها نیز است ، این پلتفرم نوعی میکروبلاگ توام با سوشیال مدیا ست و به شما اجازه میدهد که در چندین فرمت مختلف مطالب خود را منتشر کنید ، همچون پست نقل قول ، چت ، پست های تصویری و ویدئویی ، بنابراین شما برای انتشار پستهای خود هیچ نوع محدودیتی ندارید. شبیه به توییت کردن در توییتر ، reblogging در Tumblr بسیار ساده ست، این شبکه اجتماعی در فوریه 2007 توسط David Karp راه اندازی شد و هم اکنون بیش از 200 میلیون بلاگ دارد. 


Flickr 
فلیکر یک پلتفرم به اشتراک گذاری عکس و ویدئوست که توسط شرکت کانادایی Ludicorp در فوریه 2004 تاسیس شد و بعدا در سال 2005 توسط یاهو خریداری شد ، این شبکه بیشتر برای عکاسان و کسانی که به اشتراک گذاری عکس علاقه مندند مناسب است. طبق آمار اعلام شده در اکتبر 2015 فلیکر بیش از 112 میلیون کاربر از بیش از 63 کشور جهان داشته است. و بطور میانگین روزانه 1 میلیون تصویر در Flickr به اشتراک گذاشته می شود. 


Reddit 
این یک شبکه اخبار و سرگرمی اجتماعی ست که کاربران درآن قادر به اشتراک لینک ها و متون خود هستند ، همچنین به واسطه سیستم رای گیری برای پست ها کاربران قادر هستند رتبه مطلب خود را در بین دیگر پست های همرده مشاهده کنند ، مطالب با بیشترین امتیاز مثبت در بالای صفحه اصلی هر بخش نمایش داده می‌شود . ردیت در ماه جون 2005 توسط دو همکلاسی از دانشگاه Virginia تاسیس شد و اکنون بیش از 36 میلیون کاربر عضو شده و 231 میلیون بازدیدکننده ماهانه دارد. 


Snapchat 
اسنپ چت یک اپلیکیشن پیام رسان تصویری ست که توسط سه دانشجوی دانشگاه استفورد Reggie Brown, Evan Spiegel و Bobby Murphy در سپتامبر سال 2011 راه اندازی شد و در مدت زمان اندکی و بر طبق آمار می 2015 ، تا کنون موفق به جذب 100 میلیون کاربر شدند ، بیش از 18 درصد کاربران تمام شبکه های اجتماعی از اسنپ چت استفاده می‌کنند. 


WhatsApp 
واتس اپ WhatsAppواتس اپ یک نرم افزار پیام رسان برای تلفن های هوشمند ، رایانه ها و تبلت هاست ، این اپلیکیشن برای ارسال تصاویر ، متون ، صدا ، ویدئو و اسناد به دیگر کاربرانی که نرم افزار را بر روی سیستم شان دارند ، متکی به اینترنت است. این شرکت در ژانویه 2010 تاسیس شد و در فوریه 2014 به قیمت 19.3 میلیارد دلار توسط فیسبوک خریداری شد. امروزه بیش از یک میلیارد نفر در سراسر جهان برای ارتباط با دیگران از این نرم افزار استفاده می‌کنند. 


Quora 
سرمایه گذاری بر روی کنجکاوی بشر یک ایده هوشمندانه است که منجر به خلق و تاسیس Quora در جون 2009 شد . این وبسایت توسط دو تن از کارکنان سابق فیسبوک Charlie Cheever و Adam D’Angelo راه اندازی شد ، و حال مدعی ست که بیش از 80 میلیون کاربر یکتا در ماه دارد که بیش از نیمی از آنها از کشور آمریکا هستند. کورا که یک شبکه اجتماعی براساس پرسش و پاسخ است بودجه سرمایه گذاری خود را به 141 میلیون دلار رسانده و در حالی که هنوز عمومی نشده ، اما مسلما آینده دار و تماشایی خواهد بود. 


Vine 
با بیش از 40 میلیون کاربر ، Vine یکی از شبکه های اجتماعی اشتراک گذاری ویدئوست که با سرعت در حال پیشرفت و رشد است. این شبکه به کاربران اجازه اشتراک گذاری ویدئوهای 6 ثانیه ای با فالورهایشان می‌دهد، در حالیکه بنظر 6 ثانیه مدت کوتاهی برای یک ویدئوست ، کسب و کارهای مختلف در هر سایزی نتیجه شگرفی از این سرویس گرفته اند! شاید یکی از دلایل این موهم اینست که مردم تمایل و وقت کافی به تماشای ویدئوهای طولانی ندارند ، Vine در جون 2012 تاسیس و در اکتبر 2012 توسط توییتر خریداری شد! (قبل از راه اندازی رسمی) 


Periscope 
پریسکوپ Periscopeپریسکوپ یک اپلیکیشن موبایلی برای تماشای آنلاین ویدئو ست که در فوریه 2014 توسط Joe Bernstein و Kayvon Beykpour. تاسیس شد و در مارچ 2015 به قیمت 100 میلیون دلار توسط توییتر خریداری شد. 4 ماه بعد پریسکوپ اعلام کرد که که از مرز 10 میلیون کاربر رد شده است و در ماه دسامبر همان سال بعنوان اپلیکیشن برتر سال توسط شرکت اپل انتخاب شد. 


BizSugar 
یک شبکه اجتماعی و یک منبع مناسب برای صاحبان کسب و کار های کوچک ، کارآفرینان و مدیران است. سایت در سال 2007 توسط شرکت DBH Communications (ارائه دهنده نشریات برگزیده کسب و کار) تاسیس شد و در سال 2009 توسط Small Business Trends LLC خریداری شد. این پلتفرم به کاربران اجازه میدهد به اشتراک ویدئوها ، مقالات ، پست های بلاگی و .. با دیگر کاربران بپردازند. همچنین به کاربران اجازه میدهد که مطالب دیگر کاربران را ببینند و به آنها امتیاز دهند. 


StumbleUpon 
استامبلآپان یک موتور جستوجو برای یافتن و پیشنهاد مطالب برای کاربرانش است. بیش از 25 میلیون کاربر از StumbleUpon برای اطلاعات و سرگرمی استفاده میکنند. علاوه بر آن بیش از 80 هزار ناشر ، برند و دیگر بازاریابان از سرویس تبلیغاتی پولی StumbleUpon برای تبلیغ کسب و کارشان استفاده کرده اند. استامبلآپان از می 2007 تا آپریل 2009 در مالکیت eBay بود که پس از آن Garrett Camp, Geoff Smith و چند سرمایه گذار دیگر اقدام به خرید آن کردند ، و در حال حاضر یک شرکت مستقل با پشتیبانی سرمایه گذاران است. 


Delicious 
این یک سرویس اجتماعی بوکمارک (نشان کردن صفحات) برای جست و جو و اشتراک گذاری و ذخیره ، بوکمارک های وب است. این سایت در سال 2003 توسط Peter Gadjokov and Joshua Schachter تاسیس شد و در 2005 توسط یاهو خریداری شد. در پایان 2008 دلیشز اعلام کرد که بیش از 180 میلیون لینک در آن بوکمارک شده و بیش از 3.5 میلیون کاربر در آن عضو شده است. در آپریل 2011 این شبکه به AVOS Systems فروخته شد که پس از آن دوباره به Science Inc فروخته شد. و سرانجام در ژانویه سال جاری Delicious Media اعلام کرد که مالکیت مجموعه را بدست گرفته است. 


Digg 
بیش از ده سال قبل در نوامبر 2004 تاسیس شد. Digg یک جمع آوری کننده خبرها ست که خبر های انتخابی و مهم را در برای مخاطبان صفحه اصلی نشان میدهد. این خبرها موضوعات مختلفی همجون مسائل سیاسی و علمی و یا مسائل مربوط به رایانه و اینترنت و هر چیزی مابین اینها را شامل می‌شود. Digg قبلیت به اشتراک گذاری مطالب در شبکه های دیگری همچون فیسبوک و توییتر را داراست. شرکت در سال 2015 اعلام کرد که سایت بیش از 11 میلیون کاربر فعال دارد. 


Viber 
وایبر یک اپلیکیشن پیام رسان اینترنتی و یک VoIP برای گوشی های هوشمند است که توسط Viber Media در دسامبر 2010 تاسیس و منتشر شد. این نرم افزار همچین اجازه می‌دهد که صدا، متون، تصویر و ویدئو در بین کاربران به اشتراک گذاشته شود. در آپریل 2014 وایبر اعلام کرد که 600 میلیون کاربر عضو شده و 230 میلیون کاربر فعال ماهانه دارد. 


نظر شما راجع به محبوب ترین شبکه های اجتماعی چیست ؟شما از کدام شبکه های اجتماعی استفاده می‌کنید ؟ اگر شبکه پربازدید دیگری می‌شناسید که در لیست نیامده به ما اعلام کنید . 


پایان پیام/

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز