تهران ۱۳.۷۳° كمينه ۱۳.۷۳°  بیشینه ۱۳.۹۹°
۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱
وزیر بهداشت خبر داد:

منع عبور و مرور در 5 کلانشهر با دستور رییس جمهور

طبق اعلام وزیر بهداشت، منع عبور و مرور در ۵ کلانشهر با موافقت رییس جمهور به دستگاه های مربوطه ابلاغ شد.
کد خبر: ۱۱۱۲۸

وزیر بهداشت خبر داد: منع عبور و مرور در ۵ کلانشهر با موافقت روحانی 

سعید نمکی وزیر بهداشت و درمان صبح  امروز(چهارشنبه ۲۳ مهر) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به شیوع کرونا اظهار داشت: با بررسی هایی که روی ویروس کرونا داشتیم متاسفانه ویروس دچار جهش ها و تغییراتی شده است.

 در سرعت انتشار و گرفتار کردن جمعیتِ بیشتر سرعت عمل بیشتری پیدا کرده و این زنگ خطری برای کشور برای رعایت فاصله گذاری، مسافرت ها و استفاده از ماسک است. 

 

وی ادامه داد: روز گذشته از رییس جمهور درخواست کردم که اجازه دهند در پنج شهر مهم که شیوع بالاست مانند کلان شهر تهران، کرج، مشهد، اصفهان و ارومیه در سه روز تعطیلی منع عبور و مرور و محدودیت رفت و آمد اعلام کنیم که بلافاصله موافقت کردند و به دستگاه های مربوط ابلاغ کردند.‌ 


وزیر بهداشت اظهار امیدواری کرد: امیدواریم در این سه روز با این اقدام جدید و کاهش تردد و اقدام موثری در راستای کاهش شیوع بیماری در کشور برداریم.

نمکی خاطر نشان کرد:  تنها راه کنترل این وضعیت افزایش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده بیشتر از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و کاهش تردد و اجتماعات است، در این راستا استراتژی‌های جدیدی تدوین کرده‌ایم و علاوه بر اینکه محدودیت‌های جدیدی اعمال می‌شود، بر اساس خطری که در هر منطقه کشور برآورد می‌کنیم، سرمایه‌گذاری سنگین‌تری را برای افزایش تست و بیماریابی خواهیم داشت و این اقدام با همکاری سازمان بسیج و سازمان‌های مردم‌نهاد و دستگاه‌هایی که در موج اول کرونا همکار وزارت بهداشت بودند، انجام می‌شود.

در همین حال، کیانوش جهانپور مشاور وزیر بهداشت درخصوص جزئیات این طرح گفت: بر اساس این ابلاغیه، تنها خودروهای سواری با پلاک هر شهر اجازه ورود به همان شهر را دارند و این خودروها مجاز به خروج از شهر نیستند.

وی افزود: خودروها با پلاک شهر دیگر که قصد ورود داشته باشد، تنها با ارائه کارت ملی و احراز سکونت می‌تواننند وارد شوند.

جهانپور افزود: قرنطینه در داخل شهر انجام نخواهد شد.

پایان پیام/

انتهای پیام
منبع: فارس
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز