تهران ۲۳.۸۵° كمينه ۲۲.۷۹°  بیشینه ۲۳.۹۹°
۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۳
شب گذشته؛

نمایشگاه کتاب فرانکفورت شروع به کار کرد

هفتاد و دومین دوره نمایشگاه کتاب فرانکفورت از دیروز بعدازظهر سه‌شنبه به‌صورت آنلاین شروع به کار کرد.
کد خبر: ۱۱۱۳۶

به گزارش معاصر هفتاد و دومین دوره نمایشگاه کتاب فرانکفورت با نمایش مراسم افتتاحیه به‌صورت آنلاین، کارش را شروع کرد. 


این‌مراسم در محل سنتی خودش یعنی «فست‌هاله» فرانکفورت برگزار و تنها میزبان مهمانان دعوت شده برای مراسم افتتاحیه، کارکنان و روزنامه‌نگاران بود. به‌دلیل شیوع کرونا هیچ شرکت‌کننده‌ای در مراسم حضور نداشت. 


این‌نمایشگاه که زمان برگزاری‌اش به‌صورت رسمی از امروز چهارشنبه تا یکشنبه خواهد بود، امسال دوره ویژه‌ای را تجربه می‌کند که بیشترش به صورت آنلاین خواهد بود. 


نمایشگاه کتاب فرانکفورت به‌عنوان بزرگ‌ترین نمایشگاه صنعت نشرجهان شناخته می‌شود و امسال با حدود ۲۶۰ ساعت سخنرانی، سمینار و برنامه کتاب‌خوانی به‌صورت آنلاین همراه خواهد بود و همه این‌برنامه‌ها در کانال‌های مختلف به‌صورت آنلاین در دسترس خواهند بود. فعالیت‌های تجاری و تبادلات تخصصی نیز با پلتفرم‌های آنلاین برگزار می‌شود. 


یورگن باس رئیس این‌نمایشگاه دیروز در مراسم افتتاحیه خاطر نشان کرد در حالی که امکانات دیجیتال نمی‌تواند جای جلسات چهره‌به‌چهره را بگیرد، اما در عین حال در فاصله‌ای شامل هزاران کیلومتر ارتباط برقرار می‌کنند. 


وی همچنین تاکید کرد در حالی که برنامه‌های متنوعی در گوشه وکنار شهر برگزار می‌شود، اما سالن غرفه‌ها خالی می‌ماند. وی یادآور شد از طریق برنامه دیجیتال امکان معرفی و ارایه و خرید حق کتاب و نشر همچنان دنبال می‌شود. 


باس یادآوی کرد صنعت نشر و کتاب با بهره گیری از صنعت دیجیتال خودش را در موقعیت گسترده‌تری قرار داده است و موجب شده دسترسی بیشتری به آن ایجاد شود. وی تاکید کرد که این کار یک نشانه قوی از امید در این ایام چالش‌برانگیز است. 


امسال حدود ۴۴۰۰ غرفه‌گذار دیجیتال از بیش از ۱۰۰ کشور و منطقه برای حضور در این نمایشگاه ثبت نام کردند که از این میان بیش از ۱۲۰ غرفه به ناشران چینی اختصاص یافت. 


این در حالی است که پاندمی کرونا به‌شدت صنعت نمایشگاه‌های جهانی را تحت تاثیر قرار داده و بسیاری از نمایشگاه‌ها در سال ۲۰۲۰ لغو شدند. نمایشگاه کتاب لایپزیک نیز که دومین نمایشگاه بزرگ کتاب در کشورهای آلمانی زبان است، در نیمه مارس و اندکی پیش از شروع برنامه‌ریزی شده‌اش، لغو شد. 


به گفته وزیر فرهنگ و رسانه دولت آلمان، این‌کشور ۲ میلیون یور و(۲.۳۵ میلیون دلار) برای حمایت از قالب دیجیتال نمایشگاه کتاب فرانکفورت اختصاص داده است. ۲ میلیون یوروی دیگر نیز برای کاهش درآمد نمایشگاه سال آینده از غرفه‌ها اختصاص یافته است. 


کانادا هم که قرار بود مهمان افتخاری نمایشگاه امسال باشد، به مهمان سال ۲۰۲۱ بدل شد. با این حال این کشور با رویدادهای متنوعی در نمایشگاه امسال هم حضور دارد. 


پایان پیام/ 


انتهای پیام
منبع: مهر
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز