تهران ۱۴.۹۱° كمينه ۱۴.۸۴°  بیشینه ۱۶.۷۹°
۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴

گفتگو/ کار آفرینی و اشتغال ، دغدغه اصلی کارآفرینان واقعی

در روزگاری که اکثر صاحبان سرمایه به دنبال خرید و فروش ، دلالی و سود های تورمی می گردند ، هنوز هم کسانی هستند که در قالب کارآفرینی فعالیت می کنند و علاقه واقعی شان ایجاد شغل و تولید است.
کد خبر: ۱۱۱۹۴


 

 

 

مریم ریاحی ، در گفتگو با خبر نگار معاصر گفت : شرکت فولاد ماهان سپاهان، تولید کننده انواع لوله و پروفیل در سال 1383 با ظرفیت اسمی سالانه 300،000 تن تاسیس و در سال 1387 به بهره برداری رسید.  

مدیر مالی اداری شرکت فولاد ماهان افزود : محصولات این شرکت در حوزه های مختلف صنایع از جمله انرژی ( گاز طبیعی ، نفت، آب ) و ساخت و ساز از کاربردهای وسیعی در سطح ملی و بین المللی برخوردار است.  

 

وی ادامه داد: بهبود مستمر کیفیت فرآیندها و محصولات به منظور افزایش رضایت مندی مشتریان و سایر ذینفعان، برترین هدف و تعهدی است که شرکت در کنار مدیران و کارکنان به دنبال آن میباشد و شرکت فولاد ماهان سپاهان با سرآمدی در استقرار، نگهداری و بهبود مستمر سیستم مدیریت کیفیت بر اساس الزامات استاندارد ISO9001:2015، سیستم مدیریت زیست محیطی بر اساس الزامات استاندارد ISO 14001: 2015 ، سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای بر اساس الزامات استاندارد ISO 45001:2018 و سیستم مدیریت کیفیت برای سازمان های تامین محصول و خدمت برای صنایع نفت، پتروشیمی و گاز طبیعی ISO/TS 29001:2010 ، ضرورتی انکار ناپذیر برای دستیابی به موفقیت و تداوم آن در مسیر کسب و کار و مشارکت موثر در توسعه پایدار کشور را فراهم نموده است.  

 

ریاحی ویژگی های استراتژیک شرکت فولاد ماهان سپاهان را  واقع شدن در قطب اول فولاد کشور و نزدیکی به بزرگترین واحد تولید فولاد به روش احیاء مستقیم کوره قوس الکتریکی در جهان و بزرگترین تولیدکننده فولاد در خاورمیانه و آفریقای شمالی دانست  و تصریح کرد: واقع شدن در محدوده کریدور شمال – جنوب کشور ، نزدیکی به خط لوله گاز سراسری ، نزدیکی به راه آهن سراسری کشور ، همجواری با منطقه صنعتی مبارکه و روش تولید به کار گرفته شده در این کارخانه ( ERW ) ،  که بعنوان اقتصادی ترین روش تولید لوله های فولادی شناخته شده است و همچنین بهره مندی از آزمایشگاه مدرن مورد تایید اداره استاندارد ایران  از دیگر ویژگیهای شرکت فولاد ماهان سپاهان است.  



 

وی تاکید کرد: با توجه به ضرورت ارایه محصول با کیفیت در بازار، از سال 1389، آزمایشگاه مرکزی فولاد ماهان سپاهان با همکاری متخصصین دانشگاهی و با بهره گیری از تجهیزات مدرن آزمایشگاهی در زمینه های مختلف مهندسی و نیز استقرار استاندارد ISO/IEC 17025 آماده ارائه خدمات به این مجتمع تولیدی و مراکز علمی و صنعتی طبق استانداردهای ملی و بین المللی شد. همچنین، آزمایشگاه فولاد ماهان سپاهان بعنوان آزمایشگاه همکار مورد تایید اداره استاندارد ایران به شمار می رود. 

ریاحی ادامه داد: آزمایشگاه مدرن فولاد ماهان سپاهان همراه با امکانات لازم جهت انجام تست های متالورژی، شیمیایی و مکانیکی، امکان کنترل کیفیت در قسمت های مختلف فرآیند تولید با یک روند منظم را برای تیم ما فراهم می آورد. همچنین مواد خام ورودی تا محصولات تولیدی شامل لوله و پروفیل باید مطابق با استانداردهای ملی و بین المللی مورد بازدید و تست های متفاوت قرار می گیرند و به همین منظور آزمون آنالیز شیمیایی به کمک دستگاه کوانتومتر 24 عنصری پایه آهنی صورت می گیرد  ودر  بخش متالوگرافی نیز  با در اختیار داشتن میکروسکوپ های مختلف با قابلیت بزرگنمایی تا 1000X  ، میتواند کلیه تصاویر متالوگرافی از ساختار فلزات را تهیه نماید . در بخش خواص مکانیکی کشش، فشار  و خمش، 20 و 50 تنی ،سختی سنجی HRA, HRB, HRC, HB, HV و تست ضربه، به روش ایزود و شارپی مورد آزمون قرار می گیرد.  


 

 

مدیر مالی شرکت فولاد ماهان سپاهان در خصوص استقرار دانشگاه جامع علمی کاربردی در این شرکت عنوان کرد: استقرار   دانشگاه علمی – کاربردی با حضور  اساتید برجسته و با تجربه بعنوان پشتوانه علمی – تحقیقاتی کارخانه می باشد و  با دارا بودن امکاناتی از قبیل : زیر بنای مرکز بیش از 3000 متر مربع، تعداد 22 کلاس آموزشی ، مرکز نوآوری " فولاد و صنایع وابسته"، سالن همایش چند منظوره ، سایت و کارگاه کامپیوتر ، کتابخانه تخصصی، مجموعه کارگاه ها و آموزشگاه های برق، مواد، مکانیک و NDT و انجمن علمی و مرکز همفکری فارغ التحصیلان ،  کارگران و دانشجویانی که در آنجا  تحصیل می کنند را در عالیترین سطح علمی و کاربردی در رشته های مکانیک – تعمیرات ماشین آلات صنعتی ، متالورژی – ریخته گری ،بازرسی جوش ، برق صنعتی ، ایمنی کار و حفاظت فنی ، سرامیک – خط تولید ، لجستیک و زنجیره تامین ، مکانیک تاسیسات صنعتی ، حسابداری صنعتی ، بازرگانی و  انبارداری در مقطع کاردانی و  رشته های : حسابداری صنعتی مهندسی فناوری بازرسی جوش،ایمنی، سلامت و محیط زیست صنایع (HSE)، مهندسی فناوری کنترل-ابزار دقیق،مهندسی مکانیک تاسیسات حرارتی و برودتی،مهندسی فناوری محیط زیست – بازیافت پسماند و   مهندسی تجاری سازی درمقطع کارشناسی آموزش می دهد.   

 

وی در پایان با اشاره به مشکلات  موجود بر سر راه تولید، گفت: متاسفانه با توجه به وجود مشکلات متعدد در امر تولید تعداد کارگران شرکت با ریزش همراه شده که به امید خدا و با مرتفع شدن مشکلات در پی رساندن تعداد نیروها به سقف گذشته و تحقق چشم انداز افزایش 30% در بخش نیروی انسانی هستیم.  

گفتنی است 29 مهر ماه روز تاسیس شرکت فولاد ماهان سپاهان بوده و از آن به عنوان " روز ماهان " یاد می کنند. 

با توجه به شرایط اقتصادی امروز کشور  و در روزگاری که اکثر صاحبان سرمایه به دنبال خرید و فروش ، دلالی و سود های تورمی می گردند ، هنوز هم کسانی هستند که در قالب کارآفرینی فعالیت می کنند و علاقه واقعی شان ایجاد شغل و تولید است. 

 

 

پایان رپرتاژ آگهی/ 

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز