تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۲۰.۷۹°  بیشینه ۲۱.۹۹°
۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳
یک جامعه‌شناس مطرح کرد

مشکلات روحی مهمترین پیامدکرونا برجامعه

اپیدمی و بحران کروناویروس پیامدهای پیچیده و چند لایه در زمینه های مختلف اقتصادی، زیست محیطی، اجتماعی و فرهنگی به دنبال خواهد داشت که ایجاد مشکلات و مسائل روحی و روانی را می توان یکی از مهمترین پیامد و تبعات آن برشمرد.
کد خبر: ۱۱۲۳۱

مشکلات روحی و روانی یکی از مهمترین پیامدها و تأثیرات کرونا بر جامعه 

 

به گزارش معاصر ، دکتر صفی‌الله صفایی اظهار کرد: بحران کروناویروس و در خانه ماندن و بیکار شدن بسیاری از مشاغل در جامعه موجب آسیب اقتصادی به اقشار مختلف به ویژه اقشار کم درآمد و ضعیف جامعه بوده و به طور قطع نامناسب بودن شرایط اقتصادی بر مسائل روحی و روانی خانواده ها و جامعه تأثیرگذار خواهد بود. 


وی با تأکید بر اینکه باید تبعات و پیامدهای کرونا را به حداقل رساند، افزود: باید جامعه را با خطرات کرونا و پیامدهای آن آشنا کرده و با آگاهی بخشی به جامعه موجب کنترل سریع تر این اپیدمی شد. 

صفایی اضافه کرد: نخستین تأثیر این بحران که سلامت عمومی را تهدید می کند، هزینه های روانی ناشی از احساس ناامنی و اختلال بوده و شایعات منفی که در جامعه رواج می یابد، از خود ویروس خطرناک تر هستند. 


وی با بیان اینکه ناآگاهی مردم و جامعه در  رابطه با تبعات کرونا در درازمدت موجب مشکلات عدیده ای خواهد بود، تصریح کرد: به طور قطع بازگو کردن پیامدها موجب مشارکت هر چه بیشتر مردم در راستای مقابله با بحران کرونا با رعایت اصول و موارد بهداشتی تأکید شده خواهد بود. 


وی با اشاره به اینکه برای آشنایی مردم با بحث کرونا و پیامدهای آن باید از ظرفیت رسانه ها و فضای مجازی به نحو احسن استفاده کرده و اجازه ندهیم کانال های فضای مجازی غیرموثق با اخبار کذب رعب و وحشت و نگرانی و تشویش جامعه را رقم بزنند، خاطرنشان کرد: دعوت از کارشناسان و مشاوران روانشناسی و اجتماعی در رسانه های ملی و آگاهی بخشی جامعه ضمن ارتقاء و افزایش آگاهی مانع آن خواهد بود که جامعه و مردم برای ارتقاء اطلاعات خود در رابطه با کرونا به بحث کانال های فضای مجازی غیررسمی پناه ببرند. 


صفایی در ادامه با تأکید بر نقش دولت در حمایت هر چه بیشتر  از کسب و کارهای کوچک و کارگران روزمزد با توجه به بحث کرونا و در خانه ماندن بسیاری از نان آوران خانواده ها یادآور شد: خوشبختانه قشر کارمندان و حقوق بگیران با در خانه ماندن از نظر اقتصادی چندان دچار آسیب نخواهند بود اما مشاغل روزمزد، مغازه داران، کارگران و ... به صورت زنجیروار به هم وابسته بوده و در بحث مالی خانواده های خود در این برهه دچار مشکل خواهند بود که انتظار است دولت بیشتر از آنچه که هست به میدان آمده و حمایت بسیاری از اقشار ضعیف و مشاغل کم درآمد جامعه داشته باشد. 


پایان پیام/ 


انتهای پیام
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز