تهران ۱۰.۴° كمينه ۱۰.۴°  بیشینه ۱۰.۹۹°
۰۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱
وکیلی گفت:

«الکنو» جدی‌ترین گزینه هدایت تیم ملی والیبال است

عضو کمیته فنی فدراسیون والیبال گفت: به لحاظ شرایط سیاسی ایران و روسیه، «الکنو» نزدیکترین گزینه برای هدایت تیم ملی والیبال ایران است.
کد خبر: ۱۱۳۱۶

 

«الکنو» جدی‌ترین گزینه هدایت تیم ملی والیبال است 

به گزارش معاصر، فدراسیون والیبال برای انتخاب سرمربی تیم والیبال نوجوانان گزینه‌هایی را پیش روی دارد و شنیده‌ها حاکی است محمد وکیلی، ناصر شهنازی، علیرضا طلوع کیان و مسعود آرمات از گزینه‌های روز میز هستند. 

محمد وکیلی سرمربی اسبق تیم نوجوانان درباره مذاکرات صورت گرفته در فدراسیون والیبال گفت: به صورت مستقیم مذاکره‌ای صورت نگرفته است. پس از اتفاقات گذشته و کدورتی که بین من و فدراسیون وجود داشت در جلسات کمیته فنی برای انتخاب سرمربی تیم بزرگسالان حضور داشتم و شاید کدورت‌ها برطرف شد. بنا بر شرایط برخی از دوستان مشترک، صحبت‌هایی را مطرح کردند که شاید برای حضور دوباره در تیم ملی نوجوانان بازگشت داشته باشد اما خیلی پیگیر این موضوع نبودم. 


وکیلی ادامه داد: در جلسه ویژه ای که برای انتخاب کادر فنی نوجوانان برگزار شد، شخصاً حضور نداشتم. اینکه بگویم به طور قاطع مذاکره‌ای با من صورت گرفته، خیر؛ این طور نیست. شاید من نیز مانند سایر کاندیداها جز لیست باشم شاید هم نباشم. 


وی در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به اتفاقاتی که رخ داد و کنار گذاشتن شما از تیم نوجوانان، آیا در صورت پیشنهاد از سوی فدراسیون، مجدداً به تیم ملی نوجوانان بازخواهید گشت؟ گفت: تیم ملی متعلق به مردم است و کسی نمی‌تواند برای آن شرایط بگذارد. اگر احساس کنم کاری را نمی‌توانم به خوبی انجام دهم قطعاً کنار می‌روم و موقعیت را برای افرادی باز خواهم گذاشت که شرایط بهتری دارند. اینجا بحث آبروی کشور مطرح است. در حال حاضر تیم نوجوانان مانند هندوانه سربسته ای است. هیچ کاری صورت نگرفته است. 

 

وی تأکید کرد: نسبت به سایر افراد اطلاعات بیشتری از تیم نوجوانان دارم. لیست حدود ۶۰-۷۰ بازیکن در دفترم وجود دارد و همین شرایط را نسبت به بقیه متفاوت می‌کند. اما در هر صورت امسال در رده نوجوانان کار سخت‌تری نسبت به گذشته در پیش داریم. با توجه به میزبانی مسابقات نوجوانان جهان، انتظارات مردم بالا خواهد رفت و همین شرایط را سخت می‌کند اما هیچ کاری نشدنی نیست. 


وکیلی خاطرنشان کرد: در سالهای گذشته ما مسابقات آسیایی را انجام می‌دادیم. یک سال تمرین می‌کردیم و سهمیه مسابقات جهانی را کسب می‌کردیم و در فاصله دو مسابقه، نقاط ضعفمان را برطرف می‌کردیم اما امسال مسابقات آسیایی احتمالاً برگزار نخواهد شد. البته حضور تیم‌های نوجوانان و جوانان در مسابقات جهانی با توجه به میزبانی ایران و همچنین رنکینگ بالای ما در آسیا، قطعی است. در این زمان کم، هر کسی که مسئولیت هدایت تیم ملی را برعهده بگیرد کار سختی در پیش دارد که امیدوارم از عهده آن برآید. 


وکیلی که در جلسات کمیته فنی برای انتخاب سرمربی تیم ملی بزرگسالان حضور داشت درباره گزینه‌های هدایت تیم ملی گفت: با توجه به شرایط، موقعیت و ارتباط نسبتاً بهتری که ایران با روسیه به لحاظ سیاسی دارد احتمال اینکه «الکنو» سرمربی شود از سایر گزینه‌ها بیشتر است. به واسطه منابعی که برای پرداخت حق و حقوق وجود دارد و همچنین بحث تحریم‌ها شرایط برای کار با الکنو مقداری آسان‌تر است. ضمن اینکه این مربی رزومه خوبی دارد. 


وی در پاسخ به این سوال که باتوجه به متفاوت بودن سبک والیبال ایران با تفکرات مربیان روسیه انتخاب الکنو را چطور ارزیابی می‌کنید؟ اظهار داشت: یکی از مسائل مطرح شده در جلسه کمیته فنی همین موضوع بود. به هر حال تیم‌های آمریکا، برزیل، کانادا و روسیه جز چهار تیم برتر در جهان به لحاظ آمادگی جسمانی هستندو تیم‌های ایران، آرژانتین، لهستان گزینه‌های بعدی و در سید دوم قرار دارند. به هر حال آمادگی جسمانی حلقه مفقوده والیبال ایران است و هر مربی‌ای که در ایران حضور داشته باشد با حضور یک مربی بدنساز خوب می‌تواند به تیم ملی کمک کند. در چند ماه باقی مانده تا المپیک ما نمی‌توانیم سیستم بازی خود را تغییر دهیم. در این برهه زمانی به مربی‌ای نیاز داریم که تجربه حضور در المپیک را داشته و بتواند در شرایط سخت، دست به تغییرات، آنالیز و مقابله با بازیکنان دنیا بزند. شاید تجربه الکنو در این زمینه زیاد باشد و فرق او با سایر مربیان باشگاهی در همین موضوع است و این الکنو را متمایز می‌کند. 


وکیلی در پایان خاطرنشان کرد: در طولانی مدت ممکن است مربی بتواند سیستم والیبال ایران را تغییر دهد اما در این بازه زمانی خیلی نمی‌توان کاری انجام داد. همچنین سعید معروف نیز در تیم زنیت سابقه همکاری با الکنو را دارد و این نکته مهمی است. 


پایان پیام/
انتهای پیام
منبع: مهر
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز