تهران ۱۳.۸۵° كمينه ۱۳.۷۳°  بیشینه ۱۳.۹۹°
۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۴
در جلسه هیئت وزیران صورت گرفت؛

تصمیم‌گیری برای اجرای طرح ملی مسکن/بررسی قانون مالیات‌های مستقیم

هیئت دولت در جلسه امروز خود اجرای کامل طرح اقدام ملی مسکن را مورد بحث و بررسی قرار داد و تصمیماتی در این خصوص اتخاذ کرد.
کد خبر: ۱۱۴۴۰
  •  

تصمیم‌گیری برای اجرای طرح ملی مسکن/بررسی قانون مالیات‌های مستقیم 

به گزارش معاصر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، در جلسه روز چهارشنبه هیات دولت به ریاست حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور، اجرای کامل طرح اقدام ملی مسکن مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیماتی در این خصوص اتخاذ شد. 

هیئت وزیران در راستای تسهیل و تسریع تأمین مالی پروژه‌های بخش مسکن و تقویت عرضه مسکن در کشور و اتمام پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن، سازمان بورس و اوراق بهادار را مکلف کرد زمینه لازم برای انتشار اوراق خرید دِین کالایی مصالح ساختمانی را فراهم نموده و ضوابط و مقررات لازم در این خصوص را حداکثر ظرف مدت دو ماه از تاریخ ابلاغ این مصوبه، تعیین و ابلاغ نماید. 

همچنین بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف شد با لحاظ مسئولیت‌های اصلی بانک مسکن در بخش مسکن، امکان تأسیس صندوق‌های زمین و ساختمان توسط بانک مسکن را در اسرع وقت بررسی و با تسهیل شرایط، اقدامات لازم را به عمل آورد. 

امهال یا بخشودگی اجاره بهای اماکن واگذار شده به بخش خصوصی در طول دوره تعطیلی کرونا 

هیات وزیران با توجه به محدودیت‌های مقرر از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا و عدم امکان انتفاع از اماکن استیجاری (و به تبع آن، عدم تحقق دین ناشی از قرارداد اجاره) با امهال یا بخشودگی اجاره بهای اماکن واگذار شده توسط دستگاه‌های اجرایی به بخش خصوصی تا پایان اسفند ماه ۱۳۹۹ موافقت کرد. 

تصویب آیین نامه اجرایی ساز و کار کشف قیمت در صورت وجود انحصار 

دولت در اجرای قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی و با هدف مقابله با انحصار در بازار، آیین نامه اجرایی مربوط به «ساز و کار کشف قیمت در صورت وجود انحصار» را به تصویب رساند. 

به موجب آیین نامه فوق، در شرایطی که مشمولین قانون یاد شده، ضرورتی برای تأمین کالاها یا خدمات خارجی که مشابه محصول داخلی دارند، داشته باشند، چنانچه وضعیت محصول مورد نظر در بازار بنا به پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت و تأیید شورای رقابت، مشمول شرایط انحصار در ساخت گردد، مطابق الگوی تعیین شده، قیمت مناسب محصول درب کارخانه (EXW) برآورد می‌شود. 

نرخ تسعیر ارزهای خارجی به ریال بر مبنای نرخ اعلامی در سامانه نظارت ارز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران محاسبه می‌گردد. 

در صورتی که قیمت تولیدکننده کالا و یا عرضه‌کننده خدمات بیش از قیمت تعیین شده باشد، هیأت نظارت مجاز به موافقت با واردات کالا یا خدمت توسط متقاضی مشمول قانون است. 

اعلام نظر دولت در خصوص تعدادی از طرح‌های نمایندگان مجلس 

دولت در ادامه، ضمن اعلام نظر در خصوص تعدادی از طرح‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نمایندگان خود را برای پیگیری طرح‌های مورد نظر تعیین کرد. 

بررسی موادی دیگر از لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم در جلسه امروز دولت 

هیات وزیران در ادامه جلسه، بررسی موادی دیگر از لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم را در دستور کار خود قرار داد. 

پایان پیام/ 

 

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز