تهران ۲۴.۹۱° كمينه ۲۴.۷۹°  بیشینه ۲۴.۹۹°
۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱

برنامه نشست‌های «هفته کتاب» اعلام شد

نشست‌هایی با مشارکت سازمان‌ها، نهادها، انجمن‌ها و تشکل‌های فعال حوزه نشر در «هفته کتاب» برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۱۵۶۱


 

برنامه نشست‌های «هفته کتاب» اعلام شد 

 

به گزارش معاصر به نقل از ستاد خبری بیست‌وهشتمین دوره «هفته کتاب» جمهوری اسلامی ایران، نشست‌های موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران که با همکاری سازمان‌ها، نهادها، انجمن‌ها و تشکل‌های فعال حوزه نشر در بیست‌وهشتمین دوره «هفته کتاب» برگزار می شود، به شرح زیر است: 

روز شنبه (بیست‌وچهارم آبان‌ماه) از ساعت ۱۰ تا ۱۱:۳۰، نشست «مناسبات و همکاری ناشر و تصویرگر» با حضور علی بوذری و سحر ترهنده، با مشارکت انجمن تصویرگران ایران برگزار می‌شود. همچنین در این روز از ساعت ۱۲ تا ۱۳:۳۰ نشست «ویرایش در نشر(مسائل و مصائب)» با حضور علیرضا فتاح، محمدعلی معین‌فر و مهدی صالحی با مشارکت انجمن ویرایش و درست‌نویسی برپا می‌شود. از ساعت ۱۴ تا ۱۵:۳۰ نیز نشست «بررسی عوامل مؤثر در کاهش فروش کتاب» با حضور علیرضا داداشی، سیدمحمدجواد مهدوی‌دارگانی و جواد سرانی با مشارکت انجمن کسب و کار برگزار می‌شود. 

در ادامه برنامه‌های این روز از ساعت ۱۶ تا ۱۷:۳۰ نشست «نشر دانشگاهی از دیدگاه ملی و بین‌المللی» با حضور سیدعباس حسینی‌نیک، عبدالامیر نبوی و حمیدرضا شعیری با مشارکت انجمن ناشران دانشگاهی، مرکز نشر دانشگاهی و انجمن نقد ادبی برگزار می‌شود. از ساعت ۱۸ تا ۱۹:۳۰ نیز نشست «آینده دانش و کتاب در پرتو تحولات فضای مجازی» با سخنرانی رضا ماحوزی و جبار رحمانی با مشارکت موسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برپا می‌شود. 

همچنین در دومین روز از بیست‌وهشتمین دوره «هفته کتاب»، یکشنبه(بیست‌وپنجم آبان‌ماه) از ساعت ۱۰ تا ۱۱:۳۰ برنامه «پیام تقریظ» با حضور رحیم مخدومی، مریم فردوسی و احمد شاکری با مشارکت مجمع ناشران دفاع مقدس، و از ساعت ۱۲ تا ۱۳:۳۰ نشست «تأثیر کتاب و کتابخوانی در تقویت توان بردباری افراد جامعه متأثر از بیماری کرونا» با حضور سپهر هاشمیان، ندا موحدی‌پور و زینب فریزاده با مشارکت کتابخانه و موزه ملک برگزار می‌شود. 

در ادامه برنامه‌های این روز از ساعت ۱۴ تا ۱۵:۳۰ نشست «نقش زنان در تولید و ترویج کتاب» با حضور دکتر الهام ملک‌زاده و مهتاب مردفرد با مشارکت انجمن زنان پژوهشگر تاریخ برگزار می‌شود. از ساعت ۱۶ تا ۱۷:۳۰ نیز نشست «روابط بین‌الملل و دیپلماسی مبتنی بر کتاب» با حضور حسن خداوردی و غلامرضا کریمی با مشارکت انجمن روابط بین‌الملل و از ساعت ۱۸ تا ۱۹:۳۰ نشست «کتابشناسی آرای نو در خاورمیانه‌پژوهی» با حضور قدیر نصری، رحمان قهرمانپور، مهدخت ذاکری و فرزاد پورسعید با مشارکت مرکز پژوهش‌های علمی و مطالعات استراتژیک خاورمیانه برگزار می‌شود. 

در روز دوشنبه (بیست‌وششم آبان) از ساعت ۱۰ تا ۱۱:۳۰ نشست «گسترش زبان فارسی در جهان و معرفی بهتر ایران» با حضور رضامراد صحرایی، ایوب دهقانکار، شهروز فلاحت‌پیشه و مسعود حسنی با مشارکت بنیاد سعدی برگزار می‌شود. همچنین از ساعت ۱۲ تا ۱۳:۳۰ نشست «نقش مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در تاریخ‌نگاری جنگ» با حضور محمدجواد اکبرپور بازرگانی، مرتضی قاضی، محمدعرفان کریمی و روح‌الله بابانژاد با مشارکت سازمان اسناد و تحقیقات دفاع مقدس برپا می‌شود. 

در ادامه برنامه‌های این روز نیز از ساعت ۱۴ تا ۱۵:۳۰ نشست «بازاریابی در حوزه کتاب» با حضور هرمز مهرانی، گلاره مرتضایی و محمدرضا مهدوی با مشارکت انجمن بازاریابی و از ساعت ۱۶ تا ۱۷:۳۰ نشست «نقش تفکر انتقادی در ترویج کتابخوانی» با حضور دکتر ابراهیم خدایار، محسن حاجی‌زین‌العابدینی و فواد مولودی با مشارکت انجمن نقد ادبی و شبکه مروجان کتابخوانی کشور برگزار می‌شود. 

از ساعت ۱۸ تا ۱۹:۳۰ هم برنامه «ارتقای فرهنگ کتابخوانی در ایران در مقایسه با کشورهای دیگر» با حضور محمد سمیعی، روح‌الله حسینی و دکتر احمد شاکری با مشارکت دانشکده مطالعات جهان  دانشگاه تهران برگزار می‌شود. 

در چهارمین روز این دوره از هفته کتاب، سه‌شنبه (بیست‌وهفتم آبان‌ماه) از ساعت ۱۰ تا ۱۱:۳۰ نشست «بررسی و آسیب‌شناسی جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران» با حضور محمدعلی مهدوی‌راد، رضا اکبری، نعمت‌الله فاضلی، داریوش مطلبی و رضا مختاری برپا می‌شود. 

همچنین از ساعت ۱۲ تا ۱۳:۳۰ نشست «رونمایی از جدیدترین آثار منتشرشده توسط ناشران و نویسندگان اقلیت‌های دینی» با حضور آرتویت زهرابیان، بهنام مبارکه، فرزانه گشتاسب، دیناز دهنادی و آرش آبایی با مشارکت دفتر مجامع و تشکل‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نشست «نقش کتاب به عنوان رابط میان‌فرهنگی و میان‌نسلی» از ساعت ۱۴ تا ۱۵:۳۰  با حضور غلامرضا امیرخانی، ابراهیم افشارزنجانی و اسماعیل حسن‌زاده با مشارکت انجمن ایرانی تاریخ برگزار می‌شود. 

در ادامه برنامه‌های این روز از ساعت ۱۶ تا ۱۷:۳۰ نشست «وقف دانایی برای مانایی فرهنگ و معارف» با حضور نصرالله حدادی و پیمان سمندری با مشارکت کتابخانه موزه ملک و از ساعت ۱۸ تا ۱۹:۳۰ نشست «اهمیت ویرایش در متون کودک و نوجوان» با حضور محمد گودرزی‌دهریزی، مریم جلالی، مهدی قنواتی و فهیمه شانه با مشارکت انجمن ویراستاران برپا می‌شود. 

در روز چهارشنبه (بیست‌وهشتم آبان‌ماه) نیز از ساعت ۱۰ تا ۱۱:۳۰ نشست «بررسی و آسیب‌شناسی جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران» با حضور احمدعلی حیدری، احمدرضا رحیمی‌ریسه و سعید عدالت‌نژاد برگزار می‌شود. همچنین از ساعت ۱۲ تا ۱۳:۳۰ نشست «آشنایی با وضعیت بازارهای تبادل گرنت و نقش طرح‌های حمایتی» با حضور مریم رونق، علی عرب‌زاده و علیرضا نوری‌زاده با مشارکت دفتر مجامع و تشکل‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برپا می‌شود. 

از ساعت ۱۴ تا ۱۵:۳۰ این روز نیز نشست «نقش سازمان‌های دولتی در اقتصاد نشر: فرصت‌ها و تهدیدها» با حضور هومان حسن‌پور، مهدی اسماعیلی و مهدی عمرانلو با مشارکت اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران و اتحادیه شرکت تعاونی ناشران آشنا برگزار می‌شود. 

همچنین از ساعت ۱۶ تا ۱۷:۳۰ نشست «نشر ایران در گام دوم انقلاب» با حضور مصطفی اکبری، محمدعلی مرادیان و مهدی صفایی‌منش با مشارکت مجمع ناشران انقلاب اسلامی و از ساعت ۱۸ تا ۱۹:۳۰ هم نشست «نقش آژانس‌های ادبی در پویایی گرنت و ترجمه معکوس» با حضور افشین شحنه‌تبار، احمد ذوعلم، علیرضا نوری‌زاده و محمدرضا اربابی با مشارکت کانون مترجمان برگزار می‌شود. 

روز پنجشنبه (بیست‌ونهم آبان‌ماه) نیز از ساعت ۱۰ تا ۱۱:۳۰ نشست «جامعه و نشر در ایران» با حضور  جبار رحمانی و دکتر صالح زمانی با مشارکت انجمن جامعه‌شناسی و از ساعت ۱۴ تا ۱۵:۳۰ نشست «ویرایش متون دینی» با حضور راضیه حقیقت، محمدمهدی باقری و شیوا خلیلی با مشارکت انجمن ویرایش و درست‌نویسی برگزار می‌شود. 

از ساعت ۱۶ تا ۱۷:۳۰ این روز نیز نشست «ظرافت‌های ویرایش در متون ترجمه‌ای» با حضور امید طبیب‌زاده، آبتین گلکار، هومن عباس‌پور و امیرحسین وزیری با مشارکت انجمن ویراستاران برگزار می‌شود. 

در آخرین روز از بیست‌وهشتمین دوره «هفته کتاب» جمهوری اسلامی ایران، جمعه (سی‌ام آبان‌ماه) از ساعت ۱۰ تا ۱۱:۳۰ نشست «مسائل فرهنگی- اجتماعی کرونا و پیامدهای آن» با حضور مهدی مولایی‌آرانی و  سیدمجید امامی با مشارکت دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم پژوهشکده مطالعات اجتماعی فرهنگی و نشست «فقدان حمایت و نشر کتاب افراد دارای معلولیت (راهکارها و پیشنهادها)» نیز از ساعت ۱۴ تا ۱۵:۳۰ با حضور منصور برجیان و منصور شادکام با مشارکت انجمن نابینایان و معلولان برگزار می‌شود. 

همچنین از ساعت ۱۶ تا ۱۷:۳۰ نشست «تجلیل از پیشکسوتان ویرایش» با حضور مهدی صالحی  با مشارکت انجمن ویرایش و درست‌نویسی و از ساعت ۱۸ تا ۱۹:۳۰ نشست «تجلیل از مترجمان برگزیده محبوبه نجف‌خانی، ابوالحسن تهامی، آندرانیک خچومیان، رضا قیصریه و ستار جلیل‌زاده» با حضور محمدرضا اربابی و مشارکت کانون مترجمان برگزار می‌شود. 

این برنامه‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به صورت مجازی برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند این نشست‌ها را به صورت زنده از طریق اینستاگرام موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران به نشانی khaneyeketab@ دنبال کنند. 

بیست‌وهشتمین دوره «هفته کتاب» جمهوری اسلامی ایران از ۲۴ تا ۳۰ آبان‌ماه ۱۳۹۹ با شعار «دانایی؛ مانایی» برگزار می‌شود. 

پایان پیام/ 

انتهای پیام
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز