تهران ۱۴.۹۱° كمينه ۱۰.۷۹°  بیشینه ۱۴.۹۹°
۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴

۳ سال از ۲۰ ثانیه زلزله مهیب کرمانشاه گذشت/بازسازی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه به کجا رسید؟

سه سال از زلزله مهیب ۷.۳ ریشتری کرمانشاه می‌گذرد و بخش عمده‌ای از واحدها ساخته شده و برخی دیگر هنوز تکمیل نشده آمد.
کد خبر: ۱۱۵۷۰

 

  • 3 سال از 20 ثانیه زلزله مهیب کرمانشاه گذشت/بازسازی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه به کجا رسید؟ 

به گزارش معاصر، در 21 آبان ماه 96 زلزله‌ای به بزرگی 7.3 ریشتر خسارت جانی و مالی بسیاری به برخی شهرستان‌های استان کرمانشاه وارد کرد و به 109 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب وارد شد که بیش از 41 هزار واحد آن به طور کامل تخریب شدند و 67 هزار واحد آن نیز به طور جدی آسیب دیدند. 

اکنون سه سال از این حادثه دلخراش و 20 ثانیه فراموش‌نشدنی در استان کرمانشاه می‌گذرد و بسیاری از واحدها ساخته شده و برخی دیگر هنوز تکمیل نشده‌اند. 

مهرداد سالاری معاون عمرانی استانداری کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: در زلزله سال 96 حدود 41 هزار و 275 واحد شهری و روستایی آسیب دید و 67 هزار و 548 واحد تعمیر شدند که در مجموع 109 هزار واحد مسکونی آسیب دید. 

وی عنوان کرد: از این تعداد 19 هزار واحد تخریبی و نیازمند بازسازی بود اما با فرصت سازی واحد‌های بیشتری ساخته شد و متوسط 1.1 طبقه قبل از زلزله به 3.9 طبقه در بخش‌های تخریب شده رسید. 

سالاری با بیان اینکه کار بازسازی به اتمام رسیده است گفت: تعدادی از واحد‌های شهری که به دلیل اختلافات مالکیتی و غیره بازسازی را دیرتر آغاز کردند مراحل انتهایی واحدهای اضافی را طی می‌کنند. 

وی افزود: از مسکن مهر سرپل‌ذهاب سه بلوک باقی مانده که در مرحله سفت کاری قرار دارد و تا پایان سال به اتمام می‌رسد که در این صورت بازسازی در بخش مسکونی باقی نمی‌ماند. 

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه عنوان کرد: 25 هزار و 191 جایگاه دامی و 22 هزار و 718 واحد صنفی در استان تخریب و بازسازی شد و 1000 کلاس درس در 1000 روز بازسازی شد. 

سالاری از بازسازی 37 مرکز مذهبی و 247 مرکز بهداشتی درمانی خبرداد و گفت: بعد از زلزله اصلی 8246 پس‌لرزه شامل دو پس‌لرزه به بزرگی 5.9 و 6.4 ریشتر رخ داد و خوشبختانه واحد‌های ساخته شده آسیبی ندیدند. 

وی با بیان اینکه امهال وام‌های زلزله‌زدگان به این مربوط می‌شود که بانک‌ها بهره را از دولت دریافت کنند عنوان کرد: دولت 11 هزار میلیارد تومان برای زلزله هزینه کرده و وام‌ها سه سال امهال شده است و به دنبال تمدید یکساله امهال وام‌های هستیم اما با این وضعیت منابع مالی و تحریم‌ها هنوز موافقتی دریافت نشده است. 

پایان پیام/ 

انتهای پیام
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز